Hmmmm goeie vraag ik heb dat ook soms, dacht dat het aan de video lag of codec maar blijkbaar jij dus ook last van...quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef w8jij17 het volgende:
Aaaargh, ik kan alleen video of muziek vloeiend afspelen zolang ik mijn muis beweeg. Iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik Kubuntu.
Ik zit door dit echt te twijfelen aan m'n huidige setup. Ik wil Ubuntu development releases gaan draaien de komende tijd. Maar... Ga ik Ubuntu LTS of Debian testing/stable ernaast draaien?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Best groot nieuws vanuit Canonical:
http://www.omgubuntu.co.u(...)land-display-server/
Ze gaan breken met X
Geen idee, wat wil je er mee doen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:27 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zit door dit echt te twijfelen aan m'n huidige setup. Ik wil Ubuntu development releases gaan draaien de komende tijd. Maar... Ga ik Ubuntu LTS of Debian testing/stable ernaast draaien?
omgquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Ze gaan breken met X
Ze trekken er wel anderhalf jaar voor uit ofzo. Ik ken de techniek iniet zo, maar ik zie er wel wat in. Ze doen er gewoon alles aan om linux een stap verder te krijgen. Dan moet je soms dit soort beslissingen nemen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
omgwaar zijn ze helemaal mee bezig bij ubuntu??
Ben benieuwd of dit goed gaat aflopen.
Eerst Gnome en nu X.
Hopelijk pakt het goed uit, anders is het snel afgelopen met ubuntu.
Leuk joh. Wayland heeft onder andere DRM, KMS, de GEM batchbuffer en nog wat andere dingen nodig die niet in de drivers van ATI en Nvidia zitten. Zij zullen dit ook niet gaan ondersteunen want dan moeten ze hun drivers open sourcen. Gaat nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Ze gaan breken met X
Nou, gebruiken/draaien. Ik draai nu Ubuntu LTS en Debian unstable/testing met wat experimental shizzle. Thuis draai ik Debian en op werk Ubuntu LTS (tis een dualboot op een laptop).quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geen idee, wat wil je er mee doen?
Ik blijf gewoon lekker de normale updates volgen. En als ik zin heb in avontuur en positieve geluiden hoor, misschien een beta of alpha installeren.
Mooi! Ubuntu neemt weer eens het voortouwquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Ze gaan breken met X
Ik ben blij dat types als Linus Torvalds en Mark Shuttleworth deze mentaliteit niet delen, want dan zaten we nu met zijn allen nog op Windows Longhorn te wachten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:39 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Leuk joh. Wayland heeft onder andere DRM, KMS, de GEM batchbuffer en nog wat andere dingen nodig die niet in de drivers van ATI en Nvidia zitten. Zij zullen dit ook niet gaan ondersteunen want dan moeten ze hun drivers open sourcen. Gaat nooit gebeuren.
De maker van Wayland werkt bij Intel. Dus je kunt er van op aan dat Wayland zal werken op elk Intel mobo en op elk Intel grafische kaart.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:39 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Leuk joh. Wayland heeft onder andere DRM, KMS, de GEM batchbuffer en nog wat andere dingen nodig die niet in de drivers van ATI en Nvidia zitten. Zij zullen dit ook niet gaan ondersteunen want dan moeten ze hun drivers open sourcen. Gaat nooit gebeuren.
Maar dan is ubuntu niet meer geschikt voor *iedereen*, zoals dat nu zou moeten zijn. De community wordt dan veel kleiner. Ik zou dan denk ik ook een alternatief zoeken, ipv nieuwe hardware aan te schaffen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:41 schreef wdn het volgende:
[..]
De maker van Wayland werkt bij Intel. Dus je kunt er van op aan dat Wayland zal werken op elk Intel mobo en op elk Intel grafische kaart.
Indien nVidia/ATI niet mee willen is het resultaat dus dat we allemaal aan de Intel videokaarten gaan
quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:41 schreef wdn het volgende:
De maker van Wayland werkt bij Intel. Dus je kunt er van op aan dat Wayland zal werken op elk Intel mobo en op elk Intel grafische kaart.
Indien nVidia/ATI niet mee willen is het resultaat dus dat we allemaal aan de Intel videokaarten gaan
Een gamer draait waarschijnlijk geen linuxquote:Op zaterdag 6 november 2010 10:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk joh, want Intel grafische chips zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Degenen die al een dure kaart van nVidia of ATI hebben zullen dan gewoon lekker bij Xorg blijven. En waarom ook niet, Xorg is de laatste tijd sterk verbeterd.
Gamen != Linux.quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk joh, want Intel grafische chips zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Degenen die al een dure kaart van nVidia of ATI hebben zullen dan gewoon lekker bij Xorg blijven. En waarom ook niet, Xorg is de laatste tijd sterk verbeterd.
Wayland kan een X server hosten dus ik zie geen probleemquote:Op zaterdag 6 november 2010 10:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Maar dan is ubuntu niet meer geschikt voor *iedereen*, zoals dat nu zou moeten zijn. De community wordt dan veel kleiner. Ik zou dan denk ik ook een alternatief zoeken, ipv nieuwe hardware aan te schaffen.
Een van de sterke punten is toch nu wel de out of the box ondersteuning.
Hoeveel neemt een standaardinstallatie van Ubuntu eigenlijk (ongeveer) in beslag?quote:
Als je niets gaat installeren enzo heb je aan 5 GB ruim voldoende.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:53 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Hoeveel neemt een standaardinstallatie van Ubuntu eigenlijk (ongeveer) in beslag?![]()
Ik ben overigens niet van plan veel programma's erop te installeren, ik houd het bij huis, tuin en keukengebruik..
Des ondanks, 10 Gb root slice is toch wel aan te raden (iig aan /usr zou ik 10 Gb doneren).quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je niets gaat installeren enzo heb je aan 5 GB ruim voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |