quote:Ah, ik moest even opgezocht wat hochdeuts & pinzgauerisch ongeveer is maar ik denk dat ik die snap (hochdeutsch is zegmaar het schrijfduits wat je hier leert? en pinzgauerisch is een dialect?).Op zondag 24 oktober 2010 21:29 schreef saaw het volgende:
Is volledig in het duits ja. En geen hochdeutsch
Jammergenoeg is mijn pinzgauerisch/duits niet al te goed, ik versta en lees het meestal prima maar spreek het amper. Eind van de week moet ik een les van een half uur kunnen geven over een spontaan aangwezen onderwerp.
En de condities zijn inderdaad prima, morgen sneeuw, hopelijk dinsdag ook nog en vanaf donderdag helder. Hoop dat er ook snel wat lager sneeuw valt, de Schmitten gaan 27 november officieel open.
quote:Ik vond het ook super gaaf. Zo leuk dat ik een jaar later mijn landes heb gedaanOp zondag 24 oktober 2010 21:17 schreef saaw het volgende:
Zo, 2e dag cursus is weer voorbij, het is echt mega leerzaam een leuk! Wel pittig, van 9 tot 3 op de piste en dan van 4 tot 6 en van 7 tot 9 theorie, maar het niveau is goed bij te houden en de opbouw is ook lekker.
Nu bij de praktijk groepen aanspreken, wennen aan je board, glijden etc met 1 binding vast, liftgebruik, rutschen, zijwaarts rutschen en driftschwung gedaan, stap voor stap en met veel mogelijke oeffeningen. Morgen verder met carven en dinsdag freestyle.
Theoretisch zijn we bezig met alpinkunde [sneeuwopbouw, lawines, etc], onderwijskunde, materiaalkunde en geschiedenis. In het weekend hebben we de, zowel praktische al theoretische, toetsen
Al met al superleuken vanavond/vannacht/morgen valt er nog 52cm sneeuw bij op de gletsjer
quote:Ik heb hetzelfde probleem in het ZillertallerischOp zondag 24 oktober 2010 21:29 schreef saaw het volgende:
Is volledig in het duits ja. En geen hochdeutsch
Jammergenoeg is mijn pinzgauerisch/duits niet al te goed, ik versta en lees het meestal prima maar spreek het amper. Eind van de week moet ik een les van een half uur kunnen geven over een spontaan aangwezen onderwerp.
quote:* Komakie is jaloersEn de condities zijn inderdaad prima, morgen sneeuw, hopelijk dinsdag ook nog en vanaf donderdag helder. Hoop dat er ook snel wat lager sneeuw valt, de Schmitten gaan 27 november officieel open.
quote:Voor wanneer?Op maandag 25 oktober 2010 10:53 schreef GenesiZ het volgende:
Luisteren ze dan wel, of lopen ze boos weg![]()
Ik wil kijken of ik mijn vriendin een. lang weekend board kan geven als kado, maar heb niet zo'n zin om daarvoor 1000km te gaan rijden (do nacht/vrij ochtend heen, maandagavond terug). Duitsland valt af, dus zal frankrijk meten worden of oid. Iemand tips? liefst Oostenrijk of Zwitserland maar moet wel lowbudget zijn!!
quote:Ik zou iig gewoon s'avonds gaan rijden. Dat doen wij altijd en is best fijn.Op maandag 25 oktober 2010 12:14 schreef GenesiZ het volgende:
Thanks, zal die link eens bekijken.
Ik wil kijken of ik een donderdag erbij kan pakken, 24maart en dan tot maandag 28maart. De 24e ben ik jarig en heb ik een smoes om te zorgen dat mijn vriendin vrij neemt, op vrijdag en maadag is ze zoiezo vrij.
quote:"s nachts aankomen bij een hotel zal lastig worden qua gemakkelijkheid met mijn zoontje. Zoiezo denk ik dat mijn ouders mee zullen gaan als oppas, dan kunnen wij gewoon lekker de berg op en zijn we 's avonds alsnog bij die kleine. Mijn vriendin gaat het echt niet trekken om 5 dagen weg te zijn van die kleineOp maandag 25 oktober 2010 12:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zou iig gewoon s'avonds gaan rijden. Dat doen wij altijd en is best fijn.
