quote:mwah; mijn ervaring is dat drank in duitsland niet echt goedkoper is hoor. Ze hebben wel veel andere soorten drankjes, dus wel leuk als je wil experimenterenOp vrijdag 22 oktober 2010 22:23 schreef BasEnAad het volgende:
In Duitsland is het vooral sterke drank.
Er is ook goedkope goede wijn, maar je moet wel even weten welke natuurlijk.
quote:En hier voor 18 euro..Op vrijdag 22 oktober 2010 22:28 schreef Stokstaart het volgende:
Duitsland heb je een fles (goede) whiskey voor maar 15 euro
quote:Gelul, scheelt een 10-20 euro op een fles malt.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
mwah; mijn ervaring is dat drank in duitsland niet echt goedkoper is hoor. Ze hebben wel veel andere soorten drankjes, dus wel leuk als je wil experimenteren
quote:In de Trinkgut is sterke drank echt stukken goedkoper. Bier is overigens vaak duurder, als je geen c-merk wil drinken.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
mwah; mijn ervaring is dat drank in duitsland niet echt goedkoper is hoor. Ze hebben wel veel andere soorten drankjes, dus wel leuk als je wil experimenteren
quote:Dat heeft met het kwalitatief hoogwaardiger bier te maken in Duitsland. In NL is 99% van het pils grootindustriepils.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
In de Trinkgut is sterke drank echt stukken goedkoper. Bier is overigens vaak duurder, als je geen c-merk wil drinken.
quote:Ja op een malt, maar op likeuren en dergelijke is het te verwaarlozen.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, scheelt een 10-20 euro op een fles malt.
quote:Ligt er maar aan wat voor een likeur je bedoeld, hoe duurder de likeur, hoe meer het scheelt. Wat logisch is, want het is een belastingkwestie.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ja op een malt, maar op likeuren en dergelijke is het te verwaarlozen.
quote:Hoe duurder?, hoe hoger het alc% bedoel je denk ik?.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat voor een likeur je bedoeld, hoe duurder de likeur, hoe meer het scheelt. Wat logisch is, want het is een belastingkwestie.
quote:Nee, ik bedoel dat het prijsverschil bij een goedkoop likeurtje gering is, en bij een dure groterOp zaterdag 23 oktober 2010 10:14 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Hoe duurder?, hoe hoger het alc% bedoel je denk ik?.
quote:Het gaat om het Alc%, daar moet accijns over betaald worden.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het prijsverschil bij een goedkoop likeurtje gering is, en bij een dure groter
quote:Wat Piet volgens mij bedoelt is dat die accijns een percentage van de aankoopprijs zijn. Dus voor een goedkope fles bespaar je minder tov nl dan bij een dure fles met eenzelfde alcoholpercentage.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:31 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Het gaat om het Alc%, daar moet accijns over betaald worden.
quote:In Duitsland ook niet? Dan is de prijs van de fles inderdaad irrelevant.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:37 schreef seventhseagulll het volgende:
Accijns is geen percentage van de aankoopsprijs bij alcohol.
quote:Oh, ik klaag daar zeker niet over, maar dan betaal je 8-10 euro of meer per fles en ik geloof niet dat dat is wat TS zoekt.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:06 schreef misteriks het volgende:
nochtans is Delhaize gekend als een van de supermarkten met het beste wijnassortiment in Europa; Coldfeet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |