abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87526998
Mijn collega kwam vanmorgen totaal in paniek binnen. Ze was in een file op een brug belandt en de brugbellen gingen rinkelen en de slagboom ging naar beneden en kwam op het dak van haar auto. In paniek is ze doorgereden.

Nu heeft ze wat deukjes en krasjes op haar dak maar is in paniek.

Maar hoe werkt dat nu met die slagbomen? De brug ging niet open en bleef dicht. Heeft zo een brug geen camera's of een controle om te zien of er niet nog een auto in de weg staat?
Haters gonna hate.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:28:10 #2
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87527043
Bij zulke bruggen zal er toch altijd een brugwachter zijn?

Als het een kleine brug was met slagbomen moet je toch altijd wachten tot je er overheen kan? Geldt als een kruispunt?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_87527075
Mensen die zo snel in paniek raken horen geen auto te besturen. :')
pi_87527134
Die collega gaat zeker ook op de spoorbaan staan bij een file? Meestal staan er op het asfalt van die mooie witte kruizen en een bord "Gemarkeerde weggedeeltes vrij laten" en "Brug wordt op afstand bediend" zie je ook steeds vaker staan.
pi_87527154
Vaak gaan eerst de eerste 2 slagbomen dicht waardoor er in elk geval geen 'nieuw' verkeer meer de brug op kan rijden. Het verkeer wat nog op de brug is kan dan rustig doorrijden tot ze van de brug af zijn.

Zodra al het verkeer van de brug af is gaan de andere 2 slagbomen dicht zodat er niemand meer op kan. ^O^
pi_87527290
Het is fout wat ze deed maar ik dacht altijd dat die slagbomen niet op je auto terect konden komen.
Haters gonna hate.
pi_87527737
Meestal stoppen ze wel optijd. Wel een geval van eigen schuld, dikke bult natuurlijk! Je moet er niet onder gaan staan..
pi_87527804
Bahbah, vrouwen achter het stuur....
pi_87527858
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is fout wat ze deed maar ik dacht altijd dat die slagbomen niet op je auto terect konden komen.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:31 schreef Casos het volgende:
Die collega gaat zeker ook op de spoorbaan staan bij een file? Meestal staan er op het asfalt van die mooie witte kruizen en een bord "Gemarkeerde weggedeeltes vrij laten" en "Brug wordt op afstand bediend" zie je ook steeds vaker staan.
Die bordjes en kruizen staan er dus niet voor niks :+
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:28 schreef Salamando het volgende:
Bij zulke bruggen zal er toch altijd een brugwachter zijn?

Als het een kleine brug was met slagbomen moet je toch altijd wachten tot je er overheen kan? Geldt als een kruispunt?
Op een heleboel bruggen zit geen brugwachter meer, ook bij grote bruggen niet. Dat gaat allemaal met camera's op afstand :)
pi_87528727
Nou die brug ben ik nog nooit over geweest :) Die ligt niet op mijn route maar idd je hebt bij bruggen van die witte kruizen en borden. Zij reed overigens over de spitsstrook, niet dat het voor de borden uit moet maken maar het blijft wel vaag. Zij zegt niet op een wit kruis te hebben gestaan.
Haters gonna hate.
pi_87528903
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou die brug ben ik nog nooit over geweest :) Die ligt niet op mijn route maar idd je hebt bij bruggen van die witte kruizen en borden. Zij reed overigens over de spitsstrook, niet dat het voor de borden uit moet maken maar het blijft wel vaag. Zij zegt niet op een wit kruis te hebben gestaan.
Welke brug was het?
pi_87530881
Die collega heeft een grote fout gemaakt, door verder te rijden na een ongeval zonder zichzelf kenbaar te maken.

De afwezigheid van een wit kruis op het wegdek en bijbehorende bebording lijkt mij in eerste instantie niet aannemelijk, maar als je kunt aangeven welke brug het was dan is daar in elk geval duidelijkheid over.
Bebording is overigens overbodig, want elk wit kruis op de weg betekent dat je daar je auto niet stil mag laten staan. Ook niet in een file.

Maar die collega is waarschijnlijk net zo'n muts als al die andere aso's vanmorgen op de N9 bij Alkmaar die het nodig vonden om midden op het kruisingsvlak de file af te wachten, met als gevolg dat er file ontstaat in alle richtingen terwijl dat nergens voor nodig is.
pi_87531430
Algerabrug tussen Krimpen en Capelle.

Ja praat me er niet van dat is elke dag op de kruising N3 en A16 hetzelfde liedje.
Haters gonna hate.
pi_87532012
Ik zou de boel lekker claimen, zo'n slagboom moet beveiligd zijn dat hij niet bovenop je auto kan komen toch?
pi_87532299
1 meevaller voor je collega, het kan nog dommer. Zoals die vrouw op de Ketelmeerbrug, die eerst nog net onder de slagboom gereden is, daarna over de brug die openging gereden, stil komen te staan voor de slagboom en vervolgens in de achteruit van de brug is gereden :')
pi_87533077
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:01 schreef Mercer het volgende:
Ik zou de boel lekker claimen, zo'n slagboom moet beveiligd zijn dat hij niet bovenop je auto kan komen toch?
Dat vraag ik mij dus ook af.
Haters gonna hate.
pi_87533761
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:01 schreef Mercer het volgende:
Ik zou de boel lekker claimen, zo'n slagboom moet beveiligd zijn dat hij niet bovenop je auto kan komen toch?
Het zijn geen camping slagbomen die automatisch terugketsen als ze bovenop je bürstner terechtkomen ;)

Kruizen op de weg of niet, onder een slagboom gaan staan is nooit slim. Ik zou contact opnemen met de provincie, die gaan vaak over de brugbediening. Je moet ook wel een ontzettende oetlul zijn als brugwachter om niet op je tv schermpje te kijken en direct die slagboom omlaag doen terwijl er auto's binnen het bereik van die bomen staan
Please consider the environment before printing this post
pi_87539100
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:30 schreef Ivo1985 het volgende:
Bebording is overigens overbodig, want elk wit kruis op de weg betekent dat je daar je auto niet stil mag laten staan. Ook niet in een file.
Hier ga je toch even de mist in. Enkel een wit kruis op de weg heeft geen enkele wettelijke betekenis hoor.
Blaze with the fire that is never extinguished
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:45:11 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_87576542
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:01 schreef Mercer het volgende:
Ik zou de boel lekker claimen, zo'n slagboom moet beveiligd zijn dat hij niet bovenop je auto kan komen toch?
hoezo dat? je mag daar niet staan. en de bellen/lichten gingen dan al 20 sec af.
en een deuk/kras zit er met een klein tikje ook al op hoor.

brug gaat trouwens niet open als er een auto op staat ivm contra-gewichten
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:47:09 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_87576630
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:52 schreef Je-zus het volgende:

[..]

Het zijn geen camping slagbomen die automatisch terugketsen als ze bovenop je bürstner terechtkomen ;)

Kruizen op de weg of niet, onder een slagboom gaan staan is nooit slim. Ik zou contact opnemen met de provincie, die gaan vaak over de brugbediening. Je moet ook wel een ontzettende oetlul zijn als brugwachter om niet op je tv schermpje te kijken en direct die slagboom omlaag doen terwijl er auto's binnen het bereik van die bomen staan
paar woordjes:
bezuiniging, minder mensen, automatisch. ;) veel al zit er wel iemand die 30 bruggen moet doen en jah dan mis je wel eesn iets
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:00:09 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87664331
Als je zo weinig verkeersinzicht hebt verdien je het gewoon.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87665225
Rij elke dag over de algera brug.. En het klopt dat er geen markering meer op het wegdek staat van de spitsstrook omdat ze de toplaag van het asfalt gefreesd hebben...
Maar dan nog.. ruim van te voren gaan de oranje lichten aan, en dan rode lichten en dan pas komt tie slagboom...

maar tja dan ben je gewoon dom bezig...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')