quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef mw19208509 het volgende:Misschien stomme vraag maar ik wil dit topic blijven volgen. Hoe krijg ik dit bij mijn actieve topics? Weet dat ik dit nu automatisch gedaan heb door te reageren maar hoe moet dat als je (nog) niet wil reageren?
Idioot niet-gebruiksvriendelijk forum pffff
Valt me trouwens op dat jullie al tentamens hebben gehad, of worden tussentoetsen niet opgenomen in de exam registration??
Daarnaast nog niet begonnen met studeren, wel al wat bijgelezen. Eerste tentamens in december
Onderaan of bovenaan het topic staat een groen knopje 'volgen' o.i.d.
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:26 schreef daankes het volgende:[..]
Bedoelde meer het vak als een geheel. Maargoed, als ik volgende tussentoets weer een 8 haal, en laatste toets gewoon een 6~7 heb ik het uiteindelijk nog voldoende afgesloten.
Maar jij haalt trouwens wel goede punten of lijkt dat alleen maar?
Ja de volgende toets is weer 15% en die daarna is 40% maar wel open vragen voor die laatste heb ik begrepen.
Voor die punten heb ik ook wel hard geleerd, ben zowat heel de vakantie ermee bezig geweest (meer voor Micro-economie) en Wiskunde gaat me gewoon goed af.
Bv. als tip bij de Wiskunde toetsen: bv. die vraag van gisteren met dat differentiequotiënt: als je het niet kan uitrekenen moet je gewoon elk antwoord in de formule proberen en dan heb je het antwoord al. Of bij de allereerste vraag met vereenvoudigen: als je dit niet lukt dan stel je bijvoorbeeld dat x = 1. Dan vul je overal in de eerste formule x = 1 in en dan komt daar bv. 30 uit. Dan moet een van de antwoorden ook een uitkomst hebben van 30 als je overal x = 1 invult.
Noem maar op, allemaal techniekjes om vragen goed te beantwoorden.
Bovendien gebruik ik ook een programmaatje op m'n GR als ik echt een ingewikkelde functie krijg en die partieel moet afleiden, dan voer ik doe gewoon even vlug in en dan geeft 'ie mij het antwoord. En niet te vergeten het simpele plotten en intersecten/nulpunt berekenen van functies.
Het klinkt allemaal nogal goedkoop en meestal gebruik ik het ook alleen ter controle.

Je moet het namelijk toch kunnen op het open vragen tentamen.
Vaak is het ook gewoon goed lezen want bij 1 vraag van gisteren m.b.t. productiefactoren werden procentuele veranderingen en absolute veranderingen genoemd in 1 vraag dus daar moet je zelf één verandering van maken: beiden absoluut of beiden relatief. Allemaal instinkertjes.
[ Bericht 1% gewijzigd door Granaatappel op 28-10-2010 15:14:29 ]