abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87756148
Hallo iedereen!
Nu ik het VWO bijna heb afgerond wil ik graag een talen studie gaan doen op de Universiteit. Een paar jaar geleden heb ik Frans uit luiheid laten vallen, achteraf heb ik hier ontzettend spijt van gehad. Ik ben verliefd op de franse taal en wil het heel graag weer oppakken!

Nu was mijn oog gevallen op Europese Studies (UVA) met de Franse taal als variant. Nu is mij dit afgeraden door mijn decaan op school omdat ik te veel franse voorkennis zou missen. Is er nog een sprankeltje hoop voor mij?

Nu kwam ik op het idee om de HBO opleiding international business and languages op te pakken omdat op het HBO Frans op een lager niveau wordt gegeven.(makkelijker om in te stappen) en het een fijne combinatie geeft met Economie. Ik heb nog geen Universitaire opleiding gevonden die een leuke mix heeft van Economie en (vreemde) talen. Het probleem is dat mijn vader niet wilt dat ik een HBO opleiding ga doen. Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:01:27 #2
202348 Susi
Temple of Love
pi_87756590
Al die studies gaan er wel van uit dat jij in de bovenbouw Frans hebt gehad, dus moeilijk wordt het sowieso. Sommigen vragen ook nog Frans in je profiel.
Als dat niet hoeft, kun je ook nog van de zomer een paar weken in Frankrijk gaan zitten om daar de taal te leren via een intensieve cursus.
pi_87757886
Ik zou aan de studieadviseur vragen van de desbetreffende universiteit, over hoe en wat. Meestal staat er dat je kennis moet hebben van de taal, maar misschien door daar cursussen te volgen ben je voor de start van het collegejaar op niveau
pi_87763145
james boswell instituut in Utrecht verzorgt cursussen om je vakken op te halen in de zomervakantie. Ik weet niet of ze ook Frans aanbieden, maar goedkoop is het niet.
pi_87763985
Je hebt toch nog tot september om je Frans bij te spijkeren, dat lijkt me prima te doen. Ik zou inderdaad de studieadviseur vragen wat zij ervan denken. Misschien kun je wel gewoon lessen volgen op je eigen school als je geen hard bewijs hoeft te leveren dat je op een bepaald niveau zit.

Ik denk overigens niet dat het niveau van de taal hoger ligt op de uni, als het 'slechts' een onderdeel van je studie is. Hbo opleidingen gaan er ook vanuit dat je op eindexamen-niveau zit en zoveel verschilt zit daar niet in bij havo en vwo.
know'm sayin?
word? word.
pi_87767727
Ga anders een jaar frans studeren, dan zou je niveau zeker goed genoeg moeten zijn om die andere studies te doen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_87768136
Avant de commencer cet formation, suivez un cours de français.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')