quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:23 schreef Pino112 het volgende:
Wat is het toch mooi om met mensen te praten die denken dat ze er verstand van hebben
Net ook weer eentje, zegt dat er in januari de iPhone 5 komt, de reden hiervan is het antenneprobleem en er is betere software![]()
![]()
En het stond op de Apple site.![]()
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:25 schreef Adames het volgende:
Even een vraagje.
Bij windows kan je bij USB stick instellingen kiezen tussen gelijk schrijven en delayed schrijven.
Als je gelijk op je USB stick schrijft hoef je niet safely remove hardware te gebruiken, maar kan je de stick gewoon er uit halen.
Bij OS X krijg ik nu de melding dat ik de stick niet zomaar er uit mag trekken, is hier ook een optie voor? De melding komt ook als ik mijn laptop dicht klap met een usb stick er in, wat vrij vervelend is.
Sorry, geen idee...quote:
Ja, bedoelde "rubber band" scrollingquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:56 schreef n8n het volgende:
Vind die mock-up over de top laag over laag. Mijn scrollbars hou ik ook liever in het zicht. Inertial scrolling zit toch al in de nieuwe trackpads en MM?
Ligt er aan of ze gaan live-streamen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:42 schreef mac_this het volgende:
Lekker morgen meekijken naar uncle Steve.
Alleen ik weet niet meer zo gauw te vinden welke site ik kan meekijken ( heb alleen iPod touch. Dus dan daar maar op.). Moet ik kijken op http://www.apple.com/apple-events/ ? Of is dat niet de goeie.
Oke. Daar zal inderdaad ook wel op te vinden zijn of ze live gaan streamen. Maar ik ga nu eerst slapen. Moet er morgen weer vroeg uit. Moet toch ietsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ligt er aan of ze gaan live-streamen.
OMT is er iig bij
Tja, het is allemaal gewoon net niet zo consistent en gelikt als Explorer.quote:
Voornamelijk met punten waar ik me niet in herken, gebruik geen schijven op een andere locatie dus dat scheelt al in de ervaring. Ik open bestanden ook vanuit de Finder, lang geleden dat ik het open-file-scherm gezien hebquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tja, het is allemaal gewoon net niet zo consistent en gelikt als Explorer.
- In een "Open File"-dialoogje kan je niet rechtermuisklikken, renamen etc.
Klopt vind ik persoonlijk logisch maar snap ook dat het irritant kan zijn
- Soms kan je niet naar een hoger niveau
Dat herken ik niet, ander cmd + pijltje omhoog
- Er zijn nogal wat problemen met Samba shares, je kan bijv. folders niet renamen, verplaatsen werkt soms niet
Ken ik niet
- Wanneer je een geselecteerde folder verwijdert in de 'horizontale' view zit je soms opeens weer in de root en moet je weer helemaal lopen naar waar je was
Dat is apart en ook niet de bedoeling
- Horizontale view is niet slim met automatisch kiezen (of onthouden voor mijn part) van een breedte, kut met lange bestandsnamen (elke keer weer op dat resize-knopje klikken als je naar die dir gaat)
Dit is persoonlijk mijn enige irritatie, dat het niet automatisch de breedte aanhoudt (eventueel met een max. aantal pixels standaard). Dubbelklikken onder in de scheidingsbalk zorgt wel dat de kolom even breed is als de inhoud, met alt erbij ingedrukt gebeurd dat bij alle open kolommen volgens mij.
- Geen breadcrumbs in de header zodat je niet weet waar je zit
menubalk > view > show path bar. Rechtsklikken op de naam boven in het venster kan ook
- Onmogelijk of lastig (mij niet gelukt iig) om remote volumes in de "Places" te krijgen
Gebruik ik zelf niet lijkt mij ook irritant, volgens mij maakt Transmit 4 dat wel mogelijk.
- Geen functie om remote volumes gemount te houden bij een reboot (ik zet die folders nu in "Login items" maar dan moet je elke keer Finderwindows wegklikken)
Geen ervaring mee zie vorige punt
- Wanneer je een nieuwe folder maakt is de naam niet altijd geselecteerd dus moet je zelf je "untitled folder" aanklikken en renamen
Dat is ook onjuist gedrag wat ik niet meemaak
- In pictogram view kun je niet een range selecteren met de shift-toets (wat in andere views wel kan)
en meer waar ik nu ff niet op kom.
Hoe bedoel je? het kan hier zowel met de muis als met het toetsenbord.
- Zooi files in 1x verplaatsen naar een remote volume kan niet (in Explorer kan je dan met rechtermuisknop slepen en "Move" kiezen, Finder doet alleen maar links slepen en dus de standaardactie)
Dan moet je alt of cmd indrukken tijdens het slepen
Awesomequote:menubalk > view > show path bar.
Stel ik wil in een map foto's alles van foto120 tot foto130 verplaatsen (op de sortering dus). In andere views is dat (1) klikken op bovenste, (2) met shift ingehouden klikken op onderste. In de pictogram-view kan dit niet, je kan met shift geen 'range' selecteren. Met de muis kun je wel een arbitrair vierkant selecteren, maar dan is het lastig als je selectie niet precies in een vierkant valt. Dit heb ik heel vaak bij het sorteren van foto's en ik word er gewelddadig van.quote:Hoe bedoel je? het kan hier zowel met de muis als met het toetsenbord.
Met cmd een stukje vierkant wegslepenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:32 schreef eleusis het volgende:
Met de muis kun je wel een arbitrair vierkant selecteren, maar dan is het lastig als je selectie niet precies in een vierkant valt. Dit heb ik heel vaak bij het sorteren van foto's en ik word er gewelddadig van.
Ja en dan zit je drie keer te puzzelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |