abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87601583
Sinds een maand hebben wij een KitchenAid staande mixer. Mijn vriendin gebruikt hem veel om beslag te maken voor taarten en cupcakes. Ik heb er eenmaal pizzadeeg en eenmaal pastadeeg mee willen maken, maar telkens heb ik het mixen gestopt. Je hoorde aan de moter dat de KA teveel moeite moest doen om te mengen. Is het zo dat die degen te zwaar zijn voor de KitchenAid? Of kan het geen kwaad dat de motor het soms wat moeilijk heeft?
Binnen 2 weken ben ik jarig en overweeg ik wat accessoires te vragen/kopen. Iemand ervaring met de pastaset of de gehaktmolen?

Registreer je bij Betfair via deze code: QCU4LHHDH
en je bent voor eeuwig mijn vriend ;-)
pi_87606018
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
pi_87618302
We hebben zo'n machine op m'n werk en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben hoeveel "mishandeling" deze consumenten machine aan kan. We hebben in een maand tijd die machine meer mishandelt dan de gemiddelde gebruiker de machine in 10 zal doen en het apparaat werkt nog steeds.

Verder wat Fixers zegt, maak niet teveel deeg in 1 keer dan heb je er nog lang plezier van :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:21:36 #4
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_87621382
welke losse accessoires hebben jullie die jullie ook gebruiken?

gebruik hem momenteel alleen met deeghaak :@
pi_87625158
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87625319
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:02 schreef Fixers het volgende:
Je moet een beetje letten op de maximum hoeveelheden aan deeg. Een KA is sterk, sterker en steviger dan kenwood, maar het is nog geen industiele Hobart of Bear met een inductie motor.

Kijk voor de maxima even in je gebruiksaanwijzing. Een Kitchenaid Artisan kan ongeveer een kilo brood/pizza deeg aan. Let wel, dat is inclusief vocht. Dat je de motor het zwaar hoort hebben is normaal. Het blijft een borstelmotor, eventueel een tandje lager in de snelheid of iets minder deeg in de kom.
En dus NIET langzamer zetten :')

De snelheidsregeling is niet mechanisch maar over de spoel. Dus minder snel is dus minder krachtig. Als de mijne wat moeite heeft zet ik hem voor de zekerheid een tandje harder. Je hoort dat hij dan minder moeite heeft.
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:36:46 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87625956
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:41:17 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_87630807
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:44:11 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_87630900
Ik ga aanstonds ook voor een kitchen aid, voor mij echt een musthave zodat het wat kneed en klopwerk uit handen neemt ;)
Vind het wel een flinke uitgave maar wel 1 die het waard is.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_87633388
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:08:11 #11
45206 Pietverdriet
pi_87633623
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:41 schreef Erasmo het volgende:
Mooi ding zo'n kitchenaid, maar is hij de hoge prijs waard?
Ja, absoluut, bij normaal gebruik hebben je kinderen er nog plezier van, het heeft dergelijke degelijkheid. Heb de fout gemaakt een goedkope machine te kopen, speelgoed, gewoon kut, waardeloos. Hij is niet goedkoop die kitchenaid, maar het is een oer en oer degelijk apparaat waar je gewoon goed brooddeeg in kan maken, en met de hulpstukken nog veel meer mee kan doen. Het is geen compromis, hij doet het gewoon. Nooit over na hoeven denken, gewoon doen
pi_87634584
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef n105 het volgende:
IK heb ook de kithenAid met het opzetstuk om te snijden/ rapsen. Ideaal voor wortel (hutspot), komkommer, kaasraspen ed. Helaas gaat prei er niet zo goed in.
Laatst heb ik daar een topic voor geopend, maar nog niet echt een antwoord gekregen waarom dat niet goed werkt.

Kneden van pizzadeeg doe ik op stand 4. Biscuitbeslag op de hoogstestand.
Prei heeft hele lange stugge vezels. Dat trommelschaafje is gewoon niet scherp genoeg om daar goed doorheen te komen. Prei snijd je het beste gewoon met de hand en een goed scherp mes.

Voor andere dingen voldoet een KA prima. Die gehaktmolen bijvoorbeeld heb ik eens geprobeerd en werkte verbazend goed voor iets van plastic. De nieuwe holle pasta molen is goed, maar dat afsnijddraadje is niet je van het, dat kan breken en is duur vervangen (± 60 euro).
pi_87638637
Gisterenavond heeft mijn vriendin weer wat taarten gebakken en het viel ons op dat er iets 'rammelt' aan de KA. Het lijkt het veertje te zijn waar je de attributen op bevestigt te zijn. Is dit normaal?
En wanneer de KA uitstaat, kan je het roterende gedeelte wat heen en weer bewegen. Is dit normaal?
pi_87639042
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
pi_87639790
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:57 schreef n105 het volgende:
@drossie dat lijkt me niet goed, bij mij rammelt er niets.
En kan je dat roterend gedeelte bewegen wanneer de KA uitstaat?
pi_87639816
Ja mooie apparaten! Het pasta opzetstuk werkt prima, gisteren de ijsmachine ervoor gekregen! Ik ben benieuwd of deze net zo goed werkt als mijn oude ijsmachine.
pi_87640673
ja dat kan ik bewegen
pi_87640717
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de grote Kitchenaid, heerlijk apparaat en de pastaset. Pastamaken is nog nooit zo leuk geweest.
En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
  zondag 17 oktober 2010 @ 19:17:15 #19
45206 Pietverdriet
pi_87641522
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:51 schreef Drossie het volgende:

[..]

En maak jij jouw pastadeeg ook met de KA? Want dat is toch een erg stug deeg he? En als je het maakt, op welke stand zet je hem dan?
Nee, ik meng met de hand wat ei en meel en haal het stugge deeg dan door de walsen van de pastamachine, vouw het dubbel, etc en ga daar mee door tot het soepel is.
pi_87651446
Zelfs een hobart gaat eht met pastadeeg zwaar krijgen. Eigenlijk heb je daar een ander type kneder voor nodig. Een morton ofzo. Maar da's neit te doen voor thuis.
Whatever...
pi_87825763
Vandaag leuke verrassing gebracht door de postbode: kookboek van KitchenAid. Vrij dik boek met leuke recepten. Ook een recept voor pastadeeg. En met dezelfde verhoudingen dan het deeg dat ik maak: 1ei/100g bloem. Blijkbaar wordt een KitchenAid dan toch verondersteld zo'n zwaar deeg aan te kunnen...
Ik vraag me af wat zo'n KA eigenlijk precies aankan zonder schade aan de motor op te lopen. Gisteren maakte mijn vriendin nog een brooddeeg met 750g bloem. De KA stond zelf heen en weer te wiebelen, maar kneedde het deeg uiteindelijk wel. Kan dat echt geen kwaad als je de maximum hoeveelheden maar respecteert?

Ohja, zou een moderator mijn schrijffout in de topictitel willen verbeteren aub? merci!

[ Bericht 7% gewijzigd door Drossie op 22-10-2010 12:10:04 ]
pi_87826290
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:50:39 #23
45206 Pietverdriet
pi_87829885
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:05 schreef Fixers het volgende:
Pastadeeg kan prima, zolang je de maximum hoeveelheden aanhoudt is er niets aan de hand. Ik heb nog nooit een doorgebrande KA gezien, maar als het je mocht gebeuren dan zijn die dingen te repareren. Dat wiebelen is normaal. Er moet nu eenmaal wat speling in het scharnier zitten om die kop soepel op en neer te klappen.
Probeer maar eens pastadeeg in je kitchenaid te maken. Dat zou ik niet aanraden.
pi_87830196
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:05:20 #25
45206 Pietverdriet
pi_87830365
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil toch ook even reclame maken voor de Electrolux Assistent. Prachtig apparaat, en door de draaiende kom mijns inziens doordachter dan de Kitchenaid.

Hier kun je het principe van de draaiende kom nog beter zien, let ook op de schraper die er voor zorgt dat er niks aan de wand blijft plakken:

idd, dat is een mooi apparaat, had er vroeger in de keuken eentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')