Ik ben via googlen op dit forum terecht gekomen. Blijkbaar hebben verschillende hier ervaring met Hema gordijnen. Wel, ik zit met een probleem.
Een tijdje terug hebben wij gordijnen bij Hema besteld. Mooie, donkere gordijnen van katoen, redelijk zwaar met 1 plooi en zo'n ingemaakt plastieken schuifsysteem om de hoogte te verstellen. Ze hangen dus in een gewone gordijnrail. Nu is het zo dat de gordijnen helemaal niet makkelijk op en toe te doen zijn! Initieel hingen ze op middelmatige hoogte, nu hangen ze heel laag en niets lukt. Ik denk dat heel hoog hangen ook geen effect zal hebben. De gordijnen stroppen verschrikkelijk. Het is zelfs zo erg dat de "glijdertjes" in de rail afbreken als we het gordijn dichtdoen! Weet iemand wat we fout doen? Hoe kunnen we dit oplossen? Er heeft al een ander gordijn in dezelfde rail met dezelfde glijdertjes gehangen, maar dat had een ander systeem (zo'n gordijnlint waar je haakjes in moet hangen) en was veel lichter en amper gefronst. Toen hadden we geen probleem, maar het was eigenlijk een te klein gordijn en niet mooi vandaar het Hema gordijn.

Iemand raad?