Jij denkt dat succes vooral bepaald wordt door je genen, milieu en opvoeding?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:09 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Keuze is een gevolg van succes.
Nature+Nurture yes. Nature bepaalt vaak de potentie van iemand. Nurture de mogelijkheden om die potentie te benutten. Maargoed waarom typ ik dit?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:13 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat succes vooral bepaald wordt door je genen, milieu en opvoeding?
Agreedquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:06 schreef Netherlander het volgende:
En nou zeg ik niet dat mensen die samen wonen meer belasting moeten betalen, maar het mag voor de alleenstaande wel wat omlaag imho. Je kiest er immers niet direct voor om alleen te zijn.
Ik weet niet waar jij woont maar hier stijgen je lasten toch echt behoorlijk als je met z'n 2en bent....quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:06 schreef Netherlander het volgende:
Dingen als waterschap en afvalbelasting stijgen echt amper terwijl het gebruik er van substantieel toeneemt. Belasting over je WOZ gebeurt helemaal niets mee, eveneens riool. Enige wat dan wat toe zal nemen is je energienota en waterverbruik.
Die zaken vormen slechts een basis, het hangt toch echt van jezelf af wat je daarna doet met die basis.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:15 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Nature+Nurture yes. Nature bepaalt vaak de potentie van iemand. Nurture de mogelijkheden om die potentie te benutten. Maargoed waarom typ ik dit?
Dit dus. Hier zet je dan gewoon je vuilniszak aan de straat, maar als ik een beetje economisch doe doe ik makkelijk 2 weken met een vuilniszak.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:19 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Agreed
Gemeentelijke heffingen voor mij alleen: ¤500euro
Voor het gezin met 2 kinderen naast : ¤525euro
Mijn containertje staat eens per maand halfvol bij de weg. Die van hun elke week stampvol
Om maar niet te spreken over wat daar allemaal in het riool wordt gedumpt
Ik heb het helemaal niet gehad over afschrijving van apparatuur en huur/hypotheek, ik kijk momenteel echt puur naar belastingen. Dat verschil is minimaal en lijkt er meer te zijn om maar een verschil te hebben.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:23 schreef LXIV het volgende:
Als alleenstaande heb je inderdaad op één inkomen ongeveer dezelfde kosten als tweeverdieners. Want het zijn niet alleen de belastingen. Die zijn nog een ietsje lager voor de alleenstaande.
Maar zaken zoals huur, stookkosten, televisie, internet, telefoon, inrichting huis, afschrijving apparatuur, hotelkamers, koken, kortom bijna alles is voor een alleenstaande net zo duur als voor tweeverdieners. Op één inkomen wel te verstaan.
Op zich ook wel logisch, want of je nu met één of met twee naar de tv kijkt is niet duurder.
Maar subsidies voor alleenstaanden zullen er echt nooit komen. Het lijkt me praktischer om naar iemand op zoek te gaan om mee samen te wonen. Dat hoeft niet per se een vriendin te zijn, kan ook een familielid of vriend zijn. Niet alleen heb je de helft van je vaste lasten, het is ook nog eens veel leuker, lijkt mij dan.
Ja, maar of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt maakt niet uit!quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:28 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet gehad over afschrijving van apparatuur en huur/hypotheek, ik kijk momenteel echt puur naar belastingen. Dat verschil is minimaal en lijkt er meer te zijn om maar een verschil te hebben.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt maakt niet uit!![]()
Voor veel zaken geldt natuurlijk ook dat de kosten praktisch net zo hoog zijn. Ook voor jouw vuilcontainertje moeten ze eerst gaan rijden. Of er dan 30 of 35 kilo inzit maakt ook niet zoveel uit. Een alleenstaande vervuilt relatief gezien ook weer veel meer natuurlijk! Ben blij dat ze dat niet extra belasten.
