abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:39:45 #26
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_87600269
Dank voor de commentaren allemaal.

Het valt me op dat veel mensen de overzichtsfoto's toch het mooist vinden, terwijl het advies vaak is om minstens 400 mm mee te nemen in het hutje. Waarmee je dus geen overzichtsfoto's kunt maken. Ik had de sigma 50-500mm mee, waarmee ik dus beide kon.

Het is moeilijk om een actie/interactie vast te leggen, doordat de vogels zo op een kluwen zitten. Daardoor heb ik al gauw de neiging om de vogels die apart zitten op de foto te gaan zetten, maar dat is natuurlijk wel minder spannend. Misschien dat daarom de overzichtsplaatjes meer aanspreken. Met uitzondering van 18 dan :D die lekker mijn lens in kwam vliegen.

@ uncle, bedoel je met niet lekker scherp dat de scherpte verkeerd ligt of dat de foto nergens echt scherp is?
bij 11 bijvoorbeeld ligt inderdaad de scherpte net verkeerd, maar ik vond het onderwerp het goedmaken...
Deze lens is op 500mm ook niet helemaal ragscherp meer, ik heb daarom geprobeerd om niet helemaal in te zoomen, maar ja...in het heetst van de strijd doe je dat af en toe toch, zou kunnen zijn dat je dat ziet.

En ja, 10 uur in een hutje waar ik net zou kunnen staan (ik ben 1.56m) en waar je op een plank met een kussentje zit om naar vogels te kijken...dat is een prachtige ervaring :D
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_87601477
Het blijft toch FOT dus vond dat ik wel even over de scherpte mocht spreken. Overigens kan het best zijn dat de scherpte minder is door het resizen en ze op volle grote wel gewoon scherp zijn ;)
pi_87601975
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:39 schreef pea4fun het volgende:
Het valt me op dat veel mensen de overzichtsfoto's toch het mooist vinden, terwijl het advies vaak is om minstens 400 mm mee te nemen in het hutje. Waarmee je dus geen overzichtsfoto's kunt maken. Ik had de sigma 50-500mm mee, waarmee ik dus beide kon.

Het is moeilijk om een actie/interactie vast te leggen, doordat de vogels zo op een kluwen zitten. Daardoor heb ik al gauw de neiging om de vogels die apart zitten op de foto te gaan zetten, maar dat is natuurlijk wel minder spannend. Misschien dat daarom de overzichtsplaatjes meer aanspreken. Met uitzondering van 18 dan :D die lekker mijn lens in kwam vliegen.
Ik vind de overzichtsfoto's gewoon het meest interessante beeld opleveren... De close-ups van individuele vogels zijn vaak best aardig, maar springen er voor mij niet uit. Enige uitzondering dan 18 inderdaad; die springt er wel weer duidelijk bovenuit.

De overzichtsfoto's vind ik prachtig doordat je zo'n enorme warboel vogels ziet met vaak één of meerdere vogels die er net met de vleugels gespreid boven hangen, en dan ook nog eens in een mooie omgeving. Zo'n heuveltje met wat van die vredige olijfbomen erachter werkt gewoon erg lekker. :P

Voor een deel komt het ook denk ik doordat je in de omgevingsfoto's ziet dat het écht is, terwijl de individuele 'portretten' bij wijze van spreken net zo goed op een vogelshow o.i.d. genomen hadden kunnen zijn. (afgezien van het feit dat er dan niet aan een schapenpoot gekluifd wordt ;))
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:34:40 #29
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_87606786
Uiteraard mag dat uncle, maar zonder nummers is het lastig kijken of het inderdaad minder scherp is en of dat aan mij ligt of de omstandigheden :)

Omniej, ben het wel eens met je redenatie van de omgeving :Y Mocht ik nog eens de kans krijgen zal ik daar ook zeker meer gebruik van maken.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:21:11 #30
147091 janeway
live long and prosper
pi_87608048
nr 18 is het voor mij.. Zo tof die enorme klauwen..
En ik vind ook dat er zoveel gier soorten door elkaar zijn. Bijzonder, ik dacht dat gieren allemaal een eigen soort leefgebied hebben..
Ik vind het een mooie serie.. En ja ook de rotsmusjes en de kat (wat een jager hahaha) er tussen door.. Leuk verhaal geworden..
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:57:31 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87610690
Prachtige beesten, heb ze op Mallorca gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')