Als je iets aanlevert zet ik het wel in de OP. Ik werk er zelf namelijk niet meequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
En de spin-offs Kubuntu en Xubuntu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 21:38:03 ]
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:37 schreef Rivalo het volgende:
Trouwens, is er geen manier om die soundindicator met bijvoorbeeld VLC of Totem te krijgen.
Rhythmbox vind ik teveel lijken op itunes. En aangezien Totem heel erg goed mijn playlists kan afspelen... (wat Rythmbox dus niet kan)Ik heb ergens wel iets gelezen over thunderbird geintegreerd in het panel ipv evolution. Stond dacht ik op omgubuntu.co.ukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
quote:Xubuntu is een besturingssysteem dat afstamt van Ubuntu, gebaseerd op de populaire bureaubladomgeving Xfce. Deze omgeving vergt minder capaciteit van een PC dan GNOME, de standaard-desktop van Ubuntu. Hierdoor is Xubuntu sneller dan Ubuntu, en ook beter bruikbaar op meer gedateerde hardware met minder RAM. Ook behoren minder programma's tot de standaarduitrusting: terwijl Ubuntu voorzien is van bijv. het hele OpenOffice-pakket, wordt Xubuntu aangeleverd met het tekstverwerkingsprogramma AbiWord en kunnen de verschillende onderdelen van het OpenOffice-pakket (het tekstverwerkingsprogramma Write, het spreadsheetprogramma Calc enz.) afzonderlijk worden gedownload vanuit de Xubuntu-repository.
Xubuntu heeft als doel het uitbrengen van een Linux distributie die "gemakkelijk te gebruiken is (...), zich richt op integratie, gebruiksgemak en hoge prestaties, met verhoogde aandacht voor een laag geheugengebruik (...), gebaseerd op de waarden en idealen van Ubuntu."
Bij elke nieuwe uitgave van Ubuntu worden tevens nieuwe versies uitgebracht van zowel Xubuntu, met Xfce als desktop, als van Kubuntu, met KDE als desktop.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xubuntu
Trouwens, is er geen manier om die soundindicator met bijvoorbeeld VLC of Totem te krijgen.
Rhythmbox vind ik teveel lijken op itunes. En aangezien Totem heel erg goed mijn playlists kan afspelen... (wat Rythmbox dus niet kan)Dat had ik ook, maar dat kon ik simpel oplossen door het toevoegen van een applet op het paneel meen ik. Dat hele evolution, empathy, gwibber hoeft van mij allemaal niet. Dat wordt google-en! Je kan het allemaal fixen maar dat kost even zoekwerk. Of neem gewoon meteen XubuntuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rhythmbox vind ik teveel lijken op itunes. En aangezien Totem heel erg goed mijn playlists kan afspelen... (wat Rythmbox dus niet kan)Nee nog niet. Totem had ik het wel van verwacht trouwens; het is de default speler in Ubuntu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik speel mijn muziek met Guayadeque en de maker daarvan "is" bezig met het toevoegen aan de sound applet1 ding kan Guayadeque erg goed en dat is met super lange playlists over weg gaan (10k aan nummers lukt me).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Geen idee. Ik draai al 10.10 sinds de eerste betaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Maar ik zie niks over 10.10. Wat is er voor xubuntu veranderd in maverick?
Ik heb het wel een tijdje gebruikt en ik vind het wel tof voor een ouder systeem. Hoewel ik gnome ook niet echt zwaar vind draaien en ik ben er inmiddels zo aan gewend.
Lekker belangrijkquote:Xubuntu 10.10 Maverick Meerkat, the XFCE Ubuntu flavor got a lot of changes since 10.04, starting with a new default wallpaper and theme
quote:There are also some new applications in Xubuntu 10.10 beta! Totem has been replaced with Parole Media player and Brasero with Xfburn
Changes have also been made to the way the login screen looks like
And to the shutdown dialog
Jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Iemand Lubuntu al ooit geprobeerd?
Zelfde doelgroep maar dan is het niet officieel ondersteund en dan durf ik het niet!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja
Komt erg overeen met xfce, vind ik. Andere kleuren e.d.(blauw), dat wel.
Nou, het draaide anders wel prima. Geen probleem mee gehad. Mijn opstart- en afsluitsplash geven nog steeds lubuntu, want ik weet niet ik dat kan veranderenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zelfde doelgroep maar dan is het niet officieel ondersteund en dan durf ik het niet!
En ze gebruiken Chromium als default browser, das wel kek tbh. Verder ken ik het niet, alleen van naam.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja
Komt erg overeen met xfce, vind ik. Andere kleuren e.d.(blauw), dat wel.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb wel het probleem dat de slaapstand niet meer werkt op de laptop. Als ik slaapstand kies bij afsluiten, sluit hij af naar een zwart scherm met knipperende cursor en dan niks meer. Hij gaat niet uit en de muis bewegen of zo haalt hem ook niet uit slaapstand. Ik moet dan een harde reset doen
Jup bij mij het zelfde.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:29 schreef Joooo-pi het volgende:
Btw, op mijn maverick systeem (is een andere) is die opstart- en afsluitsplash ook niet helemaal 100%. Bij het opstarten is tijdens bijna het hele bootproces een knipperende cursus. Dan heel kort "ubuntu" met de stippen eronder en meteen daarna het inlogscherm. Bij afsluiten wel de splash, maar tekst er doorheen, met als laatste "will now halt".
Neuh, bij mij werkt het juist voor het eerst wél.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |