abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88381923
Best groot nieuws vanuit Canonical:

http://www.omgubuntu.co.u(...)land-display-server/

Ze gaan breken met X :o
pi_88382584
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef w8jij17 het volgende:
Aaaargh, ik kan alleen video of muziek vloeiend afspelen zolang ik mijn muis beweeg. Iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik Kubuntu.
Hmmmm goeie vraag ik heb dat ook soms, dacht dat het aan de video lag of codec maar blijkbaar jij dus ook last van...
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:27:56 #128
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88383390
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:

Ik zit door dit echt te twijfelen aan m'n huidige setup. Ik wil Ubuntu development releases gaan draaien de komende tijd. Maar... Ga ik Ubuntu LTS of Debian testing/stable ernaast draaien?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88385124
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:27 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik zit door dit echt te twijfelen aan m'n huidige setup. Ik wil Ubuntu development releases gaan draaien de komende tijd. Maar... Ga ik Ubuntu LTS of Debian testing/stable ernaast draaien?
Geen idee, wat wil je er mee doen?

Ik blijf gewoon lekker de normale updates volgen. En als ik zin heb in avontuur en positieve geluiden hoor, misschien een beta of alpha installeren.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:09:30 #130
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_88385721
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:

omg :o waar zijn ze helemaal mee bezig bij ubuntu??

Ben benieuwd of dit goed gaat aflopen.

Eerst Gnome en nu X.

Hopelijk pakt het goed uit, anders is het snel afgelopen met ubuntu.
heitieh
pi_88386079
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

omg :o waar zijn ze helemaal mee bezig bij ubuntu??

Ben benieuwd of dit goed gaat aflopen.

Eerst Gnome en nu X.

Hopelijk pakt het goed uit, anders is het snel afgelopen met ubuntu.
Ze trekken er wel anderhalf jaar voor uit ofzo. Ik ken de techniek iniet zo, maar ik zie er wel wat in. Ze doen er gewoon alles aan om linux een stap verder te krijgen. Dan moet je soms dit soort beslissingen nemen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:39:01 #132
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_88389847
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:

Leuk joh. Wayland heeft onder andere DRM, KMS, de GEM batchbuffer en nog wat andere dingen nodig die niet in de drivers van ATI en Nvidia zitten. Zij zullen dit ook niet gaan ondersteunen want dan moeten ze hun drivers open sourcen. Gaat nooit gebeuren.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:09:33 #133
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_88390842
Bijzonder @ X. Ben benieuwd. Gelukkig blijf je de keuze houden.
  zaterdag 6 november 2010 @ 07:31:01 #134
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88393389
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Geen idee, wat wil je er mee doen?

Ik blijf gewoon lekker de normale updates volgen. En als ik zin heb in avontuur en positieve geluiden hoor, misschien een beta of alpha installeren.
Nou, gebruiken/draaien. Ik draai nu Ubuntu LTS en Debian unstable/testing met wat experimental shizzle. Thuis draai ik Debian en op werk Ubuntu LTS (tis een dualboot op een laptop).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:07:50 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_88393512
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:

Mooi! Ubuntu neemt weer eens het voortouw *O*.
Alleen denk ik niet dat dit gebeurd voor of met 12.04 dus we hebben nog even te gaan.

Wayland is stukken beter dan X.

Over Unity daarentegen heb ik nog reserveringen: ik vind het nog te omslachtig. Maar ze hebben nog 6 maanden om me te overtuigen ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_88393941
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:39 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Leuk joh. Wayland heeft onder andere DRM, KMS, de GEM batchbuffer en nog wat andere dingen nodig die niet in de drivers van ATI en Nvidia zitten. Zij zullen dit ook niet gaan ondersteunen want dan moeten ze hun drivers open sourcen. Gaat nooit gebeuren.
Ik ben blij dat types als Linus Torvalds en Mark Shuttleworth deze mentaliteit niet delen, want dan zaten we nu met zijn allen nog op Windows Longhorn te wachten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:41:28 #137
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_88394148
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:39 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

De maker van Wayland werkt bij Intel. Dus je kunt er van op aan dat Wayland zal werken op elk Intel mobo en op elk Intel grafische kaart.

Indien nVidia/ATI niet mee willen is het resultaat dus dat we allemaal aan de Intel videokaarten gaan ;)
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:01:02 #138
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_88394426
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:41 schreef wdn het volgende:

[..]

De maker van Wayland werkt bij Intel. Dus je kunt er van op aan dat Wayland zal werken op elk Intel mobo en op elk Intel grafische kaart.

Indien nVidia/ATI niet mee willen is het resultaat dus dat we allemaal aan de Intel videokaarten gaan ;)
Maar dan is ubuntu niet meer geschikt voor *iedereen*, zoals dat nu zou moeten zijn. De community wordt dan veel kleiner. Ik zou dan denk ik ook een alternatief zoeken, ipv nieuwe hardware aan te schaffen.

Een van de sterke punten is toch nu wel de out of the box ondersteuning.
heitieh
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:14:37 #139
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_88394680
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:41 schreef wdn het volgende:

_O-
Tuurlijk joh, want Intel grafische chips zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Degenen die al een dure kaart van nVidia of ATI hebben zullen dan gewoon lekker bij Xorg blijven. En waarom ook niet, Xorg is de laatste tijd sterk verbeterd.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:50:31 #140
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_88395398
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:14 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

_O-
Tuurlijk joh, want Intel grafische chips zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Degenen die al een dure kaart van nVidia of ATI hebben zullen dan gewoon lekker bij Xorg blijven. En waarom ook niet, Xorg is de laatste tijd sterk verbeterd.
Een gamer draait waarschijnlijk geen linux :P
heitieh
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:06:45 #141
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_88395701
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:14 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

_O-
Gamen != Linux.

Dit is zonder meer een poging van Intel om veel meer grip te krijgen op de markt van nVidia en ATI.
Wat beter dan een mobo waar je een intel graf chip op hebt zitten die je native een 3d desktop kan bezorgen (met alle extra voordelen). Dan valt de noodzaak van het kopen van een grafkaart voor niet gamers volledig weg en opent het mogelijkheden voor Intel om meer te verdienen aan de mobo's.

Komt nog eens bij dat Intel ook add on graf kaarten heeft die dit WEL ondersteunen. En dat is de stok die Linux nodig heeft. Want pas als je een stok in de handen hebt kun je tegen nVidia en ATI zeggen: nu zijn jullie aan zet.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:07:11 #142
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_88395710
Och, een hoop spellen zijn met wine aan de gang te krijgen. Maar het punt is dat nVidia en ATI nooit aan Wayland mee zullen doen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:16:13 #143
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_88395900
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:01 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Maar dan is ubuntu niet meer geschikt voor *iedereen*, zoals dat nu zou moeten zijn. De community wordt dan veel kleiner. Ik zou dan denk ik ook een alternatief zoeken, ipv nieuwe hardware aan te schaffen.

Een van de sterke punten is toch nu wel de out of the box ondersteuning.
Wayland kan een X server hosten dus ik zie geen probleem ;)
pi_88406458
Even een random vraag :')
Ik wil graag weer Ubuntu installeren omdat ik Windows (7) weer een beetje zat ben :(
Alleen ik wil Windows 7 wel houden, maar mijn harde schijf (72 GB) is niet erg groot..

Op het moment heb ik 2 partities, beide van 37 GB. Nu heb ik op m'n Windowspartitie nog genoeg vrije ruimte, namelijk 22.8 GB.
Dus dan wil ik daar zo'n ~12 GB van gebruiken voor een partitie voor Ubuntu, maar krijg ik dan geen problemen met m'n Windows installatie?
Ik ben overigens niet van plan nog programma's te installeren naast de programma's die ik nu heb..
Alleen ik weet niet of 12 GB een beetje krapjes is voor Ubuntu? :?
pi_88406529
Is ruim voldoende volgens mij.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_88406626
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is ruim voldoende volgens mij.
Hoeveel neemt een standaardinstallatie van Ubuntu eigenlijk (ongeveer) in beslag? :)

Ik ben overigens niet van plan veel programma's erop te installeren, ik houd het bij huis, tuin en keukengebruik..
pi_88406978
Ik heb een nieuwe pc (paar weken in gebruik nu) en pas 10 gig in beslag (en al van alles geïnstalleerd, gebruikt en gedownload).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_88406994
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:53 schreef braddofiel het volgende:

[..]

Hoeveel neemt een standaardinstallatie van Ubuntu eigenlijk (ongeveer) in beslag? :)

Ik ben overigens niet van plan veel programma's erop te installeren, ik houd het bij huis, tuin en keukengebruik..
Als je niets gaat installeren enzo heb je aan 5 GB ruim voldoende.
pi_88407195
Oke bedankt :)
Dan zal het wel genoeg zijn.
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:30:37 #150
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88407851
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je niets gaat installeren enzo heb je aan 5 GB ruim voldoende.
Des ondanks, 10 Gb root slice is toch wel aan te raden (iig aan /usr zou ik 10 Gb doneren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')