Waar je naar de wc gaat maakt natuurlijk niks uit. Wat ik zeg is dat een alleenstaande meer dan 2x zoveel vervuild als een paar. Denk alleen eens aan stoken!quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:35 schreef Netherlander het volgende:
[..]Wat is dit voor slap gelul. Ik vervuil helemaal geen flikker. Ik ben namelijk het grootste deel van de week de hort op. Als ik 6x per week gebruik maak van mijn plee is dat veel. Mijn wasmachine doet het ook maar 1x per week. En dat wegrijden doen ze sowieso al, of ik nou wel of geen belasting betaal en wel of geen zooi aan de straat zet. Daar zitten echt de kosten niet in. Hoezo vervuil ik meer?
En het boeit zeker wel of je door de hond of kat gebeten word. Een TV kopen kies je voor, een belasting afdragen is een verplichting.
Ja daarom betaal ik dan ook hetzelfde als dat er betaald zou moeten worden als er iemand bij kwam. Your point beeing?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar je naar de wc gaat maakt natuurlijk niks uit. Wat ik zeg is dat een alleenstaande meer dan 2x zoveel vervuild als een paar. Denk alleen eens aan stoken!
Dat is ook absoluut waar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:59 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook, go with the flow. Zorg dat je gaat samenwonen, houdt je per maand zó 600 euro extra over. Als je samen met één auto doet nog meer.
Ik vraag me af en toe overigens wel eens af hoe alleenstaanden überhaubt rondkomen. Tot een salaris van 3500 bruto ofzo kan dat écht geen vetpot zijn, zeker niet wanneer men in de Randstad woont.
Als je moet werken om het hoofd boven water te houden zodat je kunt werken ontgaat me het algehele nut ervan een beetje.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:21 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut waar.
Ik woon in een klein koop flatje (50m2) aan de rand van Den Haag, omdat huren niet echt een rieele optie meer was. (vrij spontaan naar de randstad verhuist, stond dus niet ingeschreven bij woningbouw, exorbitante wachtlijsten)
En daar ben ik verder best blij mee hoor, heb verder ook helemaal geen rare woonwensen, en hier en daar wat bontkraagjes in de buurt doen me ook weinig. Alleen de lasten zijn niet grappig tot het niveau dat ik me af en toe afvraag waar ik het allemaal voor doe. Hoofd is verder wel boven water te houden als er verder niet te veel rare dingen gebeuren, al ligt daar soms wel juist het probleem.
Zoals ik aangaf wil ik wel een vriendinnetje, maar dat koop je niet even bij de blokker.
Grapjas, mijn hypotheek (variabele rente) is nog geen 375 euro. Ik krijg 150 euro terug.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:59 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook, go with the flow. Zorg dat je gaat samenwonen, houdt je per maand zó 600 euro extra over. Als je samen met één auto doet nog meer.
Ik vraag me af en toe overigens wel eens af hoe alleenstaanden überhaubt rondkomen. Tot een salaris van 3500 bruto ofzo kan dat écht geen vetpot zijn, zeker niet wanneer men in de Randstad woont.
Dat zit jij goed. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Tijdens de 4-daagse sprak ik een meisje uit Amsterdam dat voor 900 euro per maand ergens op een zolder mocht slapen. Dat heette dan chique een studio.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:36 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Grapjas, mijn hypotheek (variabele rente) is nog geen 375 euro. Ik krijg 150 euro terug.
Tel daarbij al je andere vaste lasten op, eten, abonnementen, verzekeringen, etc. en je zit misschien op 1000-1200 netto per maand. In jouw voorbeeld spaart zo iemand dan nog meer dan 1000 euro per maand.
Dat heet eerder achterlijk en de verkeerde keuzes maken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zit jij goed. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Tijdens de 4-daagse sprak ik een meisje uit Amsterdam dat voor 900 euro per maand ergens op een zolder mocht slapen. Dat heette dan chique een studio.
Dat zeg ik de hele tijd al, het is een kwestie van keuzes maken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:49 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dat heet eerder achterlijk en de verkeerde keuzes maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |