abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:56:36 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_87854320
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:36 schreef De_Melkboer het volgende:
En... als hij aankwam met de stoomboot was het altijd groot feest,
maar zijn vertrek terug naar Spanje werd nooit gevierd, dat vond ik wel sneu voor hem
'Dag sinterklaasje dag'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87854550
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:36 schreef De_Melkboer het volgende:
En... als hij aankwam met de stoomboot was het altijd groot feest,
maar zijn vertrek terug naar Spanje werd nooit gevierd, dat vond ik wel sneu voor hem
"Zijn vertrek vieren" komt niet erg positief over. Zo van: we hebben onze cadeautjes binnen dus nu mag je weer gauw opsodemieteren naar Spanje. Tot volgend jaar!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:19:04 #28
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_87855221
Sinterklaas in de auto op de radio horen, en hem tegelijkertijd buiten met een piet te zien praten, in een tijd dat er nog geen mobielle telefoons waren
pi_87855617
Toch accepteren kinderen wel veel. Als ze Sinterklaas zien of Zwarte Piet dan zijn ze er dus ook omdat je ze kunt zien. Punt.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:29:10 #30
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_87855694
Mijn zusje en ik hebben zelfs een keer geaccepteerd toen we eind januari bij onze oma waren en daar nog Sinterklaas cadeau's kregen. "Kijk daar liep zwarte piet!" :')
pi_87859825
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:29 schreef Tinos85 het volgende:
Mijn zusje en ik hebben zelfs een keer geaccepteerd toen we eind januari bij onze oma waren en daar nog Sinterklaas cadeau's kregen. "Kijk daar liep zwarte piet!" :')
Hoe verkracht je iets moois... nou zo dus!
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:05:03 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_87861258
In de HEMA kon je vorige week al pepernoten kopen :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87861718
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:05 schreef tong80 het volgende:
In de HEMA kon je vorige week al pepernoten kopen :{

Bij Kruidvat en AH kon je eind augustus al pepernoten krijgen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:55:48 #34
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87862267
Mijn vader ging altijd met sinterklaasavond naar de wc. En dan ging ineens de kamerdeur open, werd er met een zwarte leren handschoen snoep naar binnen gegooid, en stonden er cadeaus. Ik heb me nooit afgevraagd:
-Waarom mijn vader altijd naar de wc ging, en er dus nooit was als sinterklaas/zwarte piet kwam
-Hoe het kwam dat zwarte piet dezelfde leren handschoenen had als mijn vader
-Waarom er cadeaus via de schoorsteen kwamen, terwijl we die niet hadden
-En waarom mijn vader altijd zei dat er niemand in huis kon 's nachts, maar zwarte Piet wel :')

Naïviteit x10
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_87862391

Zo komt de sint dus met Amerigo op het dak
pi_87864828
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:55 schreef Purdey het volgende:
Mijn vader ging altijd met sinterklaasavond naar de wc. En dan ging ineens de kamerdeur open, werd er met een zwarte leren handschoen snoep naar binnen gegooid, en stonden er cadeaus. Ik heb me nooit afgevraagd:
-Waarom mijn vader altijd naar de wc ging, en er dus nooit was als sinterklaas/zwarte piet kwam
-Hoe het kwam dat zwarte piet dezelfde leren handschoenen had als mijn vader
-Waarom er cadeaus via de schoorsteen kwamen, terwijl we die niet hadden
-En waarom mijn vader altijd zei dat er niemand in huis kon 's nachts, maar zwarte Piet wel :')

Naïviteit x10
Kinderen slikken dat allemaal zonder problemen. Dat komt door het zgn. 'magisch denken'. Dit betekent dat kinderen dat wat ze op dat moment zien als waarheid aannemen. Als ze Sinterklaas of Zwarte Piet zien dan is dat ook gewoon Sinterklaas of Zwarte Piet. Bij kleine kinderen komt het nog niet in ze op dat dat weleens verkleedde volwassenen zouden kunnen zijn.

Een beroemd experiment is dat van een juf die zich voor een klas vol kleuters verkleedde als Sinterklaas. De kinderen dachten allemaal stuk voor stuk dat het echt was, terwijl ze gezien hadden dat de juf zich verkleedde als Sinterklaas. Na afloop vertelden de kinderen de juf vol enthousiasme dat ze Sinterklaas hadden gezien.

Kinderen zien dat wat ze op dat moment zien als de waarheid. Als er dus een zak met cadeautjes staat betekent dat dus dat papa en mama gelijk hebben en Sinterklaas langs is geweest. Na een aantal jaar, meestal als ze zo'n jaar of zeven zijn, ontwikkelen ze de mogelijkheid om datgene wat ze zien niet meteen als de hele waarheid te interpreteren. Dan is het doorgaans meteen afgelopen met het geloof in Sinterklaas.

Geniale logica hebben die kids!
pi_87871715
Ik heb me dat allemaal nooit af hoeven vragen, mijn ouders hebben vanaf het begin verteld dat zij de cadeautjes gaven en dat Sinterklaas een verklede meneer was :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:07:48 #38
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_87872527
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:01 schreef BunnyCookii het volgende:
Nee, dat kon die gewoon.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:52:40 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87873859
Kinderen doen dus eigenlijk aan selectieve waarneming?
Weet je wat ik nog wel heb? Dat ik nog steeds 'bang' ben voor sinterklaas en zwarte piet :') Dat klinkt heel stom, maar ik vind dat 'verkleedde' niet leuk. Zo'n grote man, in zo'n groot pak. Hetzelfde heb ik met clowns, eng vind ik ze. Sinds ik heb gehoord dat een collega dit jaar sinterklaas gaat zijn op mijn werk, mijd ik hem :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')