CyclingGirl | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:26 |
Mijn collega kwam vanmorgen totaal in paniek binnen. Ze was in een file op een brug belandt en de brugbellen gingen rinkelen en de slagboom ging naar beneden en kwam op het dak van haar auto. In paniek is ze doorgereden. Nu heeft ze wat deukjes en krasjes op haar dak maar is in paniek. Maar hoe werkt dat nu met die slagbomen? De brug ging niet open en bleef dicht. Heeft zo een brug geen camera's of een controle om te zien of er niet nog een auto in de weg staat? | |
Salamando | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:28 |
Bij zulke bruggen zal er toch altijd een brugwachter zijn? Als het een kleine brug was met slagbomen moet je toch altijd wachten tot je er overheen kan? Geldt als een kruispunt? | |
BazzieK | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:29 |
Mensen die zo snel in paniek raken horen geen auto te besturen. ![]() | |
Casos | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:31 |
Die collega gaat zeker ook op de spoorbaan staan bij een file? Meestal staan er op het asfalt van die mooie witte kruizen en een bord "Gemarkeerde weggedeeltes vrij laten" en "Brug wordt op afstand bediend" zie je ook steeds vaker staan. | |
Perenboompje | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:32 |
Vaak gaan eerst de eerste 2 slagbomen dicht waardoor er in elk geval geen 'nieuw' verkeer meer de brug op kan rijden. Het verkeer wat nog op de brug is kan dan rustig doorrijden tot ze van de brug af zijn. Zodra al het verkeer van de brug af is gaan de andere 2 slagbomen dicht zodat er niemand meer op kan. ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:36 |
Het is fout wat ze deed maar ik dacht altijd dat die slagbomen niet op je auto terect konden komen. | |
natte | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:50 |
Meestal stoppen ze wel optijd. Wel een geval van eigen schuld, dikke bult natuurlijk! Je moet er niet onder gaan staan.. | |
Artbij2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:52 |
Bahbah, vrouwen achter het stuur.... | |
Piles | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:53 |
quote: quote:Die bordjes en kruizen staan er dus niet voor niks ![]() quote:Op een heleboel bruggen zit geen brugwachter meer, ook bij grote bruggen niet. Dat gaat allemaal met camera's op afstand ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:24 |
Nou die brug ben ik nog nooit over geweest ![]() | |
Piles | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:28 |
quote:Welke brug was het? | |
Ivo1985 | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:30 |
Die collega heeft een grote fout gemaakt, door verder te rijden na een ongeval zonder zichzelf kenbaar te maken. De afwezigheid van een wit kruis op het wegdek en bijbehorende bebording lijkt mij in eerste instantie niet aannemelijk, maar als je kunt aangeven welke brug het was dan is daar in elk geval duidelijkheid over. Bebording is overigens overbodig, want elk wit kruis op de weg betekent dat je daar je auto niet stil mag laten staan. Ook niet in een file. Maar die collega is waarschijnlijk net zo'n muts als al die andere aso's vanmorgen op de N9 bij Alkmaar die het nodig vonden om midden op het kruisingsvlak de file af te wachten, met als gevolg dat er file ontstaat in alle richtingen terwijl dat nergens voor nodig is. | |
CyclingGirl | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:46 |
Algerabrug tussen Krimpen en Capelle. Ja praat me er niet van dat is elke dag op de kruising N3 en A16 hetzelfde liedje. | |
Mercer | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:01 |
Ik zou de boel lekker claimen, zo'n slagboom moet beveiligd zijn dat hij niet bovenop je auto kan komen toch? | |
carboni | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:09 |
1 meevaller voor je collega, het kan nog dommer. Zoals die vrouw op de Ketelmeerbrug, die eerst nog net onder de slagboom gereden is, daarna over de brug die openging gereden, stil komen te staan voor de slagboom en vervolgens in de achteruit van de brug is gereden ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:34 |
quote:Dat vraag ik mij dus ook af. | |
Je-zus | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:Het zijn geen camping slagbomen die automatisch terugketsen als ze bovenop je bürstner terechtkomen ![]() Kruizen op de weg of niet, onder een slagboom gaan staan is nooit slim. Ik zou contact opnemen met de provincie, die gaan vaak over de brugbediening. Je moet ook wel een ontzettende oetlul zijn als brugwachter om niet op je tv schermpje te kijken en direct die slagboom omlaag doen terwijl er auto's binnen het bereik van die bomen staan | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:12 |
quote:Hier ga je toch even de mist in. Enkel een wit kruis op de weg heeft geen enkele wettelijke betekenis hoor. | |
T42 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:45 |
quote:hoezo dat? je mag daar niet staan. en de bellen/lichten gingen dan al 20 sec af. en een deuk/kras zit er met een klein tikje ook al op hoor. brug gaat trouwens niet open als er een auto op staat ivm contra-gewichten | |
T42 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:47 |
quote:paar woordjes: bezuiniging, minder mensen, automatisch. ![]() | |
Mikkie | maandag 18 oktober 2010 @ 11:00 |
Als je zo weinig verkeersinzicht hebt verdien je het gewoon. | |
FalleNk810i | maandag 18 oktober 2010 @ 11:28 |
Rij elke dag over de algera brug.. En het klopt dat er geen markering meer op het wegdek staat van de spitsstrook omdat ze de toplaag van het asfalt gefreesd hebben... Maar dan nog.. ruim van te voren gaan de oranje lichten aan, en dan rode lichten en dan pas komt tie slagboom... maar tja dan ben je gewoon dom bezig... |