jonkeau | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:09 |
Hallo fokkerts, Ik heb onlangs te hard gereden op een stuk met trajectcontrole. Wel ben ik tussentijds even gaan tanken bij een tankstation aan de snelweg. Deze ligt in het midden van het gebied waar de trajectcontrole uitgevoerd wordt. Mijn vraag is nu of ik nog een boete kan verwachten of niet? Groeten, Jonkeau ![]() | |
Dennis101 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:16 |
Wat een vraag, natuurlijk niet, want je hebt dan gemiddeld niet te hard gereden. Het lijkt me alleen nogal sterk dat er een een benzinestation op een trajectcontrole zit. | |
rubje | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:16 |
Dat is voor de Politie een weten en blijft voor jouw vrees ik voorlopig een vraag. ![]() | |
mvdejong | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:19 |
't Zou kunnen, als er bij de afritten en toeritten van het tankstation ook camera's zijn geplaatst. Dan heb je feitelijk 2 trajecten waarop je gecontroleerd bent, vanaf het begin van het controle-traject tot aan de afrit naar het tankstation, en vanaf de toerit weer de snelweg op tot aan het einde van het controle-traject. | |
Shasty | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:19 |
de A4 toevallig? ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:30 |
Alleen de angst voor de boete is blijkbaar al genoeg om je een lesje te leren. Waarmee de effectiviteit van de pakkans in combinatie met de daarna lege portemonnee maar weer eens bewezen is. | |
FalleNk810i | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:33 |
Is de traject controle op de A20 trouwens weg? Het bord is vervangen door een bord : let op uw snelheid ofzo.. | |
Stokstaart | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:35 |
quote:Trajectcontrole op de A20 ? ![]() Je bedoelt de A58 ? | |
Alicey | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38 |
Je moet behoorlijk wat te hard hebben gereden en nauwelijks langzamer hebben gereden dan de maximumsnelheid wil je een boete krijgen. Omdat je ook nog getankt hebt en daar voor zover ik weet geen camera's staan, verwacht ik al helemaal niet dat je een boete hebt ontvangen. Als je op je teller iets van 10 km/h harder reed dan was toegestaan, hoef je je sowieso niet ongerust te maken. Ook zonder tankstation. | |
Nieuwschierig | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38 |
Was het op de A12 richting Oberhousen tussen knooppunt Waterberg en knooppunt Velperbroek? | |
#ANONIEM | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38 |
quote: | |
mvdejong | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:51 |
quote:Er is een traject-controle op de A20, tussen Terbregseplein en Schiedam, en vanaf het Kleinpolderplein tot net voor N209, afrit/toerit Berkel-Rodenrijs. Hoewel daar geen tankstation aan de snelweg ligt, dus dat is niet het traject dat TS bedoelt. | |
Tinos85 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:55 |
quote:De A4 heeft geen tankstation in het controlegebied zitten. | |
error_404 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:03 |
quote: quote: | |
Shasty | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:16 |
quote:Niet? Hoe lang is dat stuk trajectcontrole daar dan? | |
DaBeetle | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:22 |
quote:Fout, de A4 heeft er wel een. En de tijdmeting loopt gewoon door daar. Als je gaat tanken kan je daar gewoon veilig op de weg letten ipv steeds maar krampachtig op je snelheid te moeten letten. | |
Tinos85 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:32 |
quote:Weet niet zo uit m'n hoofd. Maar de trajectcontrole schijnt daar maar 1 kant op te zijn. Amsterdam richting Den Haag schijnt al een tijdje niet te werken. | |
HugoBaas | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:40 |
Je wordt niet 2 keer wordt gefotografeerd maar een stuk of 5 keer om de gemiddelde snelheid te berekenen waardoor ze dus kunnen zien of je het stuk met het tankstation gestopt bent. Dus je bent gewoon de lul. ![]() | |
MTVGN | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:51 |
quote:Dat verschilt per trajectcontrole, de A4 waar TS reed heeft er maar 2. 1 portaal voor de begin- en 1 voor de eindmeting, dus je kunt (bij wijze van spreken) 200 rijden, als een gek afremmen, tanken, en weer zo hard gaan rijden als je wilt en je krijgt daar geen boete. De trajectcontroles op de A12 bij Woerden en bij Arnhem hebben ook maar 1 begin- en 1 eindmeting, bij Utrecht geldt dat ook voor de hoofdrijbaan, maar de parallelrijbaan heeft wel meerdere portalen waar tussen steeds weer gemiddelden worden berekend en bij Den Haag zijn er ook meerdere portalen met camera's. | |
HugoBaas | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:06 |
quote:Dus het tankstation zit precies tussen die 100 m van die palen? lijkt me niet | |
mvdejong | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:36 |
quote:Nee, het traject is kilometers lang. Maar er wordt niet geregistreerd dat TS het controle-traject heeft verlaten, en dus wordt de tijd die TS aan het tanken heeft besteed niet afgetrokken van de totale tijd tussen het binnenrijden van het controle-traject, en het verlaten van het controle-traject. Aangezien een traject-controle werkt door de afstand tussen inrijden en uitrijden te delen door de tijd tussen inrijden en uitrijden, komt de snelheid van TS dus veel lager uit dan de daadwerkelijke snelheid die TS gereden heeft op de eigenlijke snelweg. | |
jonkeau | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:38 |
De trajectcontrole loopt van Hoofddorp tot Nieuw Vennep. Op het midden van dit traject bevindt zich dus het benzinestation (bij die vestiging van Laplace die over de A4 heen is gebouwd) Ik vroeg mij ook nog af hoe ze bij trajectcontroles meten als er wegwerkzaamheden zijn. Het lijkt mij namelijk vrij lastig te meten aangezien er dan verschillende snelheden worden gehanteerd. | |
FalleNk810i | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:40 |
quote:Maakt toch niet uit... bij wegwerkzaamheden rij je zowieso langzamer als de maximum snelheid die gehanteerd wordt als er geen werkzaamheden zijn? | |
tho_Omas | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:42 |
quote:Oh mijn god ![]() | |
JF_ | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:43 |
quote:Dat stuk naar Berkel is volgens mij de A13, niet de A20 - maar verder heb je helemaal gelijk :-) | |
TeringHenkie | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:16 |
Stel dat je een bumperklever achter je hebt, dan zou je toch niet herkend kunnen worden door de camera's? | |
BasementDweller | zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:20 |
quote:Als het een grote vrachtwagen is misschien niet, anders wel natuurlijk. | |
mvdejong | zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:35 |
quote:Laat die mier met rust. | |
Bartholomeus | zondag 24 oktober 2010 @ 15:47 |
De meeste trajectcontroles (zoals die op de A12 bij uitrecht, die bij Arnhem dan weer niet) zijn opgedeeld in segmenten. Zo'n tankstation ligt vaak op de grens, om het op die manier drukken van de gemiddelde snelheid onmogelijk te maken. Moraal van het verhaal: jazeker, goeie kans dat je een bekeuring krijgt. | |
Me_Wesley | maandag 25 oktober 2010 @ 16:36 |
A4 heeft inderdaad maar 2 portalen, over een afstand van 4 of 5 kilometer. Bij het wegrestaurant ligt een pomp, midden in de controle, dus als je tankt kan je daarna inderdaad te hard rijden zonder een boete te krijgen. |