kijk, dit is gewoon de stelling die je (denk ik) moet gebruiken:quote:Op maandag 1 november 2010 20:08 schreef BasementDweller het volgende:
Groepentheorie uiteraard, UU.
Maar gaat het dan nog wel op wat je zei en zo ja, enig idee hoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Outlined op 01-11-2010 21:01:12 ]Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
Ja, met die stelling kun je het inderdaad heel eenvoudig bewijzen.quote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef Outlined het volgende:
[..]
kijk, dit is gewoon de stelling die je (denk ik) moet gebruiken:
|G(x)| |Gx| = |G|
quote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef Outlined het volgende:
[..]
kijk, dit is gewoon de stelling die je (denk ik) moet gebruiken:
|G(x)| |Gx| = |G|
hintMaar je zegt ook |Gx|=1 dus dan krijg je |G(x)|=|G|=|G(x)|+|G(e)|SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja als je het snapt is het bijna altijd makkelijkquote:Op maandag 1 november 2010 20:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, met die stelling kun je het inderdaad heel eenvoudig bewijzen.![]()
Hint: niet naar |Gx| kijken, maar naar |G(x)|.quote:Op maandag 1 november 2010 21:19 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maar je zegt ook |Gx|=1 dus dan krijg je |G(x)|=|G|=|G(x)|+|G(e)|![]()
[..]
Ja als je het snapt is het bijna altijd makkelijk
Juist!quote:Op maandag 1 november 2010 21:39 schreef BasementDweller het volgende:
Voor cardinaliteit gebruik ik even #:
#G = #G[x] + #G[e]
en volgens de orbit stab thm ook: #G = #G[x] #Gx
#G[e] = #{e} =1
#G[x] +1 = #G[x] #Gx
#G[x] #Gx - #G[x] =1
#G[x] ( #Gx -1 ) = 1
cardinalities zijn allemaal >0
dus #G[x] =1 #Gx=2
dus #G = #G[x] #Gx = 2
en alle groepen van orde 2 zijn isomorf met Z/2Z
hah, een unigenoot. ik ben van plan volgen jaar ook wiskunde te gaan doen daar (doe nu informatica)quote:Op maandag 1 november 2010 20:08 schreef BasementDweller het volgende:
Groepentheorie uiteraard, UU.
Maar gaat het dan nog wel op wat je zei en zo ja, enig idee hoe?
leukquote:Op maandag 1 november 2010 23:17 schreef minibeer het volgende:
[..]
hah, een unigenoot. ik ben van plan volgen jaar ook wiskunde te gaan doen daar (doe nu informatica)
a = arcsin(1/3)quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:39 schreef Adames het volgende:
Nou heb ik morgen een toets, alleen snap ik 1 vraag van goniometrie niet.
Weet niet eens waar ik moet beginnen
Stel alfa = arcsin 1/3
Wat is dan de cosinus van 1/2 alfa?
je hebtquote:Op woensdag 3 november 2010 00:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dit gaat al niet goed, we hebben cos α = √(8/9) = 2√(2/3). Dat is niet hetzelfde als (√8)/3.
Blijft dus over SQRT(3+2√2)/6, want dat zit net onder 1quote:Op woensdag 3 november 2010 00:29 schreef Riparius het volgende:
De uitwerking hierboven van VanishedEntity is niet juist. Uit:
(1) α = arcsin(1/3)
Volgt in ieder geval dat:
(2) -½π ≤ α ≤ ½π
En dus:
(3) -¼π ≤ ½α ≤ ¼π
En dus:
(4) ½√2 ≤ cos ½α ≤ 1
Productregel. x kéér eaxquote:Op woensdag 3 november 2010 14:41 schreef algebra010 het volgende:
De afgeleide van eax = aeax.
Waarom is de afgeleide van xex dan (x+1)ex?
Ik zou zeggen de a van de macht is 1, tenslotte is het 1x, dus 1.xex = xex
Dat moet je niet zo opschrijven, het =-teken is hier misleidend. Schrijf dan bijvoorbeeld:quote:
Nee, niet intuïtief (en krom) gaan redeneren. Pas behalve de kettingregel hier ook de productregel toe.quote:Waarom is de afgeleide van xex dan (x+1)ex?
Ik zou zeggen de a van de macht is 1, tenslotte is het 1x, dus 1.xex = xex
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |