Ik vraag me wel af hoe je dat voor je ziet, met een muis trek je nou eenmaal vierkantjes.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja en dan zit je drie keer te puzzelen
Zoals wat?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed, eindelijk de MBP ingericht. Begin al snel de wennen aan OSXal zitten er een paar in mijn ogen onlogische dingen in maar ik ga niet mierenneuken. Goede aanschaf
Hij is goed.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bullshit Bingo kaart voor vanavond ligt klaar
Jeuj!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Boom!
[ afbeelding ]
ff refreshen![]()
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tja, het is allemaal gewoon net niet zo consistent en gelikt als Explorer.
- Onmogelijk of lastig (mij niet gelukt iig) om remote volumes in de "Places" te krijgen
Staan toch gewoon onder 'shared' ?
- Geen functie om remote volumes gemount te houden bij een reboot (ik zet die folders nu in "Login items" maar dan moet je elke keer Finderwindows wegklikken)
Rebooten?? Maar goed, inderdaad bij login items en het vinkje bij 'verberg' aan.
- Zooi files in 1x verplaatsen naar een remote volume kan niet (in Explorer kan je dan met rechtermuisknop slepen en "Move" kiezen, Finder doet alleen maar links slepen en dus de standaardactie)
Hoe bedoel je? Gewoon uit een locale folder naar een share slepen? Dat gaat prima![]()
Klopt (moet je wel de server eerst zoeken en dus meerdere keren klikken, soms zelfs opnieuw inloggen op de Samba-server, terwijl het volume gemount is en je alle andere folders wel direct in places kan zetten)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Staan toch gewoon onder 'shared' ?
Of 's nachts uit zetten. "Hide" vinkje heeft geen effect, folders blijven in het scherm.quote:Rebooten?? Maar goed, inderdaad bij login items en het vinkje bij 'verberg' aan.
Dan heb je gekopieerd (de default-actie), ik wil meestal verplaatsen. Moet met het keyboard of in 2 stappen (knippen-plakken)quote:Hoe bedoel je? Gewoon uit een locale folder naar een share slepen? Dat gaat prima
Mijn selectie heeft niet altijd de vorm van een vierkantje, maar is vaak wel gebonden aan een range bestandsnamen, vandaar dat het handig is om op begin en eind te kunnen klikken met shift, zoals in de andere viewsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:47 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe je dat voor je ziet, met een muis trek je nou eenmaal vierkantjes.
Het stoplicht aan de linkerkant bovenin, in plaats van rechts (ik kom vanaf Windowsquote:
Dat dus!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:31 schreef nietzman het volgende:
Dat zijn geen onlogische dingen maar dingen die verkeerd aangeleerd zijn.
Zo kan je het ook stellen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:31 schreef nietzman het volgende:
Ik maak me er dan ook geen zorgen om, hier raak ik ook weer aan gewend met de tijd mee. Bedankt voor de tip van de Finder, moest er wel even naar zoeken want ik dacht dat 't bij de gewone settings stond.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Twee van je drie punten zijn inderdaad dingen die niet onlogisch zijn, maar die je gewoon anders gewend bent. Het derde, het aangeven van het pad in de Finder kan je aanzetten in de settings.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:31 schreef nietzman het volgende:
Hoezoquote:
Vreemd, heb ik echt geen last van met de shares van mijn NAS. Of het is me nooit opgevallen. Nu reboot ik zelden dus dat laatste sluit ik zeker niet uitquote:Of 's nachts uit zetten. "Hide" vinkje heeft geen effect, folders blijven in het scherm.
Ah ja, maar dat had als reden dat je dus tijdens een verrotte verplaats actie niet opeens de helft van je meuk kwijt ben zoals op windows wel voor kan komen.quote:Dan heb je gekopieerd (de default-actie), ik wil meestal verplaatsen. Moet met het keyboard of in 2 stappen (knippen-plakken)
Klik rechts in de folder, Show View Options, en dan Arrange by Name, dan kan je dat trucje doenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:32 schreef eleusis het volgende:
Stel ik wil in een map foto's alles van foto120 tot foto130 verplaatsen (op de sortering dus). In andere views is dat (1) klikken op bovenste, (2) met shift ingehouden klikken op onderste. In de pictogram-view kan dit niet, je kan met shift geen 'range' selecteren. Met de muis kun je wel een arbitrair vierkant selecteren, maar dan is het lastig als je selectie niet precies in een vierkant valt. Dit heb ik heel vaak bij het sorteren van foto's en ik word er gewelddadig van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |