FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Trajectcontroles
jonkeauvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:09
Hallo fokkerts,

Ik heb onlangs te hard gereden op een stuk met trajectcontrole. Wel ben ik tussentijds even gaan tanken bij een tankstation aan de snelweg. Deze ligt in het midden van het gebied waar de trajectcontrole uitgevoerd wordt. Mijn vraag is nu of ik nog een boete kan verwachten of niet?

Groeten,
Jonkeau :')
Dennis101vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:16
Wat een vraag, natuurlijk niet, want je hebt dan gemiddeld niet te hard gereden. Het lijkt me alleen nogal sterk dat er een een benzinestation op een trajectcontrole zit.
rubjevrijdag 22 oktober 2010 @ 15:16
Dat is voor de Politie een weten en blijft voor jouw vrees ik voorlopig een vraag. })
mvdejongvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:19
't Zou kunnen, als er bij de afritten en toeritten van het tankstation ook camera's zijn geplaatst.
Dan heb je feitelijk 2 trajecten waarop je gecontroleerd bent, vanaf het begin van het controle-traject tot aan de afrit naar het tankstation, en vanaf de toerit weer de snelweg op tot aan het einde van het controle-traject.
Shastyvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:19
de A4 toevallig? :')
Nieuwschierigvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:30
Alleen de angst voor de boete is blijkbaar al genoeg om je een lesje te leren. Waarmee de effectiviteit van de pakkans in combinatie met de daarna lege portemonnee maar weer eens bewezen is.
FalleNk810ivrijdag 22 oktober 2010 @ 15:33
Is de traject controle op de A20 trouwens weg?

Het bord is vervangen door een bord : let op uw snelheid ofzo..
Stokstaartvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:35
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:33 schreef FalleNk810i het volgende:
Is de traject controle op de A20 trouwens weg?

Het bord is vervangen door een bord : let op uw snelheid ofzo..
Trajectcontrole op de A20 ? :?
Je bedoelt de A58 ?
Aliceyvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38
Je moet behoorlijk wat te hard hebben gereden en nauwelijks langzamer hebben gereden dan de maximumsnelheid wil je een boete krijgen. Omdat je ook nog getankt hebt en daar voor zover ik weet geen camera's staan, verwacht ik al helemaal niet dat je een boete hebt ontvangen.

Als je op je teller iets van 10 km/h harder reed dan was toegestaan, hoef je je sowieso niet ongerust te maken. Ook zonder tankstation.
Nieuwschierigvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38
Was het op de A12 richting Oberhousen tussen knooppunt Waterberg en knooppunt Velperbroek?
#ANONIEMvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:16 schreef Dennis101 het volgende:
Wat een vraag, natuurlijk niet, want je hebt dan gemiddeld niet te hard gereden. Het lijkt me alleen nogal sterk dat er een een benzinestation op een trajectcontrole zit.
mvdejongvrijdag 22 oktober 2010 @ 15:51
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:35 schreef Stokstaart het volgende:
Trajectcontrole op de A20 ? :?
Er is een traject-controle op de A20, tussen Terbregseplein en Schiedam, en vanaf het Kleinpolderplein tot net voor N209, afrit/toerit Berkel-Rodenrijs.

Hoewel daar geen tankstation aan de snelweg ligt, dus dat is niet het traject dat TS bedoelt.
Tinos85vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:19 schreef Shasty het volgende:
de A4 toevallig? :')
De A4 heeft geen tankstation in het controlegebied zitten.
error_404vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:03
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De A4 heeft geen tankstation in het controlegebied zitten.
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:16 schreef Dennis101 het volgende:
Wat een vraag, natuurlijk niet, want je hebt dan gemiddeld niet te hard gereden. Het lijkt me alleen nogal sterk dat er een een benzinestation op een trajectcontrole zit.
Shastyvrijdag 22 oktober 2010 @ 16:16
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De A4 heeft geen tankstation in het controlegebied zitten.
Niet? Hoe lang is dat stuk trajectcontrole daar dan?
DaBeetlevrijdag 22 oktober 2010 @ 16:22
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De A4 heeft geen tankstation in het controlegebied zitten.
Fout, de A4 heeft er wel een. En de tijdmeting loopt gewoon door daar. Als je gaat tanken kan je daar gewoon veilig op de weg letten ipv steeds maar krampachtig op je snelheid te moeten letten.
Tinos85vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:32
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:16 schreef Shasty het volgende:

[..]

Niet? Hoe lang is dat stuk trajectcontrole daar dan?
Weet niet zo uit m'n hoofd. Maar de trajectcontrole schijnt daar maar 1 kant op te zijn. Amsterdam richting Den Haag schijnt al een tijdje niet te werken.
HugoBaasvrijdag 22 oktober 2010 @ 16:40
Je wordt niet 2 keer wordt gefotografeerd maar een stuk of 5 keer om de gemiddelde snelheid te berekenen waardoor ze dus kunnen zien of je het stuk met het tankstation gestopt bent.

Dus je bent gewoon de lul. :)
MTVGNvrijdag 22 oktober 2010 @ 16:51
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:40 schreef HugoBaas het volgende:
Je wordt niet 2 keer wordt gefotografeerd maar een stuk of 5 keer om de gemiddelde snelheid te berekenen waardoor ze dus kunnen zien of je het stuk met het tankstation gestopt bent.

Dus je bent gewoon de lul. :)
Dat verschilt per trajectcontrole, de A4 waar TS reed heeft er maar 2. 1 portaal voor de begin- en 1 voor de eindmeting, dus je kunt (bij wijze van spreken) 200 rijden, als een gek afremmen, tanken, en weer zo hard gaan rijden als je wilt en je krijgt daar geen boete. De trajectcontroles op de A12 bij Woerden en bij Arnhem hebben ook maar 1 begin- en 1 eindmeting, bij Utrecht geldt dat ook voor de hoofdrijbaan, maar de parallelrijbaan heeft wel meerdere portalen waar tussen steeds weer gemiddelden worden berekend en bij Den Haag zijn er ook meerdere portalen met camera's.
HugoBaasvrijdag 22 oktober 2010 @ 17:06
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:51 schreef MTVGN het volgende:

[..]

Dat verschilt per trajectcontrole, de A4 waar TS reed heeft er maar 2. 1 portaal voor de begin- en 1 voor de eindmeting, dus je kunt (bij wijze van spreken) 200 rijden, als een gek afremmen, tanken, en weer zo hard gaan rijden als je wilt en je krijgt daar geen boete. De trajectcontroles op de A12 bij Woerden en bij Arnhem hebben ook maar 1 begin- en 1 eindmeting, bij Utrecht geldt dat ook voor de hoofdrijbaan, maar de parallelrijbaan heeft wel meerdere portalen waar tussen steeds weer gemiddelden worden berekend en bij Den Haag zijn er ook meerdere portalen met camera's.
Dus het tankstation zit precies tussen die 100 m van die palen? lijkt me niet
mvdejongvrijdag 22 oktober 2010 @ 17:36
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:06 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dus het tankstation zit precies tussen die 100 m van die palen? lijkt me niet
Nee, het traject is kilometers lang. Maar er wordt niet geregistreerd dat TS het controle-traject heeft verlaten, en dus wordt de tijd die TS aan het tanken heeft besteed niet afgetrokken van de totale tijd tussen het binnenrijden van het controle-traject, en het verlaten van het controle-traject. Aangezien een traject-controle werkt door de afstand tussen inrijden en uitrijden te delen door de tijd tussen inrijden en uitrijden, komt de snelheid van TS dus veel lager uit dan de daadwerkelijke snelheid die TS gereden heeft op de eigenlijke snelweg.
jonkeauvrijdag 22 oktober 2010 @ 17:38
De trajectcontrole loopt van Hoofddorp tot Nieuw Vennep. Op het midden van dit traject bevindt zich dus het benzinestation (bij die vestiging van Laplace die over de A4 heen is gebouwd)

Ik vroeg mij ook nog af hoe ze bij trajectcontroles meten als er wegwerkzaamheden zijn. Het lijkt mij namelijk vrij lastig te meten aangezien er dan verschillende snelheden worden gehanteerd.
FalleNk810ivrijdag 22 oktober 2010 @ 18:40
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:38 schreef jonkeau het volgende:
Ik vroeg mij ook nog af hoe ze bij trajectcontroles meten als er wegwerkzaamheden zijn. Het lijkt mij namelijk vrij lastig te meten aangezien er dan verschillende snelheden worden gehanteerd.
Maakt toch niet uit... bij wegwerkzaamheden rij je zowieso langzamer als de maximum snelheid die gehanteerd wordt als er geen werkzaamheden zijn?
tho_Omasvrijdag 22 oktober 2010 @ 18:42
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 17:38 schreef jonkeau het volgende:
De trajectcontrole loopt van Hoofddorp tot Nieuw Vennep. Op het midden van dit traject bevindt zich dus het benzinestation (bij die vestiging van Laplace die over de A4 heen is gebouwd)

Ik vroeg mij ook nog af hoe ze bij trajectcontroles meten als er wegwerkzaamheden zijn. Het lijkt mij namelijk vrij lastig te meten aangezien er dan verschillende snelheden worden gehanteerd.
Oh mijn god :') Ja ik reed daar vanmorgen ook, en ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik had de borden 100 ook niet gezien, dus ik reed 127. Fijn.
JF_vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:43
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:51 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Er is een traject-controle op de A20, tussen Terbregseplein en Schiedam, en vanaf het Kleinpolderplein tot net voor N209, afrit/toerit Berkel-Rodenrijs.
Dat stuk naar Berkel is volgens mij de A13, niet de A20 - maar verder heb je helemaal gelijk :-)
TeringHenkievrijdag 22 oktober 2010 @ 23:16
Stel dat je een bumperklever achter je hebt, dan zou je toch niet herkend kunnen worden door de camera's?
BasementDwellerzaterdag 23 oktober 2010 @ 00:20
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Stel dat je een bumperklever achter je hebt, dan zou je toch niet herkend kunnen worden door de camera's?
Als het een grote vrachtwagen is misschien niet, anders wel natuurlijk.
mvdejongzaterdag 23 oktober 2010 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:43 schreef JF_ het volgende:

[..]

Dat stuk naar Berkel is volgens mij de A13, niet de A20 - maar verder heb je helemaal gelijk :-)
Laat die mier met rust.
Bartholomeuszondag 24 oktober 2010 @ 15:47
De meeste trajectcontroles (zoals die op de A12 bij uitrecht, die bij Arnhem dan weer niet) zijn opgedeeld in segmenten. Zo'n tankstation ligt vaak op de grens, om het op die manier drukken van de gemiddelde snelheid onmogelijk te maken. Moraal van het verhaal: jazeker, goeie kans dat je een bekeuring krijgt.
Me_Wesleymaandag 25 oktober 2010 @ 16:36
A4 heeft inderdaad maar 2 portalen, over een afstand van 4 of 5 kilometer.

Bij het wegrestaurant ligt een pomp, midden in de controle, dus als je tankt kan je daarna inderdaad te hard rijden zonder een boete te krijgen.