abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:40:45 #26
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87736025
En in Linux is het pas echt kut. En ook nog lelijk. Finder is tenminste niet lelijk :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:46:05 #27
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87736183
Even iets anders, 2 stukjes syteemsoftware die ik jullie niet wil onthouden. Rechstreeks gekopieerd uit 7 maar dat wil de pret niet drukken.

BetterTouchTool, zelf gestures en sneltoeten instellen voor wat dan ook, heeft ook een window-snap functie. Gebruik 2 schermen dus erg handig om iTunes weer op mijn grote scherm te maximaliseren, of 2 finder vensters naast elkaar te zetten.

HyperDock. Gratis Beta, tijdelijk een blijvende licentie voor ¤7,50, toont voorvertoningen van vensters boven dock-iconen. iTunes en iCal hebben handige gepersonaliseerde met artwork en afspraken van vandaag. Hiermee kan je ook sneltoetsen instellen die werken op dock-items, handig om het volume van iTunes aan te passen zonder het venster te openen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:47:35 #28
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87736227
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:37 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja en dan zit je drie keer te puzzelen ;(

Ik vraag me wel af hoe je dat voor je ziet, met een muis trek je nou eenmaal vierkantjes.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_87736956
ik gebruik als alternatief voor finder, path finder :)
pi_87740510
Goed, eindelijk de MBP ingericht. Begin al snel de wennen aan OSX _O_ al zitten er een paar in mijn ogen onlogische dingen in maar ik ga niet mierenneuken. Goede aanschaf :Y
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_87740747
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 03:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed, eindelijk de MBP ingericht. Begin al snel de wennen aan OSX _O_ al zitten er een paar in mijn ogen onlogische dingen in maar ik ga niet mierenneuken. Goede aanschaf :Y
Zoals wat?
pi_87741377
Bullshit Bingo kaart voor vanavond ligt klaar :7
Calmer than you are
pi_87741441
Back the the Mac! *O*
For great justice!
pi_87741469
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bullshit Bingo kaart voor vanavond ligt klaar :7
Hij is goed. :7 Maar ik mis 'Boom' nog.
For great justice!
pi_87741693
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Hij is goed. :7 Maar ik mis 'Boom' nog.
Boom!

ff refreshen ;)
Calmer than you are
pi_87742138
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Boom!
[ afbeelding ]

ff refreshen ;)
Jeuj!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 oktober 2010 @ 09:22:23 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87742444
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tja, het is allemaal gewoon net niet zo consistent en gelikt als Explorer.

- Onmogelijk of lastig (mij niet gelukt iig) om remote volumes in de "Places" te krijgen
Staan toch gewoon onder 'shared' ?

- Geen functie om remote volumes gemount te houden bij een reboot (ik zet die folders nu in "Login items" maar dan moet je elke keer Finderwindows wegklikken)
Rebooten?? Maar goed, inderdaad bij login items en het vinkje bij 'verberg' aan.

- Zooi files in 1x verplaatsen naar een remote volume kan niet (in Explorer kan je dan met rechtermuisknop slepen en "Move" kiezen, Finder doet alleen maar links slepen en dus de standaardactie)
Hoe bedoel je? Gewoon uit een locale folder naar een share slepen? Dat gaat prima :?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:54:02 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87743154
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Staan toch gewoon onder 'shared' ?
Klopt (moet je wel de server eerst zoeken en dus meerdere keren klikken, soms zelfs opnieuw inloggen op de Samba-server, terwijl het volume gemount is en je alle andere folders wel direct in places kan zetten)
quote:
Rebooten?? Maar goed, inderdaad bij login items en het vinkje bij 'verberg' aan.
Of 's nachts uit zetten. "Hide" vinkje heeft geen effect, folders blijven in het scherm.
quote:
Hoe bedoel je? Gewoon uit een locale folder naar een share slepen? Dat gaat prima
Dan heb je gekopieerd (de default-actie), ik wil meestal verplaatsen. Moet met het keyboard of in 2 stappen (knippen-plakken)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:11:43 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87743603
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:47 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe je dat voor je ziet, met een muis trek je nou eenmaal vierkantjes.
Mijn selectie heeft niet altijd de vorm van een vierkantje, maar is vaak wel gebonden aan een range bestandsnamen, vandaar dat het handig is om op begin en eind te kunnen klikken met shift, zoals in de andere views :)
pi_87744468
Ik denk dat het probleem vooral is dat iconen overal kunnen staan, niet alleen op een grid. Het is daarom nogal moeilijk om een range te definiëren als je alleen de eerste en de laatste aanklikt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87748323
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 05:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zoals wat?
Het stoplicht aan de linkerkant bovenin, in plaats van rechts (ik kom vanaf Windows ;)).
Als je door je harde schijf aan het browsen bent zie je geen volledig pad van hoe je tot daar komt.
Installeren van dingen gaat echt op zo'n simpele en rare manier dat ik ook daar echt aan moest wennen :')!

En nog wel meer kleinere dingen, is niet echt een grote issue.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:31:40 #43
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_87748373
Dat zijn geen onlogische dingen maar dingen die verkeerd aangeleerd zijn.
Ik ga naar huis.
pi_87748606
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:31 schreef nietzman het volgende:
Dat dus! :7
For great justice!
pi_87748746
quote:
Zo kan je het ook stellen. :')
pi_87751296
Twee van je drie punten zijn inderdaad dingen die niet onlogisch zijn, maar die je gewoon anders gewend bent. Het derde, het aangeven van het pad in de Finder kan je aanzetten in de settings.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87752295
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Twee van je drie punten zijn inderdaad dingen die niet onlogisch zijn, maar die je gewoon anders gewend bent. Het derde, het aangeven van het pad in de Finder kan je aanzetten in de settings.
Ik maak me er dan ook geen zorgen om, hier raak ik ook weer aan gewend met de tijd mee. Bedankt voor de tip van de Finder, moest er wel even naar zoeken want ik dacht dat 't bij de gewone settings stond.
pi_87753148
quote:
:')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 oktober 2010 @ 15:02:24 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87754119
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

Klopt (moet je wel de server eerst zoeken en dus meerdere keren klikken
Hoezo :? Share staat er gewoon bij zodra beschikbaar. Anders CMD+K

quote:
Of 's nachts uit zetten. "Hide" vinkje heeft geen effect, folders blijven in het scherm.
Vreemd, heb ik echt geen last van met de shares van mijn NAS. Of het is me nooit opgevallen. Nu reboot ik zelden dus dat laatste sluit ik zeker niet uit :P

quote:
Dan heb je gekopieerd (de default-actie), ik wil meestal verplaatsen. Moet met het keyboard of in 2 stappen (knippen-plakken)
Ah ja, maar dat had als reden dat je dus tijdens een verrotte verplaats actie niet opeens de helft van je meuk kwijt ben zoals op windows wel voor kan komen.
pi_87754239
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:32 schreef eleusis het volgende:

Stel ik wil in een map foto's alles van foto120 tot foto130 verplaatsen (op de sortering dus). In andere views is dat (1) klikken op bovenste, (2) met shift ingehouden klikken op onderste. In de pictogram-view kan dit niet, je kan met shift geen 'range' selecteren. Met de muis kun je wel een arbitrair vierkant selecteren, maar dan is het lastig als je selectie niet precies in een vierkant valt. Dit heb ik heel vaak bij het sorteren van foto's en ik word er gewelddadig van.
Klik rechts in de folder, Show View Options, en dan Arrange by Name, dan kan je dat trucje doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')