abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87569622
Ik ben via googlen op dit forum terecht gekomen. Blijkbaar hebben verschillende hier ervaring met Hema gordijnen. Wel, ik zit met een probleem.

Een tijdje terug hebben wij gordijnen bij Hema besteld. Mooie, donkere gordijnen van katoen, redelijk zwaar met 1 plooi en zo'n ingemaakt plastieken schuifsysteem om de hoogte te verstellen. Ze hangen dus in een gewone gordijnrail. Nu is het zo dat de gordijnen helemaal niet makkelijk op en toe te doen zijn! Initieel hingen ze op middelmatige hoogte, nu hangen ze heel laag en niets lukt. Ik denk dat heel hoog hangen ook geen effect zal hebben. De gordijnen stroppen verschrikkelijk. Het is zelfs zo erg dat de "glijdertjes" in de rail afbreken als we het gordijn dichtdoen! Weet iemand wat we fout doen? Hoe kunnen we dit oplossen? Er heeft al een ander gordijn in dezelfde rail met dezelfde glijdertjes gehangen, maar dat had een ander systeem (zo'n gordijnlint waar je haakjes in moet hangen) en was veel lichter en amper gefronst. Toen hadden we geen probleem, maar het was eigenlijk een te klein gordijn en niet mooi vandaar het Hema gordijn. :) Iemand raad?
pi_87569910
Ligt aan de runners en/of de rail, niet het gordijn lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87570091
Je zegt het zelf al, er hing een veel lichter gordijn in die rails. Lijkt me duidelijk dat die rails niet helemaal jofel zijn? Wij hebben zelf ook Hema gordijnen, van velours met een enkele plooi, ook met die verstelbare haakjes van plastic, en dat hangt mooi, en schuift ook prima.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_87574735
Ah, toch de rails dus! Moet ik er dan een ander soort rails ophangen? De rails die er nu hangen zijn nog van vorige bewoners en vrij oud en standaard denk ik. Tips?
pi_87574858
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:57 schreef Meraviglia het volgende:
Ah, toch de rails dus! Moet ik er dan een ander soort rails ophangen? De rails die er nu hangen zijn nog van vorige bewoners en vrij oud en standaard denk ik. Tips?
Niet die uitschuifbare van de hema zelf, die zijn niet zo stevig.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_87616292
Probeer eens de rails in te smeren (of de runners) met siliconen-spray. Dat heeft op allerlei plastic bewegende delen een geweldige invloed. Losse dingetjes (bijv. runners) kun je in een plastic zakje doen, dan siliconenspray erin spuiten, en schudden. Rails inspuiten terwijl je er een keukenpapiertje achter houdt of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')