Dus aan het einde van de middag of begin van de avond weg rijden totdat je er bent. Zeker als je niet zo ver gaat kun je dan best een eind komen.
Als je dat afstemt met het hotel waar je heen gaat hebben ze daar (in Oostenrijk) nog wel begrip voor.
En het is toch weer een dagje extra boarden
quote:Succes ermee, je gaat nog heel vaak beurse knietjes krijgenOp maandag 25 oktober 2010 19:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag weer ff wat gesnowboard! Dit keer niet met mijn stagekindjes, maar lekker op mezelf!!
Heb voor het allereerst een heuveltje genomen
![]()
Ja, verwacht nog geen super spektakel van mij ofsow, gewoon rustig erop en eraf glijden! (En ook onderuit gaan, maar 1x ook blijven staan!) Vond ik toch wel beetje spannend!En ik tracht eerste kleine pogingen van een 180 graden draai. Maar dat liep toch nog wel ff verkeerd. Harde smack op de grond waardoor ik nu een stijve nek heb en beurse knietjes......!
Proud of myself
quote:Sweet!! Me like. Ik moet het nog doen met een zwarte oude muts van Bataleon. Ik zoek nog een nieuwe, maar ze hebben alleen nog maar die bivakmuts dingen die je over je hoofd heen moet trekkenOp maandag 25 oktober 2010 23:58 schreef KneusTeun het volgende:
Het liefst een undisputed, maarja ff kijken wat het budget toelaat met alle dure hobbies bij elkaar
Edit: in ieder geval al een pet gescoord vanmiddag
[ afbeelding ]
quote:Als ik voor een poederplank zou gaan zou ik zeker een rocker nemen. Bataleons rijden wel ok in de poeder, maar een rockerboardje ruled toch echt als het om poeder gaat.Op maandag 25 oktober 2010 23:58 schreef KneusTeun het volgende:
Het liefst een undisputed, maarja ff kijken wat het budget toelaat met alle dure hobbies bij elkaar
[ afbeelding ]
quote:Hmm dat is inderdaad een lastig punt...Op dinsdag 26 oktober 2010 05:01 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
"s nachts aankomen bij een hotel zal lastig worden qua gemakkelijkheid met mijn zoontje. Zoiezo denk ik dat mijn ouders mee zullen gaan als oppas, dan kunnen wij gewoon lekker de berg op en zijn we 's avonds alsnog bij die kleine. Mijn vriendin gaat het echt niet trekken om 5 dagen weg te zijn van die kleine
[..]
quote:Stelletje Bataleon groupiesSweet!! Me like. Ik moet het nog doen met een zwarte oude muts van Bataleon. Ik zoek nog een nieuwe, maar ze hebben alleen nog maar die bivakmuts dingen die je over je hoofd heen moet trekkenZoiezo heel de softgoods-line is erg schaars dit jaar. Misschien omdat er te weinig afzet is maar verlaag dan gewoon je prijzen. 70/80 eur is best prijzig voor een trui
[ afbeelding ]
quote:Mij vind je nu nog bij Snowworld! De Alpen zijn mij nog een beetje te hoog gegrepen!Op dinsdag 26 oktober 2010 05:01 schreef GenesiZ het volgende:
Succes ermee, je gaat nog heel vaak beurse knietjes krijgenWaar hang je uit? Snowworld of ergens in de Alpen?
[ afbeelding ]
quote:Persoonlijk denk ik dat je van de Alpen veel beter gaat snowboarden dan van Snowworld, dus de Alpen te hoog voor je gegrepen valt wel mee hoor. Je hebt daar genoeg pistes die prima voor jouw niveau zijn. Waar je ook naar toe gaat.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Mij vind je nu nog bij Snowworld! De Alpen zijn mij nog een beetje te hoog gegrepen!Me knietjes zijn nu deze morgen niet beurs meer, maar mijn nek! Super stijf! Was een behoorlijke klap ook.
