Kutaccent en het worstenbroodje zijn afdoende argumenten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom komen ze niet met goede argumenten? Begint een beetje zielig te worden...
Ik basseer dat op het feit dat iedere bierdrinker weet wat je bedoelt met "Biertje?" Dat jij daar niet onder valt, maakt jou de uitzondering.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dan is het dus de reclame van Heineken en niet van Biertje....
Waarop baseer je dat ik geen tv heb en nog nooit op de verharde weg ben geweest? Op het feit dat jij de dingen verkeerd schrijft?
Ook mooi trouwens om van een brabander te horen dat ik nog nooit op de verharde weg ben geweest.
Brabant het land van de tachtig wegen. Pas sinds een paar jaar hebben ze door dat snelwegen toch een stuk relaxter zijn.
Dan blijf je er toch weg?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Kutaccent en het worstenbroodje zijn afdoende argumenten.
Philips, ASML, DAF?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:03 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Wij maken wel deel uit van Nederland en haar welzijn met onze haven. Wat heeft brabant?
Jullie voegen niks toe aan Nederland. Jullie zijn de Wallonië van Nederland. Dat je dat zelf niet inziet of wilt inzien is natuurlijk niet onze fout.quote:
Ik denk dat hier genoeg multinationals zitten om er maar eentje te noemen. Philips... Economie in brabant is ver boven het gemiddelde in Nederland.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:03 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Wij maken wel deel uit van Nederland en haar welzijn met onze haven. Wat heeft brabant? Die worstenbroodjes kunnen we missen als kiespijn.
Het beste is gewoon om jullie samen met Limburg naar België te sturen met jullie gekke accent en rare manier van doen. Ik ben nog geen hetero brabander tegen gekomen met hun verwijde 'g'.
Kutaccent?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Kutaccent en het worstenbroodje zijn afdoende argumenten.
Volgens mij stond pas in het nieuws dat uit onderzoek Brabants het prettigste accent is?quote:Het Brabants is samen met het Hollands de belangrijkste groep Nederlandse hoofddialecten. De eerste belangrijke vorming van het Standaardnederlands vond in de 16e eeuw plaats in Antwerpen.
Ja, die kunnen naar Duitsland. We maken een elitair apart land met alleen Zuid-Holland en Utrecht. De enige twee provincies die wat toevoegen aan Nederland. Noord-Holland wil ik er niet bij hebben omdat Amsterdam dus Rotterdam Airport wordt de nieuwe Schiphol.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Philips, ASML, DAF?
Waar hebben Gronigen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Zeeland? Ook maar wegdoen?
succesquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:08 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, die kunnen naar Duitsland. We maken een elitair apart land met alleen Zuid-Holland en Utrecht. De enige twee provincies die wat toevoegen aan Nederland. Noord-Holland wil ik er niet bij hebben omdat Amsterdam dus Rotterdam Airport wordt de nieuwe Schiphol.
Dat is toch mooi? Zoiets kunnen ze wel gebruiken in België. Ze spreken jullie taal en zien er net zo verwaarloosd uit als jullie. Ik zie het probleem echt nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:08 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier genoeg multinationals zitten om er maar eentje te noemen. Philips... Economie in brabant is ver boven het gemiddelde in Nederland.
Je komt louter in de homo bar?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:03 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ik ben nog geen hetero brabander tegen gekomen met hun verwijde 'g'.
Er is anders genoeg industrie met bedrijven als DAF en Philips. En we zijn met zijn allen Nederland, als een province wat meer of minder toevoegt wil dat niet zeggen dat ze maar weg moeten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:07 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Jullie voegen niks toe aan Nederland. Jullie zijn de Wallonië van Nederland. Dat je dat zelf niet inziet of wilt inzien is natuurlijk niet onze fout.
Knooppunt Hooipolder is het toonbeeld van de achterstand van Noord-Brabantquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:06 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ik basseer dat op het feit dat iedere bierdrinker weet wat je bedoelt met "Biertje?" Dat jij daar niet onder valt, maakt jou de uitzondering.
Ik rij liever 1 uur 80km/uur op een 80km/uur weg, dan een half uur 120 op de snelweg, om vervolgens een half uur in de file te staan.
En 80 wegen zijn gewoon verhard hoor.
Je ziet wel meer niet, maar dat is gewoon te wijten aan je kortzichtigheid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:09 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat is toch mooi? Zoiets kunnen ze wel gebruiken in België. Ze spreken jullie taal en zien er net zo verwaarloosd uit als jullie. Ik zie het probleem echt niet
Dat wilt het wel zeggen. Nu blijven wij maar de ellende van andere provincies slikken en dragen. Jullie hebben meer overeenkomsten met België dan met Nederland dus is de keuze snel gemaakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er is anders genoeg industrie met bedrijven als DAF en Philips. En we zijn met zijn allen Nederland, als een province wat meer of minder toevoegt wil dat niet zeggen dat ze maar weg moeten.
Maar Amsterdam en Schiphol voegen wel iets toe aan Nederland, dat is toch wat je leuk vindt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:08 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, die kunnen naar Duitsland. We maken een elitair apart land met alleen Zuid-Holland en Utrecht. De enige twee provincies die wat toevoegen aan Nederland. Noord-Holland wil ik er niet bij hebben omdat Amsterdam dus Rotterdam Airport wordt de nieuwe Schiphol.
Mooi voor België knuppel, wat moet Nederland nou daarmeequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Nu is het in een keer mooi? Net zei je nog dat ze hier niks hadden...
En dat bepaal jij? Je doet net alsof je eigen provincie de koning van het land is en de rest alleen maar teert op jouw provincie.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat wilt het wel zeggen. Nu blijven wij maar de ellende van andere provincies slikken en dragen. Jullie hebben meer overeenkomsten met België dan met Nederland dus is de keuze snel gemaakt.
Ja, dat is moeilijk. Van nature heeft iedereen buiten Amsterdam een hekel aan Amsterdam en alles wat ermee te maken heeft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Maar Amsterdam en Schiphol voegen wel iets toe aan Nederland, dat is toch wat je leuk vindt?
Is dat een 80-weg?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Knooppunt Hooipolder is het toonbeeld van de achterstand van Noord-Brabant
Ze zeggen altijd dat Feyenoorders dom zijn, nu zie ik het ook...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:12 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Mooi voor België knuppel, wat moet Nederland nou daarmee
Nog niet, maar mijn tijd komt nog wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En dat bepaal jij? Je doet net alsof je eigen provincie de koning van het land is en de rest alleen maar teert op jouw provincie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |