Al enige tijd, is er in onze straat een zwerfpoes aanwezig. Mijn buurvrouw geeft haar momenteel te eten. Ze kan zelf het beestje niet in huis nemen vanwege haar nogal drukke hond. Ze heeft voor de poes wel beschutting gemaakt in de achtertuin. Zelf kan ik helaas het lieve beestje niet in huis nemen. Ik heb al twee lieve poezen, maar geen ruimte meer voor een derde.
Dagelijks zit ze in de straat en komt altijd even een kopje geven. Ze knort veel. Alleen als je haar te vlug benaderd kan ze wat blazen, wat al vlug overgaat naar kopjes geven. Van het vorige baasje weten we niets, net zoals bij wie ze vandaan komt.
Wij zoeken iemand die liefde en warmte kan geven aan deze lieve poes. Vanwege het aankomende weer en seizoen is ze denk ik wel graag binnen.
Ik vermoed dat ze een vrouwtje is, heb nog niet heel direct gekeken.
- Ze heeft deze week nog een pipetje tegen vlooien en ongedierte gehad.
- Haar leeftijd schat ik tussen de 3 en 6 jaar.
- Ze zwerft al bijna een jaar rond tussen het huis van mijn buurvrouw en dat van de achterbuurman.
- Ze heeft geen wonden of vreemde plekjes. Haar vacht ziet er gezond glanzend uit.
- Ik vermoed dat ze wel met kinderen kan. Volgens mijn buurvrouw kan ze wel tegen haar hond, maar de hond niet tegen haar (so don`t blame the cat) Ze blijft in elk geval erg rustig.
- En ja ze kan natuurlijk ook naar het asiel. Maar misschien vind ik hier wel een heel lief baasje voor haar.
- Ze loopt hier rond in Alkmaar-Noord.
Ik heb foto`s gemaakt, Alleen was ze zo blij van de aandacht, dat ze nauwlijks stil bleef zitten.
Voor info kun je PM sturen!
Groetjes Md!
![]()
![]()