De Rotterdammer werd vorig jaar de toegang tot de bibliotheek van de Technische Universiteit Delft ontzegd, omdat de geur van zijn voeten de andere bezoekers misselijk maakte. Ondanks het verbod ging hij toch weer naar de bibliotheek en deed pontificaal zijn schoenen uit. Deze vorm van huisvredebreuk, die hem op een dagvaarding kwam te staan, baarde zoveel opzien dat zelfs enkele Belgische en Britse kranten er over berichtten.
Tijdens zijn strafzaak riep de verdachte de woede van de politierechter over zich af toen hij wederom zijn schoenen uit deed. Vervolgens diende de Rotterdammer een wrakingsverzoek in, omdat hij politierechter A. van Wesenbeeck niet objectief vond.
Tijdens de zitting van de wrakingskamer deed de verdachte opnieuw zijn schoenen uit. Ondanks de vreselijke stank zeiden de rechters er niets van
Of gaat het hier om het feit of de bibliotheek iemand wegens 'zweetvoeten' de toegang mag ontzeggen?
Zelf vind ik dat de bibliotheek hierin groot gelijk heeft. Wanneer iemand bij andere bezoekers overlast veroorzaakt, hetzij door lawaai, hetzij door stank, dan mag je zo'n onaangepast persoon eruit mikken.
je zult daar maar zitten werken en iemand zit nast je me zijn stink poten
dat ik nu thuis in mijn eentje lekker zit te stinken.... das iets anders
quote:Volgens mij ging het erom dat er nix over in de gedragsregels stond .
Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
Gaat het hier nu om de 'huisvredebreuk? Dus m.a.w. wanneer de bibliotheek iemand om bepaalde redenen de toegang ontzegt, dan is die persoon strafrechtelijk in overtreding wanneer hij er zich niet aan houdt.Of gaat het hier om het feit of de bibliotheek iemand wegens 'zweetvoeten' de toegang mag ontzeggen?
Zelf vind ik dat de bibliotheek hierin groot gelijk heeft. Wanneer iemand bij andere bezoekers overlast veroorzaakt, hetzij door lawaai, hetzij door stank, dan mag je zo'n onaangepast persoon eruit mikken.
quote:* Sphere is het hier volledig mee eens
Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
Gaat het hier nu om de 'huisvredebreuk? Dus m.a.w. wanneer de bibliotheek iemand om bepaalde redenen de toegang ontzegt, dan is die persoon strafrechtelijk in overtreding wanneer hij er zich niet aan houdt.Of gaat het hier om het feit of de bibliotheek iemand wegens 'zweetvoeten' de toegang mag ontzeggen?
Easy
quote:Dan geef ik antwoord, ik heb via de zoekfunctie het trefwoord van het topic ingevuld en kreeg geen gevonden topics (probeer zelf maar eens via zoek), maar zo werkt het dus blijkbaar niet, ik zal voortaan beter checken want dit is wel erg vervelend idd met name voor de mods.
Op woensdag 29 mei om 06:50 schreef SilkTie hetvolgende:Natuurlijk blijft het een heerlijke zaak om over te lezen, te grappig voor woorden, maar had dit niet in dit topic gekund? Het is nog altijd niet vol, het gaat over hetzelfde, dus waarom een nieuw topic?
Niet om te zeiken, gewoon nieuwsgierig.
Grtz.
quote:Omhooggekickt topic
Op donderdag 04 juli 2002 14:38 schreef flaxe het volgende:
Haha het moet niet veel gekker worden hier zeg!
quote:Reden van omhoogkicken, kwam w.s. door een door mij gesloten topic over de uitspraak in deze rechtzaak vandaag:
Op donderdag 04 juli 2002 15:14 schreef Sphere het volgende:Omhooggekickt topic
quote:
De rechtbank in Den Haag heeft de Rotterdamse zweetvoeten-man veroordeeld tot een boete van 250 euro, waarvan 150 voorwaardelijk.
Volgens de rechter is aangetoond dat de man de orde heeft verstoord bij de TU Delft door in de bibliotheek zijn schoenen uit te trekken. De Rotterdammmer heeft aangekondigd in hoger beroep te gaan. Verder wil hij politiek asiel aanvragen in Duitsland, omdat het volgens hem daar wel is toegestaan om zonder schoenen in openbare ruimtes te verblijven.De man deed tijdens de zitting donderdag opnieuw zijn schoenen uit. De rechter noemde dit provocerend, maar wilde er geen punt van maken om de zaak niet nog verder op de spits te drijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |