Eens! 5 is krapjes.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Des ondanks, 10 Gb root slice is toch wel aan te raden (iig aan /usr zou ik 10 Gb doneren).
/ inderdaad. Er nast moet je nog een swapruimte hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:13 schreef braddofiel het volgende:
Maar wat moet ik eigenlijk als 'aanhechtingspunt' selecteren?
Wanneer ik / deed begon hij te zeuren over het wisselgeheugen ofzoiets.
Moet ik gewoon /root doen?
Hoeveel zou jij aanraden?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
/ inderdaad. Er nast moet je nog een swapruimte hebben.
Nee hoor. Ik gebruik al jaren geen swap.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
/ inderdaad. Er nast moet je nog een swapruimte hebben.
Ah okay. Dacht dat het moest...quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik gebruik al jaren geen swap.
Wat zijn de voordelen/nadelen daarvan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik gebruik al jaren geen swap.
Ik stel altijd net zo veel als mijn RAM in.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:25 schreef braddofiel het volgende:
Maar hoeveel swapgeheugen heb ik nou nodig
Dan doe ik dus gewoon 1024mb.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik stel altijd net zo veel als mijn RAM in.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:32 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Dan doe ik dus gewoon 1024mb.
Dankje
Hij heeft het daar nog niet nodig. Die 820KiB had makkelijk nog op je RAM gepast. Hij heeft het alleen alvast geswapt omdat die data nauwelijks aangeroepen wordt en er op deze manier meer cache-geheugen vrij is. Als je je swappiness op 0 zet zul je zien dat je swap gewoon leeg blijft. Met zoveel geheugen is een swappiness van 10 trouwens aan te raden, waar deze standaard op 60 staat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ah okay. Dacht dat het moest...
Hij heeft het duidelijk wel nodig:
[ afbeelding ]
-edit- img werkt niet
quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hij heeft het daar nog niet nodig. Die 820KiB had makkelijk nog op je RAM gepast. Hij heeft het alleen alvast geswapt omdat die data nauwelijks aangeroepen wordt en er op deze manier meer cache-geheugen vrij is. Als je je swappiness op 0 zet zul je zien dat je swap gewoon leeg blijft. Met zoveel geheugen is een swappiness van 10 trouwens aan te raden, waar deze standaard op 60 staat.
https://help.ubuntu.com/community/SwapFaq
Overigens vraag ik me wel af wat je aan het doen bent dat je zoveel geheugen in gebruik hebt. Ik kom zelden boven de 1GB uit.
Voordelen en nadelen staan ergens in het vorige topic of het topic daarvoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen/nadelen daarvan?
Iets meer dan je geheugen voor een volledige dump van je geheugen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:25 schreef braddofiel het volgende:
Maar hoeveel swapgeheugen heb ik nou nodig
Enige reden om NIET met swap te werken: Als je er écht alles voor over hebt om iedere byte hardeschijfruimte te kunnen gebruiken voor opslag.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Voornaamste redenen om wel met swap te werken: opvangen van memory leaks, hibernate, i/o caching.
Hoe voer ik dit uit?quote:Ik heb op het Engels forum een instelling gevonden die helemaal goed werkt:
- nu werkt zowel de externe miscrofoon als de interne microfoon van de webcam.
- ook de harde kraak bij het inschakelen van de geluidskaart bij opstarten is verdwenen.
Voeg in /etc/modprobe.d/alsa-base.conf de volgende regel toe:
options snd-hda-intel model=z71v position_fix=1
Dankje! Nu weet ik hoe ik dat in het vervolg kan doen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:40 schreef wdn het volgende:
Vanaf commandline (applications->accesories->terminal)
sudo gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
wachtwoord invoeren
onderaan
options snd-hda-intel model=z71v position_fix=1
toevoegen
save&sluiten.
In dit geval is het wel nodig alsa te herstarten, en als je als beginner niet weet hoe dat moet is even herstarten nieteens zo'n slechte optie...quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:
Nee. Met Linux zijn er maar 2 redenen voor een reboot. Toevoegen/verwijderen van hardware of een kernel upgrade.
nee niet perse.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:45 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Dankje! Nu weet ik hoe ik dat in het vervolg kan doen.
Deze heeft trouwens niet geholpen, maar er staan ook nog andere opties. Kan ik die ook even proberen
edit: Moet ik me laptop dan trouwens opnieuw opstarten? Heb het net wel gedaan, maar is het ook echt nodig??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |