abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87708035
Hoi!

Even een kort vraagje, ik heb voor het eerst sinds tijden SPSS weer eens opgepakt, maar nou wil ik twee cases deselecteren. Ik weet hoe het normaal gesproken gaat, dat je zo'n soort formule maakt van alle cases selecteren die bij aspect X > 3 zijn bijvoorbeeld, maar ik wil nu gewoon handmatig twee cases deselecteren.
Hoe doe ik dit?? :@
pi_87708219
Simpel: zet voor die cases de waarde van een nieuwe variabele op 1 (de rest missing). Dan via data/select cases/if alles selecteren wat niet 1 is (of missing is: SYSMIS(naamnieuwevariabele)=1).
pi_87708545
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:27 schreef arj1o1 het volgende:
Simpel: zet voor die cases de waarde van een nieuwe variabele op 1 (de rest missing). Dan via data/select cases/if alles selecteren wat niet 1 is (of missing is: SYSMIS(naamnieuwevariabele)=1).
Top! Dank u :)
pi_87708606
Heb je geen Stata beschikbaar?
pi_87709077
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:38 schreef NightH4wk het volgende:
Heb je geen Stata beschikbaar?
Wat doet dat er toe?
pi_87726294
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:52 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe?
Want dan kan ik wel helpen.
pi_87726441
Je kunt ze ook gewoon wegflikkeren en de file apart opslaan O-)
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87727549
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:53 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Want dan kan ik wel helpen.
Als TS al moeite heeft met SPSS is stata helemaal een no-go (zeker als je SPSS enigzins gewend bent)
pi_104975378
Sorry voor de mega-kick, maar ik zocht een beetje op internet maar kan een conreet antwoord niet vinden dus probeer ik het hier.

Ik wil eigenlijk twee cases selecteren. Maar SPSS geeft een foutmelding als ik beide invul. Ik heb het gewoon onder elkaar in hetzelfde vak getypt:

wijkcode = 1
etnicode = 1

Weet iemand hoe je dus selecteert op twee cases?

Context: ik wil alleen de data van Turken in de wijk Lombok, Utrecht. Lombok heeft code 1 meegekregen, net als Turken.

Bedankt! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_104975767
Al gevonden. :) Gewoon in deze vorm neerzetten:

wijkcode =1 and etnicode = 1

Ik probeerder het al met komma's maar goed, klein verschil dus.

Sorry voor de onnodige kick.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')