Dank voor de commentaren allemaal.
Het valt me op dat veel mensen de overzichtsfoto's toch het mooist vinden, terwijl het advies vaak is om minstens 400 mm mee te nemen in het hutje. Waarmee je dus geen overzichtsfoto's kunt maken. Ik had de sigma 50-500mm mee, waarmee ik dus beide kon.
Het is moeilijk om een actie/interactie vast te leggen, doordat de vogels zo op een kluwen zitten. Daardoor heb ik al gauw de neiging om de vogels die apart zitten op de foto te gaan zetten, maar dat is natuurlijk wel minder spannend. Misschien dat daarom de overzichtsplaatjes meer aanspreken. Met uitzondering van 18 dan

die lekker mijn lens in kwam vliegen.
@ uncle, bedoel je met niet lekker scherp dat de scherpte verkeerd ligt of dat de foto nergens echt scherp is?
bij 11 bijvoorbeeld ligt inderdaad de scherpte net verkeerd, maar ik vond het onderwerp het goedmaken...
Deze lens is op 500mm ook niet helemaal ragscherp meer, ik heb daarom geprobeerd om niet helemaal in te zoomen, maar ja...in het heetst van de strijd doe je dat af en toe toch, zou kunnen zijn dat je dat ziet.
En ja, 10 uur in een hutje waar ik net zou kunnen staan (ik ben 1.56m) en waar je op een plank met een kussentje zit om naar vogels te kijken...dat is een prachtige ervaring
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.