Kan niet geloven dat ik snowboarden ewl echt leuk begin te vinden!
quote:Dan ga je desnoods naar winterberg, is al stukken beter dan de indoorhallen.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:41 schreef Bienelientjee het volgende:
Daar heb je denk ik dan wel gelijk in. Maar qua kosten kan ik het me nu ff helaas ook niet veroorloven om daar heen te gaan!
quote:
quote:Als je al niet bang bent om te vallen ben je al halverwege.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Mij vind je nu nog bij Snowworld! De Alpen zijn mij nog een beetje te hoog gegrepen!Me knietjes zijn nu deze morgen niet beurs meer, maar mijn nek! Super stijf! Was een behoorlijke klap ook.
Kan niet geloven dat ik snowboarden ewl echt leuk begin te vinden!
quote:Zou toch wel graag een keer die fish willen proberen. VInd het echt een geweldig board om te zien, en zal het vast ontzettend goed doen in de poeder.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als ik voor een poederplank zou gaan zou ik zeker een rocker nemen. Bataleons rijden wel ok in de poeder, maar een rockerboardje ruled toch echt als het om poeder gaat.
De 1986 Snow Mullet van Lib Tech bijvoorbeeld is een ultime poederplank. De Fish natuurlijk ook, maar het is en blijft een Burton
Ik blijf het trouwens een prijzige bezigheid vinden zo'n poederplank. Dik 500 euro neertellen voor een boardje wat je alleen met goede poeder gaat gebruiken vind ik toch een hoop geld.
Ik had er graag nog 1 gehad met rocker om mijn Volkl Selecta te vervangen, maar ja dat gaat hem nog even niet worden. Hoewel ik er wel over denk om gewoon een setje bindingen te nemen, die max naar achteren te zetten en gewoon een keer weer gaan met die banaan als er weer wat ligt
quote:De Lib Tech 1986 Snow Mullet is een vergelijkbaar board als de Fish, maar dan van Lib Tech. Aangezien die helemaal rocker is (en niet zoals de Fish camber+rocker) gaat hij nog meer drijven. Het moet echt een ziekelijk board zijnOp dinsdag 26 oktober 2010 12:05 schreef M3rcury het volgende:
Zou toch wel graag een keer die fish willen proberen. VInd het echt een geweldig board om te zien, en zal het vast ontzettend goed doen in de poeder.
Voorlopig wil ik nog alles, en wil ik het dit jaar een beetje uitbreiden naar het park, dus vind mijn slayblade prima
quote:Hoezo is die capita niet te krijgen dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:09 schreef JRB het volgende:
Vind het daarom zo jammer dat de Capita Charlie Slasher hier niet verkrijgbaar is. Briljante poederplank voor ~400 Euro ofzo. Ultieme doel blijft wel een Fish though, ook omdat het een S-rocker is.
Nieuwe Jones Hovercraft is ook wel nice btw
[ afbeelding ]
quote:Jammer dat hij alleen in maatje 156 te krijgen is. Hij is iets van 400 euro en dat zijn nog wel aardige prijzen voor een poederplank.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:09 schreef JRB het volgende:
Vind het daarom zo jammer dat de Capita Charlie Slasher hier niet verkrijgbaar is. Briljante poederplank voor ~400 Euro ofzo. Ultieme doel blijft wel een Fish though, ook omdat het een S-rocker is.
Nieuwe Jones Hovercraft is ook wel nice btw
[ afbeelding ]
quote:Via website of bij een of andere winkel?Op maandag 25 oktober 2010 23:58 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Ik ben ook een Bataleon-freak.Op dinsdag 26 oktober 2010 05:01 schreef GenesiZ het volgende:
Sweet!! Me like. Ik moet het nog doen met een zwarte oude muts van Bataleon. Ik zoek nog een nieuwe, maar ze hebben alleen nog maar die bivakmuts dingen die je over je hoofd heen moet trekkenZoiezo heel de softgoods-line is erg schaars dit jaar. Misschien omdat er te weinig afzet is maar verlaag dan gewoon je prijzen. 70/80 eur is best prijzig voor een trui
[ afbeelding ]
quote:Jammer van die 158 of gelijk weer 164. Als ik een poederplank wil moet hij max 162 zijn, flink tapered en met rockerOp dinsdag 26 oktober 2010 13:47 schreef JRB het volgende:
Als ik al Capita tegenkom in grote Europese webshops zit de Charlie Slasher er nooit tussen. Laat staan in Nederlandse winkels. Importeren kan wel natuurlijk.
Dit is 'm trouwens
Die Jones Hovercraft moet trouwens ook 'maar' 399 kosten. Gelukkig geen Fish prijzen meer voor pow boards.
quote:Burnside. bij ome HermOp dinsdag 26 oktober 2010 13:59 schreef Rainai het volgende:
[..]
Via website of bij een of andere winkel?
quote:Neu. Ik heb een leven in Nederland. Zou het op zich wel willen doen, maar aan de andere kant komt er ook een heleboel gezeur bij kijken. Daarnaast zullen ze wel een Oostenrijker willen hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:18 schreef JRB het volgende:
Jij zelf geen belangstelling? Anders even voor saaw reserveren.
Stelletje Bataleon fanboys hier trouwens, jullie zijn nog erger dan Burton fanatici.
quote:De coolste van Bataleon vind ik nogOp dinsdag 26 oktober 2010 14:35 schreef GenesiZ het volgende:
Yeah for it!!!! Don't believe us...
[ afbeelding ]
quote:Hahaha jij rijd een burton?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:23 schreef JRB het volgende:
Sorry hoor, maar al dat gehate op Burton vind ik ondertussen wel erg sneu worden.
Ga lekker jezelf promoten ipv een hate campagne tegen de marktleider te beginnen.
quote:Die heb ik als sticker op mijn brooddoosOp dinsdag 26 oktober 2010 16:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
De coolste van Bataleon vind ik nog
"Smile, It's snowboarding"
quote:Die is inderdaad nog wel grappig jaOp dinsdag 26 oktober 2010 17:55 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Die heb ik als sticker op mijn brooddoos![]()
Dit is mijn favoriet, kleine naschop naar Burton![]()
[ afbeelding ]
quote:Komt door de internet generatie. Mensen zijn net schapen! Als iemand roept, dit is goed, dan is dat ook zo, en dan willen mensen er ook 1. Zonder er ook maar bij na te denken waarom, en of het wel voor hun gebruik goed is. Dat is niet alleen met snowboards zo, maar met ontzettend veel dingen.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:12 schreef KneusTeun het volgende:
Momenteel is Bataleon opeens de hypeiedereen die ik ken die board wil per se een Bataleon, mooie is dat ze niet eens weten waarom...
quote:Guilty as charged, als Komakie zegt dat een Bataleon Goliath en Union force Sl's het beste is dan koop ik dat gewoon. Niet echt schapengedrag maar meer gezond verstand en geen zelfuitzoekingsvermogen. Ik dacht al dat ik een gen miste, maar blijkbaar is de waaruit nu uitgekomen. Misschien moet ik mijn zwager even vragen of hij dat kan onderzoeken, of er een zelfuitzoekingsvermogen-gen is. Hij zit namelijk in de DNA/genen-shit. Moet ik eens over na gaan denken!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:17 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Komt door de internet generatie. Mensen zijn net schapen! Als iemand roept, dit is goed, dan is dat ook zo, en dan willen mensen er ook 1. Zonder er ook maar bij na te denken waarom, en of het wel voor hun gebruik goed is. Dat is niet alleen met snowboards zo, maar met ontzettend veel dingen.
quote:Voordeel van kut is dat je voeten er zo in glijden en met een beetje draaien goed vastgezogen zittenOp dinsdag 26 oktober 2010 21:37 schreef KneusTeun het volgende:
Flux is me daar een partij kut! 2 of 3 jaar terug die dot's gezien en gevoeld, plastic rommel, veel issue's mee destijds.
Maar van mensen in me omgeving stapt iedereen opeens over op bataleon, me broer en al zijn vrienden etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |