abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2002 @ 12:11:51 #1
24461 sly2001
Oh yeah you wanna rock it.....
pi_4342618
Rechtbank beslist over 'zweetvoeten-zaak'

DEN HAAG - De wrakingskamer van de Haagse rechtbank doet vrijdag uitspraak in de 'zweetvoeten-zaak' van de 39-jarige B.T.

De Rotterdammer werd vorig jaar de toegang tot de bibliotheek van de Technische Universiteit Delft ontzegd, omdat de geur van zijn voeten de andere bezoekers misselijk maakte. Ondanks het verbod ging hij toch weer naar de bibliotheek en deed pontificaal zijn schoenen uit. Deze vorm van huisvredebreuk, die hem op een dagvaarding kwam te staan, baarde zoveel opzien dat zelfs enkele Belgische en Britse kranten er over berichtten.

Tijdens zijn strafzaak riep de verdachte de woede van de politierechter over zich af toen hij wederom zijn schoenen uit deed. Vervolgens diende de Rotterdammer een wrakingsverzoek in, omdat hij politierechter A. van Wesenbeeck niet objectief vond.

Tijdens de zitting van de wrakingskamer deed de verdachte opnieuw zijn schoenen uit. Ondanks de vreselijke stank zeiden de rechters er niets van

Live's great as long as you have fun
  maandag 27 mei 2002 @ 12:13:21 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4342637
Hahahaha
  maandag 27 mei 2002 @ 12:13:52 #3
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_4342643
hahaha, wat een lol
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_4342767
WOW, je kunt ook overal voor gepakt worden .....|:(
pi_4342769
daar scoor je punten mee
to climb or not to climb, thats the question
  maandag 27 mei 2002 @ 12:25:34 #6
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_4342802
En zo zijn er weer een hele hoop mensen met een rechtzaak die totaal nergens op slaat
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_4342911
Gaat het hier nu om de 'huisvredebreuk? Dus m.a.w. wanneer de bibliotheek iemand om bepaalde redenen de toegang ontzegt, dan is die persoon strafrechtelijk in overtreding wanneer hij er zich niet aan houdt.

Of gaat het hier om het feit of de bibliotheek iemand wegens 'zweetvoeten' de toegang mag ontzeggen?

Zelf vind ik dat de bibliotheek hierin groot gelijk heeft. Wanneer iemand bij andere bezoekers overlast veroorzaakt, hetzij door lawaai, hetzij door stank, dan mag je zo'n onaangepast persoon eruit mikken.

pi_4342958
Ik vindt goed dat ze wat er aan doen.

je zult daar maar zitten werken en iemand zit nast je me zijn stink poten

pi_4342960
ontzeggen prima, dat iets openbaar is wil niet zeggen dat je er niet iets van gedragsregels voor kan hebben...

dat ik nu thuis in mijn eentje lekker zit te stinken.... das iets anders

right cookie
pi_4342962
Er zijn medicijnen genoeg voor mensen met Hyperhydrosis.

Had ie die maar moeten gebruiken.

maandag 27 mei 2002 @ 12:50:17 #11
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4343130
quote:
Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
Gaat het hier nu om de 'huisvredebreuk? Dus m.a.w. wanneer de bibliotheek iemand om bepaalde redenen de toegang ontzegt, dan is die persoon strafrechtelijk in overtreding wanneer hij er zich niet aan houdt.

Of gaat het hier om het feit of de bibliotheek iemand wegens 'zweetvoeten' de toegang mag ontzeggen?

Zelf vind ik dat de bibliotheek hierin groot gelijk heeft. Wanneer iemand bij andere bezoekers overlast veroorzaakt, hetzij door lawaai, hetzij door stank, dan mag je zo'n onaangepast persoon eruit mikken.

Volgens mij ging het erom dat er nix over in de gedragsregels stond .
pi_4343506
quote:
Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef DennisMoore het volgende:

* Sphere is het hier volledig mee eens
  maandag 27 mei 2002 @ 16:33:54 #13
24461 sly2001
Oh yeah you wanna rock it.....
pi_4346649
Tja ik heb ook wel eens last van Zweetvoeten maar om hier nou een hele rechtszaak om te beginnen? Kost ons ook weer bakken met geld. Ik had die vent gewoon een spuitbus voor zijn schoenen en voeten gegeven die kan je geloof ik bij de schoenmaker voor een prikkie kopen.
Live's great as long as you have fun
  maandag 27 mei 2002 @ 16:41:22 #14
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4346781
Of doorverwijzen naar de huisarts..
The Internets, I needs it..
pi_4346945
Het feit dat ie óók bij de rechtbank zijn schoenen uittrekt, kan twee dingen betekenen:
  • Zijn schoenen zitten niet lekker, knellen --> nieuwe schoenen
  • Hij is gewoon een onaangepaste provocerende eikel --> alle proceskosten laten betalen
  • Easy

pi_4377656
    nav dubbeltopic:
    quote:

Op woensdag 29 mei om 06:50 schreef SilkTie hetvolgende:

Natuurlijk blijft het een heerlijke zaak om over te lezen, te grappig voor woorden, maar had dit niet in dit topic gekund? Het is nog altijd niet vol, het gaat over hetzelfde, dus waarom een nieuw topic?
    Niet om te zeiken, gewoon nieuwsgierig.

Dan geef ik antwoord, ik heb via de zoekfunctie het trefwoord van het topic ingevuld en kreeg geen gevonden topics (probeer zelf maar eens via zoek), maar zo werkt het dus blijkbaar niet, ik zal voortaan beter checken want dit is wel erg vervelend idd met name voor de mods.

Grtz.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_4379179
    Laatst liep er een gozer bij Albert Heijn die aan de lopende band boeren liet van 90 decibel! Misschien ook maar een rechtzaak van maken.
    pi_4882830
    lijkt berrie boueuk (of zo iets) wel bij de jan linders in liessel.
    History became legend, legend became myth.
    pi_4882880
    Haha het moet niet veel gekker worden hier zeg!
    pi_4883328
    quote:
    Op donderdag 04 juli 2002 14:38 schreef flaxe het volgende:
    Haha het moet niet veel gekker worden hier zeg!
    Omhooggekickt topic
      donderdag 4 juli 2002 @ 15:26:59 #21
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_4883473
    quote:
    Op donderdag 04 juli 2002 15:14 schreef Sphere het volgende:

Omhooggekickt topic

Reden van omhoogkicken, kwam w.s. door een door mij gesloten topic over de uitspraak in deze rechtzaak vandaag:
    quote:
    De rechtbank in Den Haag heeft de Rotterdamse zweetvoeten-man veroordeeld tot een boete van 250 euro, waarvan 150 voorwaardelijk.
    Volgens de rechter is aangetoond dat de man de orde heeft verstoord bij de TU Delft door in de bibliotheek zijn schoenen uit te trekken. De Rotterdammmer heeft aangekondigd in hoger beroep te gaan. Verder wil hij politiek asiel aanvragen in Duitsland, omdat het volgens hem daar wel is toegestaan om zonder schoenen in openbare ruimtes te verblijven.

De man deed tijdens de zitting donderdag opnieuw zijn schoenen uit. De rechter noemde dit provocerend, maar wilde er geen punt van maken om de zaak niet nog verder op de spits te drijven.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')