abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87727206
Al enige tijd, is er in onze straat een zwerfpoes aanwezig. Mijn buurvrouw geeft haar momenteel te eten. Ze kan zelf het beestje niet in huis nemen vanwege haar nogal drukke hond. Ze heeft voor de poes wel beschutting gemaakt in de achtertuin. Zelf kan ik helaas het lieve beestje niet in huis nemen. Ik heb al twee lieve poezen, maar geen ruimte meer voor een derde.
Dagelijks zit ze in de straat en komt altijd even een kopje geven. Ze knort veel. Alleen als je haar te vlug benaderd kan ze wat blazen, wat al vlug overgaat naar kopjes geven. Van het vorige baasje weten we niets, net zoals bij wie ze vandaan komt.
Wij zoeken iemand die liefde en warmte kan geven aan deze lieve poes. Vanwege het aankomende weer en seizoen is ze denk ik wel graag binnen.
Ik vermoed dat ze een vrouwtje is, heb nog niet heel direct gekeken.

- Ze heeft deze week nog een pipetje tegen vlooien en ongedierte gehad.
- Haar leeftijd schat ik tussen de 3 en 6 jaar.
- Ze zwerft al bijna een jaar rond tussen het huis van mijn buurvrouw en dat van de achterbuurman.
- Ze heeft geen wonden of vreemde plekjes. Haar vacht ziet er gezond glanzend uit.
- Ik vermoed dat ze wel met kinderen kan. Volgens mijn buurvrouw kan ze wel tegen haar hond, maar de hond niet tegen haar (so don`t blame the cat) Ze blijft in elk geval erg rustig.
- En ja ze kan natuurlijk ook naar het asiel. Maar misschien vind ik hier wel een heel lief baasje voor haar.
- Ze loopt hier rond in Alkmaar-Noord.

Ik heb foto`s gemaakt, Alleen was ze zo blij van de aandacht, dat ze nauwlijks stil bleef zitten.
Voor info kun je PM sturen!

Groetjes Md!

pi_87727229
Volgens mij niet het juiste subforum?

Excuses
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:22:33 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_87727598
Eerst naar de dierenarts om te kijken of mevrouw een chip heeft... Misschien is dat beest wel van iemand.
pi_87727852
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:22 schreef Diemux het volgende:
Eerst naar de dierenarts om te kijken of mevrouw een chip heeft... Misschien is dat beest wel van iemand.
Zou mogelijk kunnen zijn. Sowieso staat morgen een bezoekje aan de dierenarts. Immers wil ik haar wel laten controleren.
Toch fijn als er een potentieel baasje zich meld :7
pi_87728981
Mooi beestje! Ik hoop dat ze snel een huisje vindt!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:19:33 #6
163650 Greys
pi_87735386
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:29 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Zou mogelijk kunnen zijn. Sowieso staat morgen een bezoekje aan de dierenarts. Immers wil ik haar wel laten controleren.
Toch fijn als er een potentieel baasje zich meld :7
Ik denk dat iedereen toch even afwacht of ze wel of niet een chip heeft :)
Katten kunnen al snel 'zwerfkat' lijken, maar dan blijken ze gewoon een baasje te hebben en zijn het gewoon echte buitenkatten die altijd ergens rondhangen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:08:08 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_87738760
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen toch even afwacht of ze wel of niet een chip heeft :)
Katten kunnen al snel 'zwerfkat' lijken, maar dan blijken ze gewoon een baasje te hebben en zijn het gewoon echte buitenkatten die altijd ergens rondhangen.
Inderdaad, onze kat hangt ook veel buiten (maar de hele buurt kent haar gelukkig wel). Het zou lullig zijn als je zo'n kat ineens wegneemt van het baasje. Goed onderzoeken dus.
This isn't even my final form.
pi_87743332
Mooie dame :) afgaand op de kleur voor zover te zien op de foto's lijkt ze grijs met rood, een schildpadje dus en daarom naar alle waarschijnlijkheid een vrouwtje. En wat de rest zegt, bij de DA laten controleren op een chip en eventueel een halsbandje (cat-safe, zodat ze zich niet op kan hangen) kopen met kokertje eraan en daar een briefje in doen met je telefoonnummer en bijvoorbeeld 'wie is de eigenaar?'. Als ze dan een huisje heeft kan die eigenaar je opbellen zodat je weet waar je aan toe bent. Verder ziet ze er wel heel gezond uit voor zover zichtbaar, dus het zou best kunnen dat ze gewoon een huis heeft. En omdat het waarschijnlijk een vrouwtje is en ze al ruim een jaar rondloopt en ik je niets heb horen zeggen over kittens zou het zo kunnen zijn dat ze ook geholpen is, wat ook weer lijkt te wijzen op een baasje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_87755883
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:00 schreef Miss_Isis het volgende:
Mooie dame :) afgaand op de kleur voor zover te zien op de foto's lijkt ze grijs met rood, een schildpadje dus en daarom naar alle waarschijnlijkheid een vrouwtje. En wat de rest zegt, bij de DA laten controleren op een chip en eventueel een halsbandje (cat-safe, zodat ze zich niet op kan hangen) kopen met kokertje eraan en daar een briefje in doen met je telefoonnummer en bijvoorbeeld 'wie is de eigenaar?'. Als ze dan een huisje heeft kan die eigenaar je opbellen zodat je weet waar je aan toe bent. Verder ziet ze er wel heel gezond uit voor zover zichtbaar, dus het zou best kunnen dat ze gewoon een huis heeft. En omdat het waarschijnlijk een vrouwtje is en ze al ruim een jaar rondloopt en ik je niets heb horen zeggen over kittens zou het zo kunnen zijn dat ze ook geholpen is, wat ook weer lijkt te wijzen op een baasje :)
Idee van het kokertje is zeker aan te raden, niet iedereen chipt zijn dieren.

Haar uiterlijk is inderdaad een indicatie dat ze een baas zou kunnen hebben, echter zitten er in de groep zwerfkatten die wij dagelijks voeren katten die er beter uit zien dan katten met een eigenaar :P dus het hoeft zeker niet.
pi_87796429
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:43 schreef Diemux het volgende:

[..]

Idee van het kokertje is zeker aan te raden, niet iedereen chipt zijn dieren.

Haar uiterlijk is inderdaad een indicatie dat ze een baas zou kunnen hebben, echter zitten er in de groep zwerfkatten die wij dagelijks voeren katten die er beter uit zien dan katten met een eigenaar :P dus het hoeft zeker niet.
Helaas gisteren en vandaag geen tijd gehad om met het beestje weg te gaan, de buuv is momenteel ook niet thuis. Ik hou iederen up tot date!
pi_87873730
Als je een kat die veel buiten is eten geeft ,blijven die ook steeds terugkomen :')
Aangezien die er verder helemaal normaal uitziet is hij waarschijnlijk gewon van iemand
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')