quote:O thanks voor het kijken! Weet niet waar dat moet staan, op die website stond het nummer erbij... Geen idee waar op het apparaat. Misschien zijn er geen types... Zal nog eens wat googlen...Op zondag 24 oktober 2010 22:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Net dat hele ding onderste boven gehad maar nergens een typenr kunnen vinden![]()
Waar moet dat staan dan
quote:Heb je nog meer katten?Op maandag 25 oktober 2010 22:37 schreef Xcalibur het volgende:
Heet iemand ervaring met de Roomba Pet edition?
Ik krijg binnenkort een kitten, en ik vrees het ergste qua haar / kattenbakvulling / etc.... dus zo'n apparaat lijkt me wel wat, maar ik weet niet of de pet-upgrade de moeite waard is?
quote:Nee, ik heb nu nog geen huisdieren, die kitten wordt de eersteOp maandag 25 oktober 2010 23:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je nog meer katten?
Ik heb er drie en heb niet gekozen voor de Roomba Pet, maar de gewone (en een stuk goedkopere) versie. Die doet het prima (KLIK ). De Pet heeft er wel meer accessoires bij, maar die heb ik niet nodig.
quote:Ik heb de Roomba nog niet zo lang maar met een keer of 3 per week houd ik het huis prima schoon (single, drie katten en op het moment 7 opvangkatten).Op maandag 25 oktober 2010 23:24 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Nee, ik heb nu nog geen huisdieren, die kitten wordt de eerste
De prijs van de Pet edition staat me ook nogal tegen, en ik vraag me dus af wat het nut daarvan is...
Maar de gewone voldoet dus ruimschoots begrijp ik?
Hoe vaak laat jij hem rijden?
quote:Nu is het wel zo dat de opvangkatten een groot deel van de dag in hun eigen ruimte verblijven.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:55 schreef Xcalibur het volgende:
3x per week voor in totaal 10 katten?
Dat valt wel mee dan!
quote:Jij wordt de held onder je collega's!Op dinsdag 26 oktober 2010 09:57 schreef RanTheMan het volgende:
Jee!!!
Vladimir P wordt zometeen op mn werk bezorgd, ga m hier meteen maar ff testen
Kan niet wachten...........
quote:RanTheMan, hoe bevalt ie?!Op dinsdag 26 oktober 2010 09:57 schreef RanTheMan het volgende:
Jee!!!
Vladimir P wordt zometeen op mn werk bezorgd, ga m hier meteen maar ff testen
Kan niet wachten...........
quote:Hahah er is al een klacht uit naar het schoonmaakbedrijf, want als je ziet hoeveel vladimir P nog opzoog in 5 minuten terwijl de schoonmakers net zijn geweestOp dinsdag 26 oktober 2010 14:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij wordt de held onder je collega's!
quote:Dank voor deze eerste info!!!Op woensdag 27 oktober 2010 11:31 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Hahah er is al een klacht uit naar het schoonmaakbedrijf, want als je ziet hoeveel vladimir P nog opzoog in 5 minuten terwijl de schoonmakers net zijn geweest
Maar goed inmiddels heeft hij zijn eerste rondje door mijn huis gereden..
Voorlopige conclusies zijn:
-Mijn huis is te ingewikkeld met alle deuren om alles in 1 x grondig te doen, hij duikt een kamer in en verdwaald zonder dat de gang fatsoenlijk is gedaan
-Omdat ie verdwaald zal die nooit terug keren naar zijn hok, dus zelfredzaamheid is hij niet
- ik heb t idee dat ie er echt midden over moet om ervoor te zorgen dat hij alles zuigt
-het lijkt alsof hij soms iets uitpoept
-Luidruchtiger dan ik dacht
-Hij kan niet over mn vloerkleed (extreem hoog polig), dan loopt ie vast, en laat nou net t vloerkleed mijn woonkamer in 2en delen dus hij kan nooit de volledige woonkamer zelfstandig doen![]()
-Het is erg grappig om naar te kijken
-Drempels van 1,5 cm met plakplint ervoor zijn geen enkel probleem
-de virtual wall werkt, maar geen rechte lijn, maar hij stopt al 30 cm voor de wall, dus daar rekening mee houden
-hij is ongelooflijk sterk, zo heeft ie mijn subwoofer ruim 2 meter verplaatst, totdat de draden niet meer meegaven..
-Laat echt niets slingeren, op een gegeven moment lag mijn phone headset onder een stoel (gevallen) en vladimir P zat helemaal klem in de draden rond zijn wielen en borstel en heeft met zn kracht 1 oortje er af getrokken
-Het is nog nooit zo schoon geweest onder het bed in mn slaapkamer![]()
-Onder de bank heeft hij een oorbel van mn ega terug gevonden, hij at m wel op, maar ja tijdens schoonmaken kwam ik m tegen, dank daarvoor vladimir P
Ik heb nu een klarstein, en voor dat geld kun je geen top kwaliteit verwachten, of t mn leven vergemakkelijkt weet ik nog niet, moet goed nadenken hoe hem in te zetten. Wat ik me wel af vraag of een Roomba slimmer is en beter efficiënter schoonmaakt en of die wel over hoogpolig tapijten heen kan, en niet verdwaald, kan iemand daar iets over zeggen?
Is er toevallig iemand in Den Haag die over een Roomba of samsung beschikt en een wedstrijdje schoonmaken tegen mijn klarstein wil doen om eens objectief te kijken wat de verschillen zijn zonder dat iedereen zijn eigen machine ophemelt?
quote:de vuurtorens zijn er toch voor zodat ie niet in een bepaalde zone mag komen, voor zover ik kan zien is het exact dezelfde bij redcoon als in t oosten :0Op woensdag 27 oktober 2010 15:20 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Dank voor deze eerste info!!!
Volgens mij heeft de Roomba hetzelfde probleem (verdwalen), maar kan je daar vuurtorens bij kopen, zodat ie herkent waar ie is. De Roomba kan ook niet over hoogpolig tapijt heen.
En is deze nou ook programmeerbaar op een wekelijks programma? (Bijv: elke ma, woe, vrij en zo om 12 uur zijn rondje doen)?
quote:Pakt de popcorn en doet deur open en legt mes en snijplank klaarOp woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef RanTheMan het volgende:
Ik durf mijn linker pink er om te verwedden dat het exact dezelfde is als die van "Ikweethetookniet"
quote:had ik al vermeld dat ik aan mn linker hand een prothese hebOp woensdag 27 oktober 2010 16:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Pakt de popcorn en doet deur open en legt mes en snijplank klaar![]()
quote:Nee, vuurtorens zijn bakens zodat ie weet in welke kamer ie is (zitten niet bij de cleanmate/-friend als het goed is) en een virtual wall is een muur die de kamer afsluit.Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
de vuurtorens zijn er toch voor zodat ie niet in een bepaalde zone mag komen, voor zover ik kan zien is het exact dezelfde bij redcoon als in t oosten :0
quote:ik hier ook naar gezocht en de peteditie is iets beter geprepareerd op haren.Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Xcalibur het volgende:
Ok, een concrete vraag dan maar:
Ik zit te kijken op www.iroboteurope.nl, en daar staan 8 modellen van 299,- tot 799,-
Twee van die modellen zijn:
- Roomba 534 (399,-)
- Roomba 563 Pet (399,-)
De 563 pet heeft een extra virtual wall, is programmeerbaar
en is dus een Pet-edition.
Waarom is die andere net zo duur?
quote:Deels is het verhaal wel waar maar ik plaats toch een heleboel vraagtekens, want ik werk dagelijks met deze en concurrenten van deze en heb al heel wat vergelijkende testen gedaan en wat betreft het feit dat ie nergens tegenaan rijdt kan ik simpel zeggen dat dat niet waar is.Op zondag 24 oktober 2010 16:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij is er een nieuw model van samsung![]()
De Navibot is de enige robotstofzuiger die voorzien is van een Visionary Mapping™ systeem. Visionary Mapping™ is een software met camera en sensoren die een tijdens het stofzuigen een opname maakt van woning, waardoor de Navibot een virtuele plan maakt van uw woning. Dit systeem zorgt ervoor dat de Samsung Navibot niet op dezelfde plaats komt waar deze voorheen was. De stofzuigrobots die tot hiertoe op de markt waren gaan willekeurig door de ruimte rijden, in de hoop overal eens te komen, waardoor er bepaalde plaatsen verschillende keren worden behandeld en dat andere plaatsen geen schoonmaakbeurt krijgen.
Met andere woorden, de Navibot gaat nauwkeuriger te werk dan als u het zelf doet
Het grootste voordeel van de Navibot robotstofzuiger is dat de Navibot NIET tegen de meubels of muur gaat aanrijden. De Navibot is uitgerust met maar liefst 38 sensoren, waardoor deze een andere richting neemt wanneer deze dicht bij een obstakel of muur komt![]()
U hoeft zich ook geen zorgen te maken dat de Navibot van de trap zal rijden, daarvoor zijn ook sensoren voorzien. De Navibot stopt wanneer er een "afgrond" is en zal niet van de trap rijden
quote:Ja, daarom. Die pet edition heeft alleen maar voordelen, maar is even duur.Op woensdag 27 oktober 2010 21:24 schreef DanHardy het volgende:
[..]
ik hier ook naar gezocht en de peteditie is iets beter geprepareerd op haren.
quote:Het is allemaal extreem vaag, laat ik dit nog ff toevoegen, op mijn klarstein staat gewoon klarstein en niet cleanmate, er staat net als bij anderen geen type nummer op.. Ook op de doos stond kleanfriend (dus bij redcoon gekocht) ze hebben daar hun zaakjes gewoon niet op orde denk ikOp woensdag 27 oktober 2010 19:12 schreef Beijtje het volgende:
[..]
en @ Xcalibur: ik twijfel dus ook nog, vind het ook allemaal nogal vaag...
quote:Daar lijkt het idd wel op. Heel vaag allemaal.Op donderdag 28 oktober 2010 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Het is allemaal extreem vaag, laat ik dit nog ff toevoegen, op mijn klarstein staat gewoon klarstein en niet cleanmate, er staat net als bij anderen geen type nummer op.. Ook op de doos stond kleanfriend (dus bij redcoon gekocht) ze hebben daar hun zaakjes gewoon niet op orde denk ik
quote:Tot nu toe heb ik bij de robots telkens zien staan dat ze hoogpolig tapijt niet aankunnen...Voor nu doet ie zn werk, maar misschien verkoop ik m over een paar maandjes wel en dan koop ik me een roomba met vuurtorens, zodat alles zonder problemen gezogen kan worden,,
Weet iemand of er een bot is waarmee je wel zonder problemen over hoogpolig tapijt heen kunt (denk aan ongeveer 4/5cm)????????????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |