Of de lotto gewonnenquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wellicht weer gewoon werk gevonden?
222.192quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef LXIV het volgende:
222.458 huizen te koop
Hoe dan ook, we blijven ATH's neerzetten.
Ik houd al een tijdje een aantal woningen in de gaten, en nu zijn er twee woningen van funda af terwijl deze niet verkocht zijn. Het ziet er dus naar uit dat sommige mensen hun huis uit de verkoop halen omdat ze beseffen dat ze hun huis voor de gewenste fantasieprijs niet verkocht krijgen. Een ander huis kopen zit er niet in want de mensen weten zo onder andere dat het verstandiger is om eerst je oude rijtjescontainer te verkopenquote:Op dinsdag 2 november 2010 07:54 schreef Bayswater het volgende:
[..]
222.192
Daling is ingezet, net op tijd gekocht
nu ishet alleen nog de vraag wiens sentimentquote:Op dinsdag 2 november 2010 09:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kortom, de wannabe verkopers trekken zich terug en de mensen die moeten verkopen blijven over, het word een bloedbad de komende jaren die het sentiment een extra dreun zal geven
Xeno.... Je bent een die-hard huurder, als je dan alsnog koopwoningen in de gaten gaat houden komt bij mij de term obsessie bovendrijven...quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik houd al een tijdje een aantal woningen in de gaten, en nu zijn er twee woningen van funda af terwijl deze niet verkocht zijn.
Fantasieprijs? Mijn auto is mij een bepaald bedrag waard. Als ik die prijs er niet voor krijg, hou ik hem gewoon zelf. Zo ook met huizen.quote:Het ziet er dus naar uit dat sommige mensen hun huis uit de verkoop halen omdat ze beseffen dat ze hun huis voor de gewenste fantasieprijs niet verkocht krijgen.
Een bloedbad? Ghehehe. Ja, vast. Maar als dat aan de kant van de kopers gebeurt, gaan de huurders mee omlaag in de ellende. Als het daarentegen aan de kant van de huurders gebeurt, hebben de kopers daar stukken minder last van.quote:Kortom, de wannabe verkopers trekken zich terug en de mensen die moeten verkopen blijven over, het word een bloedbad de komende jaren die het sentiment een extra dreun zal geven
quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:54 schreef Bayswater het volgende:
[..]
222.192
Daling is ingezet, net op tijd gekocht
222.287 - 222.192 = 95. Dat vind ik geen stabilisatie hoorquote:
222.517 huizen te koop. Nogmaals: Vind dit geen stabilisatiequote:Op woensdag 3 november 2010 17:43 schreef Bayswater het volgende:
Gistermiddag was het ruim boven de 222.300. Dus wel degelijk stabilisatie
222.516, ik zie toch een afname momenteelquote:Op donderdag 4 november 2010 09:55 schreef antfukker het volgende:
[..]
222.517 huizen te koop. Nogmaals: Vind dit geen stabilisatie
Hahaquote:Op donderdag 4 november 2010 11:56 schreef Bayswater het volgende:
[..]
222.516, ik zie toch een afname momenteel
222.636quote:Op donderdag 4 november 2010 11:56 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik zie mierenneukerij op een enorm stijgende trend:quote:Op donderdag 4 november 2010 11:56 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie iemand die humor niet begrijpt.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik zie mierenneukerij op een enorm stijgende trend:
In feite is het helemaal niet interessant hoe 'hoog' de lijn uitkomt. Het gaat enkel om de timing (als je een huis wil kopen). Dus wanneer het slimste moment zich voordoet om in te stappen.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zie een duidelijke trend die uitloopt op een beperkte stabilisatie in een stijgende lijn, denk ik
Waarom zouden als het aantal te koop staande woningen fors daalt de mensen denken dat het nooit meer goed komt en derhalve hun prijzen laten zakken? Lijkt me eerder exact andersom.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:31 schreef LXIV het volgende:
Het is dus heel gemakkelijk timen. Als de top nu zou zijn dan kun je gaan kijken als de teller weer op 200.000 staat om op 180.000 je slag te slaan. Dan doe je gewoon op 10 huizen een bod dat dik onder de vraagprijs ligt en de kans dat iemand dan (in de staat capitulation of despondency? gelooft dat het allemaal helemaal nooit meer goed komt) zijn huis aan jou voor 30% van de prijs onder de top. Op een modaal huis van 300K (KK) is dat toch 100.000 euro. De moeite waard om nog 2 of 3 jaar te wachten.
Pas wanneer de prijzen -significant- gaan dalen zullen de verkopen gaan stijgen. De prijsdaling loopt dus in fase achter op de aanbod-daling.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zouden als het aantal te koop staande woningen fors daalt de mensen denken dat het nooit meer goed komt en derhalve hun prijzen laten zakken? Lijkt me eerder exact andersom.
Geloof ik niets van.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:06 schreef LXIV het volgende:
Pas wanneer de prijzen -significant- gaan dalen zullen de verkopen gaan stijgen. De prijsdaling loopt dus in fase achter op de aanbod-daling.
Dan verschillen we van mening. Daar is niets mis mee.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:36 schreef LXIV het volgende:
Geloof wat je wil. Ik kijk anders tegen oorzaak en gevolg aan. In mijn visie zijn die verkopen een gevolg van de dalende prijzen. Dus als die verkopen weer lopen zijn de prijzen 'voldoende' gedaald.
Wat is het verschil nu tussen een bouwbedrijf en een particulier? Een bouwbedrijf handelt rationeel, een particulier emotioneel. Een bouwbedrijf erkent dat de marktomstandigheden nu gewoon anders zijn en voorlopig ook niet zullen verbeteren. Dan nemen ze maar verlies op hun woningen en worden ze 10-15% afgeprijsd (vraag is wel of dit precies dezelfde woningen zijn, zelfde keukens, badkamers etc). Want dat is namelijk veel voordeliger dan die huizen nog 4 jaar leeg laten staan.quote:Helft bouwkranen voorlopig werkloos
BUNNIK (AFN) - De vooruitzichten voor de Nederlandse woningmarkt worden volgens bouwbedrijf BAM somberder in plaats van positiever. Steeds meer woningbouwprojecten worden uitgesteld of stopgezet, waarschuwde BAM donderdag.
Op de 2e Maasvlakte in Rotterdam is men bezig met de bouw van de eerste kademuur op het nieuwe land. ANP
Slechte betalers en prijsdalingen zorgen voor grote kopzorgen bij de middelgrote en kleine ondernemers in de bouw. ANP
Ads door Google
Huur Woning Den Bosch
Ruim Aanbod van Huurwoningen in Den Bosch en omstreken.
www.huuroverzicht.nl
Te grote schaamlippen?
Overweeg een schaamlipcorrectie Groots resultaat! Kosten nu ¤ 900
www.accz.nl/schaamlipcorrectie
Luxe wonen in Haarlem
Wonen tussen stad en natuur Op 10 minuten lopen van het centrum
www.dehogehout.nl
Volgens voorzitter Jo Goossens van de Vereniging voor bouwontwikkelaars en ondernemers (NVB) zal de woningproductie tot 2015 een stuk lager zijn dan de 70.000 tot 80.000 woningen die jaarlijks echt nodig zijn.
,,Zoals het er nu naar uitziet, zal de woningproductie volgend jaar zelfs onder de 50.000 zakken en daarna een tijdje tussen de 50.000 en 60.000 blijven hangen, zei Goossens. ,,De Nederlandse woningbouw zal een tijdje genoegen moeten nemen met bijna de helft minder aan bouwkranen. Die terugslag gaat gepaard met een verlies aan capaciteit, deskundigheid en creativiteit in de sector.''
'Vertragingen'
De Vereniging Eigen Huis (VEH) herkent zich in de constatering van BAM. ,,Nieuwbouwprojecten hebben last van vertraging. Er is de laatste tijd weinig verkocht. Dat betekent dat er in de toekomst dus minder wordt gebouwd'', aldus een woordvoerder.
Consumenten blijven ondanks de lage hypotheekrente onzeker over de woningmarkt. Zij zijn nog altijd bezorgd over hun pensioen, inkomen, de huizenprijzen en zijn bang dat zij hun oude huis niet kwijtraken als zij een nieuwe woning kopen.
Onzekerheid
De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) maakte in oktober nog bekend dat het herstel van de woningmarkt niet doorzet. Volgens een woordvoerder is dat te wijten aan onzekerheid onder kopers. ,,Maar we hopen dat het consumentenvertrouwen weer toeneemt.''
Uit onderzoek van de VEH blijkt dat het consumentenvertrouwen in de woningmarkt de laatste tijd weer toeneemt. ,,Door de komst van een nieuw kabinet is de hypotheekrenteaftrek zo goed als veilig. Dat geeft mensen weer enigszins hoop, aldus de woordvoerder. ,,Maar we moeten niet te vroeg juichen. Het is nog maar de vraag welke kant het echt opgaat.''
CBS
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is het consumentenvertrouwen in oktober gestegen ten opzichte van september. ,,Maar dat kun je niet toeschrijven aan de ontwikkelingen op de woningmarkt, zei CBS-econoom Michiel Vergeer.
Bouwbedrijf BAM moet in ieder geval flink afschrijven op toekomstige bouwgrond van het onderdeel AM, omdat de Nederlandse woningmarkt niet herstelt. Het onderdeel zal dit jaar een verlies voor belastingen lijden van 177 miljoen euro. BAM verwacht flinke kortingen te moeten geven op de huizen die de komende maanden worden opgeleverd.
Geleidelijk herstel
De grootste bouwer van Nederland verwacht in 2011 iets meer woningen te verkopen dan de circa 1800 dit jaar. BAM verwacht een geleidelijk herstel van de woningverkopen naar drieduizend stuks in 2015.
De NVB denkt dat er dit jaar in totaal ongeveer 25.000 nieuwbouwwoningen worden verkocht, een stijging van 50 procent ten opzichte van 2009. De nieuwbouwwoningen zijn echter 10 tot 15 procent goedkoper dan twee jaar geleden en daarmee scherper geprijsd dan bestaande woningen. ,,Ondanks de stijging van de verkoop van het aantal nieuwbouwwoningen is de goede tijd van voor de crisis niet terug, zei voorzitter Goossens.
Ja. Want het bouwbesluit wordt elk jaar soepeler.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:50 schreef LXIV het volgende:
En dat terwijl in Nederland nieuwbouw traditioneel goedkoper is dan oudbouw! Dus dan kun je nagaan wat oudbouw nog in te leveren heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |