abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:30:29 #1
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87493354
Wat is Starcraft?



StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

(Hier een uitgebreider lijstje: http://sc2divisions.com/custom/fok/481

.aeon - Viiva#965
404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Flammie - Flummie#955
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489.
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
K-lep - StampVoet#716
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
paintmeester - Rhanald#536
Pasmanni - Pasmanni #726
Predacore - Predacore #123
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Verrekte_Koekwous - Statix#245
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
TwenteFC - DirkZz#892
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970

StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2
General

• Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy."
• The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified.
• Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates.


Balance

• PROTOSS

o Buildings

• Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.

o Void Ray

• Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
• Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
• Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

• TERRAN

o Buildings

• Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.
• Supply Depot life increased from 350 to 400.

o Medivac

• Acceleration reduced from 2.315 to 2.25.
• Speed reduced from 2.75 to 2.5.

o Reaper

• Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.

o Thor

• Energy bar removed.
• 250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).

• ZERG

o Buildings

• Hatchery life increased from 1250 to 1500.
• Lair life increased from 1800 to 2000.
• Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
• Spire life increased from 600 to 850.
• Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.

o Corruptor

• Energy bar removed.
• Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).

o Infestor

• Fungal Growth now prevents Blink.

o Roach

• Range increased from 3 to 4.


Bug Fixes

• Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones.
• Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died.
• Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs.
• Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue.
• Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies.

De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2 #16 Bug of ben ik gewoon noob?
Starcraft 2 #15, KEKEKEKE zerg rush!
Starcraft 2, #14 Waar de nerf in aantocht is!
Starcraft 2 #13, My life for hire!
Starcraft 2, #12 6 pool rushes suck!
Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3

[ Bericht 8% gewijzigd door Anus_Cocainus op 15-10-2010 11:15:46 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:32:19 #2
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87493431
Laatste post uit vorige topic:
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:07 schreef Predacore het volgende:
hoi allemaal,
kom sinds jaren weer eens een kijkje nemen op fok.

hoopte al een beetje op een SCII topic.
ben zelf doordeweeks 's avonds vaak online,

kom gerust een keer joinen:
username: Predacore #123
Met dank aan Predacore voor het NIET openen van een nieuw topic, maar aangezien het jaren geleden is, zullen we enigszins lief voor je zijn.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:37:06 #3
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87493615
Lynch hem! :9
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_87494448
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:37 schreef Salamando het volgende:
Lynch hem! :9
ho ho, stop.

ik was al verontwaardigd dat het topic direct gesloten was na mijn reactie. Ik schrijf een post en gelijk wordt ik ontkent. Wel een beetje lief doen hoor mensen.

vergeef me, en voortaan zal ik het nooooit meer doen.
pi_87496465
langzaam maar zeker begint mijn winrate omhoog te kruipen. Eerste paar minuten speel ik nu al haast op automatische piloot wat het makkelijker maakt om daarnaast al beginnen na te denken over midgame spel etc.

Begin rushes van tegenstander weet ik vaker af te slaan. Moet nu beter gaan worden in mijn midgame/endgame...

Blijft een leuk verslavend spelletje
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_87497733
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:56 schreef ender_xenocide het volgende:
.. Eerste paar minuten speel ik nu al haast op automatische piloot ...
Dat is volgens mij niet echt de bedoeling, je kan denk ik beter scouten en anticiperen. dat geldt vaak al voor de eerste paar minuten.
Kijk, dat iedereen begint met een worker te maken snap ik ook wel. maar kan scouten al invloed hebben op je 2e structure die je bouwt.
pi_87498693
klopt dat ik eigenlijk sneller zou moeten scouten, maar ik zie nog niet snel welke counter ik moet doen bij welke begin builds van tegenstanders, ik moet nog echt hun gebouwen aanklikken om te zien welke het zijn en dan nog heb ik geen idee hoe het te counteren. Maar merk daar wel langzaam aan verbetering in.

Gewoon nog flink wat ervaring nodig dus.

Ik begin dus meestal maar met 3 rax en pomp flink wat marauders en marines en zodra ik dan de eerste aanval heb afgeslagen begin ik met een tegenstrategie, vaak eerst direct een tegenaanval wat nog al eens mijn overwinning oplevert, en dan flink wat banshees en een paar medivacs en doorpompen met marines en marauders maarja ik heb ik nog maar 30 potjes gespeeld nu en nooit sc1 gespeeld...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_87503231
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef ender_xenocide het volgende:
klopt dat ik eigenlijk sneller zou moeten scouten, maar ik zie nog niet snel welke counter ik moet doen bij welke begin builds van tegenstanders, ik moet nog echt hun gebouwen aanklikken om te zien welke het zijn en dan nog heb ik geen idee hoe het te counteren. Maar merk daar wel langzaam aan verbetering in.

Gewoon nog flink wat ervaring nodig dus.

Ik begin dus meestal maar met 3 rax en pomp flink wat marauders en marines en zodra ik dan de eerste aanval heb afgeslagen begin ik met een tegenstrategie, vaak eerst direct een tegenaanval wat nog al eens mijn overwinning oplevert, en dan flink wat banshees en een paar medivacs en doorpompen met marines en marauders maarja ik heb ik nog maar 30 potjes gespeeld nu en nooit sc1 gespeeld...
okay, klinkt als een strategie die meestal wel werkt (wist niet dat je terran speelde). 3M (marine, marauder, medivac) wordt wel veel toegepast. zolang de tegenstander jou niet countered kan je wel veel aan.
zoals je al zegt komt die ervaring wel, hoe meer je speelt hoe beter je wordt. dat merk je vanzelf.
veel succes ermee!
pi_87515771
Ik hou van mensen die 3M spelen en hun ball niet weghalen uit m'n storm. Bizar hoe snel dat door zo'n leger heen vreet!
pi_87515985
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:39 schreef Jantehs het volgende:
Ik hou van mensen die 3M spelen en hun ball niet weghalen uit m'n storm. Bizar hoe snel dat door zo'n leger heen vreet!
probleem is alleen een beetje, MMM is sneller klaar dan HT en 10x zo makkelijk te microen en 1 ghost met goed geplaatste emp, en dag dag storm .

Gelukkig microen de meesten in silver totaal niet :P
pi_87516834
Heeft iemand zich al eens de moeite genomen om deze aflevering van day[9] te kijken?
http://www.blip.tv/file/3486428

Awesome verhaal.
pi_87523658
Gisteren mijn eerste proxy rax rush succesvol uitgevoerd.

Potje daarvoor gebeurde het bij mij en toen dacht ik wat een handige taktiek laat ik hem eens proberen. Dus ongezien een rax in zijn basis kunnen bouwen en ondertussen gewoon doorgewerkt aan mijn eigen basis voor het geval het zou mislukken. En het werkte...

Potje daarna deed ik het weer, maar toen deed de tegenstander het ook bij mij, gelukkig was ik net iets sneller waardoor ik weer won....

Mijn andere potten tegen Terran duren vaak 3 kwartier tot een uur vandaar dat ik wat wilde uitproberen om het in te korten.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_87523757
Worden er trouwens bij 1 vs 1 altijd dezelfde plekken aangewezen op de maps voor de start basis of heb ik die 2x gewoon geluk gehad door zonder hun basis te zien in hun basis de raxx te bouwen? (ik meende me namelijk te herinneren dat dat de plekken waren waar de vorige keer op die map ook de tegenstander zat vandaar dat ik voor die plekken koos.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:16:26 #14
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87528470
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:24 schreef ender_xenocide het volgende:
Worden er trouwens bij 1 vs 1 altijd dezelfde plekken aangewezen op de maps voor de start basis of heb ik die 2x gewoon geluk gehad door zonder hun basis te zien in hun basis de raxx te bouwen? (ik meende me namelijk te herinneren dat dat de plekken waren waar de vorige keer op die map ook de tegenstander zat vandaar dat ik voor die plekken koos.
Ligt eraan of het echt een 1vs1 map is, soms zijn er idd maar 2 spawning points.
Dit kun je zien als de map aan het laden is, dan zie 2 witte puntjes op de map (de starting locaties) of 4 puntjes en dan moet je dus eerst even scouten.
Als je een rax in z'n base wil zou ik met 2 scv's scouten dan vind je je tegenstander het snelst, en heb je minder kans dat je gespot wordt.
Mocht hij al aan z'n depot bij de ramp zijn begonnen is de kans groot dat hij je ziet als je z'n base in wilt glippen.
Dan kun je altijd nog een rax naast zn base bouwen en hem erin vliegen, maar dan heb je geen scv daar om een bunker te bouwen.
pi_87531511
Ik...wil....meer...spelen.

Werken, zucht. :P
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87531833
Mensen van niveau platinum die wat willen oefenen buiten de ladder om?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_87533635
wat voor APM halen jullie eigenlijk gemiddeld en welk niveau spelen jullie
ik speel zelf Bronze League en haal tussen de 18 en 23 APM.

Ik vind het multitasken lastig en probeer zoveel mogelijk via hotkeys te doen....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_87534416
mijn apm verschilt nogal. ik speel veel 2vs2.
een mooie combinatie is dan dat 1 (ik meestal) macro hoog houdt en de ander zich op micro richt.

via menu'tje rechts boven even shared unit control aanvinken en gaan.
voor een aanval is het echt een must om op die manier je micro nog een beetje in de gaten te kunnen houden.

maar mijn apm zal denk ik rond 70 liggen, misschien 90. (vooral een gokje)
pi_87536569
Onzin man die nieuwe patch Eerst supply maken daarna pas barracks....
黑人
pi_87537309
is dat nu al doorgevoerd?
zo ja,
bye bye reapers.
pi_87537578
Ach early harressment zal wat anders worden, maar ik deed toch bijna nooit reaper rushen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_87537621
Gewoon erg jammer dat terran maar een buildorder(10 depot 12 rax 13 gas) overhoudt, maakt het wel wat saai..
pi_87537764
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:35 schreef Aibmi het volgende:
Gewoon erg jammer dat terran maar een buildorder(10 depot 12 rax 13 gas) overhoudt, maakt het wel wat saai..
inderdaad, blijft minder ruimte over voor creativiteit nu.

wat betreft harassment ben ik zelf altijd wel fan van hellions, met 3 stuks gaan die workers neer als een sneeuwvlokje voor de zon.
pi_87541345
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:48 schreef ender_xenocide het volgende:
wat voor APM halen jullie eigenlijk gemiddeld en welk niveau spelen jullie
ik speel zelf Bronze League en haal tussen de 18 en 23 APM.

Ik vind het multitasken lastig en probeer zoveel mogelijk via hotkeys te doen....
tussen de 80 en de 150

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:38 schreef Predacore het volgende:

[..]

inderdaad, blijft minder ruimte over voor creativiteit nu.

wat betreft harassment ben ik zelf altijd wel fan van hellions, met 3 stuks gaan die workers neer als een sneeuwvlokje voor de zon.
Hellions wil je inderdaad niet in je mineral line hebben
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:28:56 #25
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_87541615
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:48 schreef ender_xenocide het volgende:
wat voor APM halen jullie eigenlijk gemiddeld en welk niveau spelen jullie
ik speel zelf Bronze League en haal tussen de 18 en 23 APM.

Ik vind het multitasken lastig en probeer zoveel mogelijk via hotkeys te doen....
Niks mis mee, hoge apm is handig maar voor de huis tuin en keuken starcrafter is het niet echt belangrijk.
Iemand hier op fok zit geloof ik in Diamond en gebruikt niet eens hotkeys ;)
Staar je er niet blind op dus, je apm word vanzelf hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')