Weinig bekende band, maar grijp je kans: morgen komen ze naar Amsterdam!
Elias Araya, José González en Tobias Winterkorn zijn al sinds de jaren ’90 bij elkaar maar Junip is nu toch echt ready for take off. Met een EP en een album in de pijpleiding toeren de mannen door Europa en Amerika en hoe kan het ook anders dan dat ze Trouw aandoen.
Het lijkt alsof de Zweedse zanger González -die zijn naam overigens te danken heeft aan zijn roots in Argentinië- vooral bekend is geworden door zijn cover van The Knife’s ‘Heartbeats’ die in een leuk reclamefilmpje met stuiterballen is beland. Maar niets is minder waar.
Voordat hij werd opgepikt door de reclamewereld had José al zijn goed ontvangen debuutalbum ‘Veneer’ uitgebracht. Ook zijn cover van ‘Teardrop’ mag er zijn, maar José covered zeker niet zomaar alles, hij is immers geen clown. Het nieuwe album ‘Tears’ kan je nu beluisteren op de luisterpaal van 3voor12.
Wel gruntte hij vroeger in een behoorlijke hardcore heavy metal band, maar wij zijn blij dat ‘ie die periode achter zich heeft gelaten en zijn stem nog over heeft voor iets oorvriendelijkere vocalen.
Je kunt hem met zijn band Junip vast voorbeluisteren op Myspace en ‘Rope and Summit’ is van jou als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de Junippers.
Site:
http://junip.net/Voorproefjes van wat ik nu even de mooiste nummers vind:
[ Bericht 4% gewijzigd door MREn op 13-10-2010 00:04:54 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."