abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87808527
Ik ben dit jaar begonnen aan een studie werktuigbouwkunde HBO op de Haagse Hogeschool.

Na een maand of 2 is toch wel gebleken dat dit nou niet echt de studie is die ik enorm interessant vind.
Ik zit nu dus te twijfelen om te stoppen met deze studie.
Ik heb alleen geen flauw idee wat ik hierna dan zal gaan doen, maargoed daar heb ik dan zat tijd voor om daarover na te gaan denken;)

Maar wanneer kan je nou weer beginnen met een studie?
Volgend jaar ergens rond september pas weer? Of is er eerder ook nog een mogelijkheid?

En als ik nou alleen me propedeuse zou halen... Heeft dat een waarde?
pi_87808605
Sommige studies kun je ook in februari volgen, geen idee welke.
Noot noot.
pi_87808662
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:49 schreef 12345r het volgende:
Maar wanneer kan je nou weer beginnen met een studie?
Volgend jaar ergens rond september pas weer? Of is er eerder ook nog een mogelijkheid?
Veel hogescholen (en misschien ook uni's, weet ik niet) bieden voor veel studies ook de mogelijkheid aan om in februari te beginnen.

quote:
En als ik nou alleen me propedeuse zou halen... Heeft dat een waarde?
Tuurlijk, want dan kan je naar de uni. En het is een soort mijlpaal, dat je de basis van de studie hebt gehaald.
pi_87808792
Noem mij één studie/opleiding die wel leuk is in het eerste jaar? Er moet toch een reden zijn waarom je voor deze opleiding hebt gekozen? Als ik één ding heb geleerd van mensen om mij heen, is dat je geen overhaaste beslissingen moeten nemen (lees: na een paar maanden stoppen).
pi_87808885
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Veel hogescholen (en misschien ook uni's, weet ik niet) bieden voor veel studies ook de mogelijkheid aan om in februari te beginnen.
[..]

Tuurlijk, want dan kan je naar de uni. En het is een soort mijlpaal, dat je de basis van de studie hebt gehaald.
Om naar de uni te gaan was niet mijn plan eerlijk gezegd :P
Heb al genoeg moeite met de hbo (mechanica en wiskunde dan)...
pi_87809053
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:54 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Noem mij één studie/opleiding die wel leuk is in het eerste jaar? Er moet toch een reden zijn waarom je voor deze opleiding hebt gekozen? Als ik één ding heb geleerd van mensen om mij heen, is dat je geen overhaaste beslissingen moeten nemen (lees: na een paar maanden stoppen).
Oke, het ligt dan niet helemaal aan de studie zelf.
(Al meen ik wel dat ik deze tot nog toe niet interessant vind)

Maar ik ben de afgelopen maanden helaas veel afwezig moeten zijn waardoor ik nou wel wat achterloop...
Volgende week heb ik tentamens en ik moet zeggen dat ik wiskunde en mechanica echt zeer lastig vind en dat ik dus niet echt veel vertrouwen erin heb om goede cijfers daarvoor te gaan halen.

Dit speelt dus samen met dat ik de studie niet interessant vind mee met de overweging om te stoppen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')