abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87461058
Ik ben afgelopen maand verhuisd naar een sociale huurwoning, waarbij de wastafel niet in de badkamer zit. Nee, die zit lekker aan de andere kant van de muur, in een van de slaapkamers. Ik ben daar natuurlijk niet zo content mee.
Nu heb ik gehoord dat woningcorporaties verplicht zijn een badkamer met wastafel op te leveren? In dat geval zou ik de woningcorporatie alsnog de wastafel laten verplaatsen.
Kan iemand mij meer vertellen hierover?
pi_87461101
Je kon ook niet zeggen, nee ik wil deze niet, ik wil een ander krot?
pi_87461130
Misschien naar tegenwoordige eisen, maar als het vroeger niet zo was hoeft dat in dit geval niet. Tenzij ze de woning gaan renoveren.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:36:57 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87461288
Nooit van zo'n regel gehoord.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87461601
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:31 schreef Poepoog het volgende:
je hoeft ook niet te reageren als je niets nuttigs te melden hebt :O
pi_87463002
Heb ik nog nooit van gehoord, zo'n regel.
Ken mensen hier in de buurt die überhaupt geen wastafel hebben, die moesten tanden poetsen in de keuken.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_87463704
Je tekent voor een gesubsidieerde keet, willens en wetens dat die wasbak van je niet in de badkamer hangt, je betaalt een habbekrats per maand, en dan ook nog gaan lopen eisen?

Proleet.
pi_87465925
Ik ben het voor je nagegaan.
In het bouwbesluit staat daar niks over vermeld, dus zal het niet hoeven.
bron: http://www.bouwbesluitonline.nl

Je kan dus vragen of ze het willen (eventueel kosteloos) veranderen, maar ik geef je weinig hoop. Je hebt in elk geval geen juridische stok.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:04:04 #9
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87469072
Is zeker wel een regel, net zoals dat er een jacuzzi in elke sociale huurwoning voor meer dan 3 personen moet. Gewoon even aanvragen!
pi_87469550
Nee, is niet verplicht. Er hoeft niet eens een wastafel te zijn in je huis.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:16:00 #11
315885 TheSituation
Gym Tan Laundry
pi_87469639
wastafel in de slaapkamer :') ben ik de enige die dat vreemd vindt
"I mean this situation is gonna be indescribable, you can't even describe the situation that you're about to get into the situation."
pi_87469814
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:16 schreef TheSituation het volgende:
Tegenwoordig zie je het inderdaad vrijwel niet meer maar vroeger kwam dit dus wel vaker voor.
Dus misschien ben je inderdaad de enige.
pi_87484002
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:45 schreef banaandehaan het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:38 schreef citywok het volgende:
Je tekent voor een gesubsidieerde keet, willens en wetens dat die wasbak van je niet in de badkamer hangt, je betaalt een habbekrats per maand, en dan ook nog gaan lopen eisen?

Proleet.
pi_87484051
quote:
:Y want je ziet het heel vaak in oude woningen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Milf vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:12:01 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87581507
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:39 schreef trovey het volgende:

[..]

:Y want je ziet het heel vaak in oude woningen.
met een wastafel ernaast in de badkamer.

Ik vind het ook vreemd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_87582023
Eh goedkoop?

een huurflat van de woningbouw dok je al gauw 4/500 euro voor hoor :') eengezins woningen boven de 600... dan verwacht je wel sanitair anno 2010 en een nieuwe keuken (welliswaar simpel maar toch)

Een wastafel is WEL verplicht in de badkamer als je huis gerenoveerd wordt.
Hoe hoog is je huur en wat is het bouwjaar van je huis? en wanneer is de laaste renovatie geweest?
Interessant he ?
pi_87583708
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:27 schreef Zwolsboy het volgende:

Hoe hoog is je huur en wat is het bouwjaar van je huis? en wanneer is de laaste renovatie geweest?
En uit welk artikel van het bouwbesluit heb je dat gehaald?

Ik kan het namelijk niet vinden, maar wie weet zoek ik niet goed.
pi_87583868
quote:
Ja :p
Ik heb trouwens ook nog een wastafel in mijn logeerkamer. Best praktisch :)
pi_87583961
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:27 schreef Zwolsboy het volgende:
Lijkt me stug. In veel flats uit de jaren 40 en 50 zou een wastafel niet eens in de "badkamer" (beter beschreven als een douche/toiletruimte) passen zonder de douche te verwijderen.
pi_87591650
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Lijkt me stug. In veel flats uit de jaren 40 en 50 zou een wastafel niet eens in de "badkamer" (beter beschreven als een douche/toiletruimte) passen zonder de douche te verwijderen.
Wel raar ik woon in Zwolle en alle huurhuizen zowel oud als nieuw gerenoveerd als niet gerenoveerd hebben ALLEMAAL een wastafel in de badkamer...

Mijn (huur)flat is van 1960 + - en in 2007 gerenoveerd de badkamer is zon 1,30 bij 4 en zit ook een wastafel en wasmachine aansluiting en een ruime douche (1,40 bij 1,25) gewoon een lange smalle gang en dat zie je bij veel (oude) huurhuizen dus ruimte zat...gewoon logisch denken in de hoek de douche daarna wastafel daarna in de andere hoek bij het raam de wasmachine en je houd nog ruimte over..

http://www.swz.nl/foto/object/311_2577.JPG
zo ziet mijn badkamer eruit hoezo teweinig plek :?

Andere woning met precies dezelfde indeling
http://www.swz.nl/foto/object/344_2867.JPG
http://www.swz.nl/foto/object/344_2868.JPG
http://www.swz.nl/foto/object/344_2869.JPG

Of is mijn badkamer groot ? ik weet niet hoe dit in andere regios is
vage vloertegels trouwens :{

Bij mij zat trouwens ook een wastafel in de slaapkamer (ouder slaapkamer) vreemd idee want vanuit de grote slaapkamer loop je de badkamer in en door naar de keuken (typish 60er jaren) heel vreemd alsof mensen in die tijd niet de moeite wouden doen om 1 meter verder te lopen (de badkamer in dus)

[ Bericht 30% gewijzigd door Zwolsboy op 15-10-2010 23:22:15 ]
Interessant he ?
pi_87591996
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:45 schreef banaandehaan het volgende:

[..]

Ik vond hem hardstikke grappig *O*
pi_87594335
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:14 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wel raar ik woon in Zwolle en alle huurhuizen zowel oud als nieuw gerenoveerd als niet gerenoveerd hebben ALLEMAAL een wastafel in de badkamer...

Mijn (huur)flat is van 1960 + - en in 2007 gerenoveerd de badkamer is zon 1,30 bij 4 en zit ook een wastafel en wasmachine aansluiting en een ruime douche (1,40 bij 1,25) gewoon een lange smalle gang en dat zie je bij veel (oude) huurhuizen dus ruimte zat...gewoon logisch denken in de hoek de douche daarna wastafel daarna in de andere hoek bij het raam de wasmachine en je houd nog ruimte over..

http://www.swz.nl/foto/object/311_2577.JPG
zo ziet mijn badkamer eruit hoezo teweinig plek :?

Andere woning met precies dezelfde indeling
http://www.swz.nl/foto/object/344_2867.JPG
http://www.swz.nl/foto/object/344_2868.JPG
http://www.swz.nl/foto/object/344_2869.JPG

Of is mijn badkamer groot ? ik weet niet hoe dit in andere regios is
vage vloertegels trouwens :{

Bij mij zat trouwens ook een wastafel in de slaapkamer (ouder slaapkamer) vreemd idee want vanuit de grote slaapkamer loop je de badkamer in en door naar de keuken (typish 60er jaren) heel vreemd alsof mensen in die tijd niet de moeite wouden doen om 1 meter verder te lopen (de badkamer in dus)
ALLE huurhuizen zien er zo uit als jou huurhuis? of ken je ALLE huurhuizen in zwolle? ik kan er zo al een opnoemen die geen wastafel in de badkamer heeft. gewoon omdat de badkamer niets groter is dan een douche hok van 1 bij 1,20 ofzo.

en ja sociale huurwoningen zijn in verhouding goedkoop. voor veel mensen alsnog veel geld maar kijk eens wat je voor een vergelijkbare woning bij een particulier betaald... van een sociale huurwoning kan je verwachten dat het normaal leefbaar is, maar wel zonder extra luxe.
pi_87598126
Zwolsboy is een held en een player, hij is bij elk huurhuis in Zwolle naar binnen gegaan!

Held!
pi_87599761
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:14 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En daardoor is het dus verplicht?
Ik gooi het bouwbesluit wel overboord en ga het voortaan bij jou vragen. :P
pi_87603029
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:31 schreef Poepoog het volgende:
Goh en dan zal je maar een sociale huurwoning zomaar van de gemeente krijgen met je minimum inkomen of uitkering en dan zal je vooral eisen op tafel leggen om toch nog wat te melden terwijl je er geen flikker voor uitvoert. :') :') })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')