Alexxxxx | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:27 |
![]() | |
Anne | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:27 |
En welke is daadwerkelijk de ring over geweest ![]() | |
Skull-splitter | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:29 |
En in welke tijd. Want die NIVA rijdt dat betreft gewoon klote natuurlijk ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:30 |
quote:De 111 zou over de ring, maar ging 2 weken van te voren kapot ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:30 |
quote:De Niva is niet de traagste van dit gezelschap hoor ![]() | |
2cv | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:31 |
Dat is de Visa ? | |
Anne | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Dan heb je die stickers er onterecht opgeplakt ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Zonder enige twijfel ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Weet ik. | |
2cv | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Moet te verhelpen zijn. Wellicht is de snelheidmeter niet goed meer. | |
Dagoduck | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:34 |
![]() nvm. | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:29 |
Fakert ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:46 |
Een ringsticker geeft wel 10 pk extra hoor. | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:56 |
quote:Dan wil ik er 2 ![]() | |
DS4 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:11 |
quote:PRECIES!!!! ![]() | |
Skull-splitter | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:14 |
quote:Dat hoor je me ook niet zeggen, het ding is best op snelheid te krijgen (alleen dat verbruik!) hoor, maar qua bochtenwerk is het gewoon een ramp met die wagen op snelheid. | |
Alexxxxx | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:20 |
quote:Dat is waar, maar in Camp4fun, ook een onderdeel van de ring GmbH voor zover ik weet, is de Niva WEL uitermate goed op haar plek ![]() | |
Rainesz | vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:35 |
Ik doe ook even mee! De Sticker: ![]() Het bewijs: ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:41 |
Zo, dat zou tijd worden, een echte! ![]() | |
bietelboer | zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:19 |
Wat er nog van over is...![]() En het bewijs ![]() ![]() | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:23 |
![]() Meteen incl. bewijs... ![]() Voor wie meer bewijs nodig heeft: ik ben er morgen en overmorgen weer... Waarschijnlijk de laatste keer dit seizoen. ![]() | |
Rainesz | zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:52 |
Ik ga volgend jaar pas weer. Dit jaar er helaas te weinig tijd voor gehad! | |
Koepert | zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:03 |
quote:Uit persoonlijke smaakoverweging maak ik me zorgen om je velgen.... Hoe zien die er uit? ![]() | |
Rainesz | zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:13 |
quote:Ik gok zoiets. ![]() ![]() | |
ibaneX | zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:42 |
Plak die sticker dan een beetje subtiel links of rechts, nee in de midden ![]() | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:29 |
quote: ![]() Niet helemaal duidelijk waarom je je zorgen zou moeten maken, maar bij deze. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:41 |
quote:Mag ik daar een rondje mee rijden? ![]() | |
Koepert | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:44 |
quote:K vreesde voor zoiets ![]() en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi ![]() Oh, en die knaloranje dus wel.. | |
Anne | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:48 |
quote: | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:53 |
quote:Ik neem aan dat je meerijden bedoelt, want anders moet ik nee zeggen... Ben je zondag op de Ring dan? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:01 |
quote:Ik bedoelde rijden ![]() ![]() ![]() | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:08 |
Ok. Ik dacht dus meerijden, want het is niet ongewoon op de Ring om passagiers mee te nemen... | |
daNpy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:31 |
![]() ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:48 |
quote:Interesse in een trackday op de NoS in november? | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:27 |
quote:Ik weet dat die er is, maar ik vind het een beetje zonde met een jaarkaart... Dan ga ik liever naar Spa (wat ik wellicht ook binnenkort weer ga doen). | |
daNpy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:28 |
quote:Maar met een jaarkaart is filmen niet toegestaan, klokken niet toegestaan en D-H niet volledig open ![]() Spa lijkt me ook wel gaaf, volgend jaar wellicht ![]() | |
Dingest | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:31 |
Op de oude, plus bewijs:![]() ![]() En op de nieuwe zit hij op dezelfde plek alleen in het zilver. Ik heb er nog geen foto van maar Alex kan het bevestigen ![]() ![]() | |
DS4 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:49 |
quote:Maar wel mogelijk ![]() quote:Ik rij op zich niet voor de rondetijd, maar wel met performancebox, dus kan het thuis altijd nazien. quote:Leuk voor een keertje, maar hard rechtuit is niet de uitdaging. Op zich is het wel leuk, maar de meerwaarde is (vind ik) beperkt. quote:Altijd leuk daar. Weer heel wat anders... | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 00:16 |
Ik wil ook met me bmw daar heen, maar heen rijden kost me een tank, track rijden ook een tank en terug rijden een tank, dag 300 euro alleen aan benzine excl. ook nog eens wat ik daar ga uitgeven ![]() | |
2cv | zondag 17 oktober 2010 @ 01:07 |
quote:je overweegt een vliegtuig te kopen, wat is dan ¤300,- ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 02:29 |
quote: ![]() Vliegtuigje 'kopen' doe ik wel over een jaartje of 15 ![]() | |
2cv | zondag 17 oktober 2010 @ 02:36 |
Is er een kans dat je binnen nu en 15 jaar beseft dat je vliegtuig idee nog wat aanpassingen nodig heeft ? | |
house_is_a_feeling | zondag 17 oktober 2010 @ 02:54 |
quote:Ik zou wel willen maar dat komt nu nog allemaal niet uit. Al hoop ik nog wel daar ooit een ritje te maken ![]() ![]() | |
08gnoT. | zondag 17 oktober 2010 @ 02:57 |
quote:Ik ben benieuwd eigenlijk of dat nog een kick geeft in een Lancer ![]() Maar leuk lijkt het me sowieso, over de ring rijden ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 17 oktober 2010 @ 03:01 |
quote:Moeten we eens doen dan ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 03:26 |
quote:Ja dat er nog 15 jaar overheen gaat... ![]() Maare nu ik zo ff bekijk, 160km heenweg.. 320 weer terug, dat is een halve tank.. denk dat ik voor 200 euro wel klaar ben qua tank toch? ![]() Ik wil toch wel de ring betreden ![]() ![]() | |
Dingest | zondag 17 oktober 2010 @ 10:09 |
quote:M'n huidige 121 heeft ook maar 73 pk; die groene was een LX had er zelfs maar 54. Valt prima te doen. Je hoeft ook niet op het uiterste van jou of je auto's kunnen te rijden, valt ook niet aan te raden als je er onervaren bent. Leuk is het toch wel ![]() Beetje goed onderhouden auto kan prima een rondje afleggen. Zolang de bestuurder maar z'n hoofd erbij houdt, goed rekening houdt met sneller verkeer en zich niet overschat ![]() | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 11:10 |
quote:320km halve tank benzine. Dan ging ik elk weekend ![]() Voor ik er ben,ben ik al een tank kwijt,dan vlak voor adenauer ga ik bij een Shell langs die heel off Route ligt. Gooi ik de auto weer vol met V-Power 100. Rustig richting ring,rondje of wat doen. Weer halve tank kwijt. Dan weer bij de Shell tot 3 kwart volgooien. Redelijk doorstampen naar NL en dan vlak voor de grensovergang nog een keer de auto volgooien met V-Power. Maargoed scheelt dat er nogal wat prijsverschil in benzine is met NL. Denk dat een weekendje (dag) nordschleife me al snel 350/450¤ kost ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 17 oktober 2010 @ 11:51 |
Och gossie autorijden kost geld ![]() Als je geen ¤ 200,- te besteden hebt om naar de Ring te komen, blijf dan beter weg. De vangrail kost ¤ 250,- per lengte en zitten per 3 boven elkaar. Het is bovendien geen circuit, trackday of race, het is touristenfahrten. Wellicht is vrij rijden een idee, per 20 minuten betalen en lekker goedkoop ![]() | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 12:28 |
quote:Vrij rijden in NL is levensgevaarlijk! Ben er ooit eens wezen kijken,maar dan rijden er echt een hoop idioten op de baan. Dan persoonlijk liever de Nordschleife ![]() Al rijden daar natuurlijk ook wel idioten rond ![]() | |
Michel2GRFE | zondag 17 oktober 2010 @ 12:28 |
Oehhh een neurnbergerringschleifestickertopic !1 *vertelt KW over dit topic* | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:09 |
quote:Ik weet niet wat voor verbruik jij hebt, maar komt gauw in de buurt met mijn waggie ![]() ![]() En 350, 450 euro is ook een bedrag wat ik meeneem op zo'n dag, maar uitgeven zie ik niet zitten.. ![]() quote:Och gossie niet iedereen rijdt een brakke daf, en de Ring is geen Mekka ofzo waar ik heen MOET ofzo, ik WIL er wel een keer heen, wanneer ik het geld niet zal missen en het weer een stuk beter is.. ![]() | |
bietelboer | zondag 17 oktober 2010 @ 14:11 |
1 op 5???? leer eens met je rechter voet omgaan man... die moet wel 1 op 8, 1 op 10 kunnen halen en helemaal als je constante snelheid rijd.. | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:19 |
quote:heb ik lang genoeg gedaan, ik rij uber zuinig maar als ik een km of 10 ff hard trap dan is alles voor niks geweest.. ![]() Over me hele tank heb ik gemiddeld 1 op 9,5 gehaald.. Maar dat was echt rustig rijden, stad, trappen soms en snelweg constant 90/100. ![]() | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 14:40 |
quote:Op de autobaan haal ik makkelijk de 1 op 10/11. Niet harder als 130/140 dan. Zodra ik echt begin te planken wordt ze ook snel dorstiger ![]() But hey,als ik zuinig wil rijden had ik wel een prius gekocht ofzo. Die 350/450¤ zie ik gewoon als standaard kostenplaatje voor zo een dag,en heb het er ook best voor over. Leuker tijdverdrijf is er niet met een auto. Waarom wel meenemen maar niet uit willen geven? Het is niet net als op de markt dat je kunt onderhandelen over de rondeprijs en brandstofprijs ![]() In ieder geval veel plezier wanneer je gaat,het werkt zeker verslavend,dus pas op ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:Op snelweg haal ik verbruik van 1 op 12/13 volgens BC, 140 doet ie 1 op 10. 90/100 1 op 13.. Stad 1 op 6, 1 op 5.. En waarom meenemen en niet uit willen geven? Simpel, ik geef het hoe dan ook altijd uit ![]() Al zou ik het niet willen, maar dalijk kom ik NET geld te kort en zeg ik had ik toch maar wat meer meegenomen.. ![]() Wat voor auto rij je? (ik e36 Sedan met 2.5 6 cilinder motor mt. automaat) | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 15:39 |
quote:Pagina 1 staat foto van me ride 2L Turbo 4 cilinders ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 15:40 |
quote:Impreza, wieviel ps? ![]() | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 16:14 |
quote:Momenteel rond de 300. Nog in beraad of we naar de 350 willen ![]() | |
Erasmo | zondag 17 oktober 2010 @ 16:27 |
Zodra de winter voorbij is wil ik er zeker nog een keertje overheen ![]() | |
bietelboer | zondag 17 oktober 2010 @ 16:28 |
Dat staat hier ook in de planning, maar dan met de Coupé ![]() | |
Michel2GRFE | zondag 17 oktober 2010 @ 16:32 |
![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 oktober 2010 @ 16:33 |
quote:100 meer dan de mijne ![]() icm 4wd zal het vast een beest zijn.. ![]() | |
08gnoT. | zondag 17 oktober 2010 @ 17:15 |
quote:Ik heb ook maar 75pk ja ![]() ![]() | |
08gnoT. | zondag 17 oktober 2010 @ 17:17 |
quote:Wauw ![]() ![]() | |
Rainesz | zondag 17 oktober 2010 @ 18:08 |
quote:Hèhè thanks! En ik weet nog goed toen ik voor het eerst uit stilstand vol op accelereeerde,duidelijk een fijner gevoel als toen mijn civic die ik ervoor had. Maar is ook een beetje appels met peren vergelijken. ![]() | |
Erasmo | zondag 17 oktober 2010 @ 19:48 |
quote:Dat is alsnog ruim het dubbele van wat ik onder de motorkap heb liggen ![]() | |
Sounddragon | zondag 17 oktober 2010 @ 20:58 |
Dames, kunnen we nu weer ONTOPIC ?? ![]() | |
El_Liberaliste | zondag 18 maart 2012 @ 20:00 |
Schopje!![]() Van de week in de bus gekregen. En ja, ik heb er overheen gereden. | |
Driftkikkerrrrr | zondag 18 maart 2012 @ 20:34 |
Wat is deze? ![]() | |
Grielen | zondag 18 maart 2012 @ 21:10 |
Ik mis de afslag voor de A2? | |
El_Liberaliste | zondag 18 maart 2012 @ 21:35 |
Ik niet, die zit rechtsonder. Afslag A1 kan je wel missen. -edit, je hebt gelijk. | |
Kalebatz | zondag 18 maart 2012 @ 22:43 |
![]() Bewijs + sticker, juni '10 | |
steeez | maandag 19 maart 2012 @ 07:44 |
Focus RS, zie je niet vaak! Meer pics! | |
Mikkie | maandag 19 maart 2012 @ 09:12 |
Oeh, een Focus RS ja, best exclusief! Ik heb geen Ringsticker maar ben er wel geweest...komend jaar een nieuwe kans. Eerst nog wat rondjes Forza oefenen om de baan te leren kennen ![]() | |
pvdplanet | maandag 19 maart 2012 @ 15:32 |
![]() En op de zijruiten: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 maart 2012 @ 02:22 |
Die ik nu heb is wel legaal....![]() Bewijs: ![]() Alleen valt ie haast niet op, maar ik wilde het kunstwerk niet verprutsen ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 20 juni 2012 @ 21:53 |
Life2.0 | woensdag 20 juni 2012 @ 21:55 |
| |
Life2.0 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:01 |
Nee, vliegtuigen zijn fabriekaf al een goede keuze. | |
Turquaz52 | donderdag 21 juni 2012 @ 02:48 |
Jij hebt een Golf mk2..? ![]() | |
daNpy | donderdag 21 juni 2012 @ 19:31 |
Met échte Ringsticker. | |
bietelboer | donderdag 21 juni 2012 @ 21:28 |
10 Juni de coupé voor het eerst de ring over gestuurd! ![]() | |
daNpy | donderdag 21 juni 2012 @ 22:03 |
Waarom vind ik die gordels er altijd eng uitzien ![]() | |
bietelboer | donderdag 21 juni 2012 @ 22:07 |
Geen idee? vertel? | |
daNpy | donderdag 21 juni 2012 @ 22:33 |
Omdat het eigenlijk ook troep is. In originele gordels zit je vaak veiliger dan in dit soort hobbybob spullen. Hoe en waar heb je ze bevestigd en wat is dat voor ding waar de Y splitsing zit? | |
bietelboer | vrijdag 22 juni 2012 @ 22:35 |
Dat zijn 3 punts gordels, deze zitten met M10 bouten vast aan het chassis. ![]() | |
bietelboer | vrijdag 22 juni 2012 @ 22:35 |
dubbel | |
daNpy | zaterdag 23 juni 2012 @ 00:01 |
Wat ik zeg, liever originele 3 pts dan die meuk. | |
Turquaz52 | zaterdag 23 juni 2012 @ 15:47 |
Why? | |
daNpy | zaterdag 23 juni 2012 @ 16:40 |
De voornaamste reden is dat je onder die dingen door kunt schieten. En ja, dat gebeurt erg makkelijk. Daarnaast, zeker in geval van een airbag, is de originele gordel op de auto berekend. Ook zie ik dit soort gordels op de meest leipe manieren bevestigd worden, maar hey, het ziet er wel "stoer" uit. Als je meerpunts gordels monteerd, neem dan minstens 5 punts en lees deze handleiding even door: http://www.schroth.com/installation-instructions/en/index.html | |
bietelboer | zaterdag 23 juni 2012 @ 19:20 |
Kijk dat is een post waar je nog eens iets mee kunt! (ipv dat iemand alleen maar schreeuwt dat het kut is) Ik heb mijn orginele gordel er nog in zitten, deze gebruik ik als ik niet op het circuit zit. Maar ik moet zeggen dat icm de kuip stoel dat wel heel los zit. 5 punt's staan al wel op de to do list, maar het budget is niet zo groot. Het onderdoor schieten, dat verontrust mij wel een beetje. Ik heb nooit het idee gehad dat zoiets kon. | |
daNpy | zaterdag 23 juni 2012 @ 19:27 |
Mijn vriendin is het al eens overkomen, met een zeer licht ongeval (enkel de neus langs de vangrail geschraapt). Ik weet niet meer of ze wel goed in de gordels zat; dat is namelijk zeker belangrijk. Eerst je heupen aantrekken, zo strak als mogelijk. Het makkelijkst is de gordels aan te trekken en dan de stoel naar de goede positie te schuiven (voorwaarts), dan zitten ze zeker strak. Ze moeten ook goed over je heupbeen lopen. Daarna de schoudergordels pas aantrekken. Let op dat je de sluiting niet omhoog trekt, de heupgordels moeten zo laag mogelijk over het bot blijven lopen. Het eronder schuiven kan bij een 4pt wel een 3pt niet omdat de 3pt de ruimte geeft aan de borst om naar voren te gaan. De 4pt geeft deze ruimte niet en dus zal je hele lichaam onderuit schuiven. | |
Draganta | zaterdag 23 juni 2012 @ 21:20 |
![]() ![]() ![]() |