veranderen inquote:Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next
End Sub
quote:Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
lblWaarde.Text = waarde.ToString
if waarde > 0 then
waarde = waarde - 1
end if
End Sub
Waarom kan dat niet met een for next lus?quote:
Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:39 schreef TallMan het volgende:
Je verandert in je for next lus zoals jij hem hebt staan alleen je i. Je waarde variabele wordt nooit geschreven in je timer.
String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet je ook nog het antwoord op de ToUpper vraag van hierboven?
1 2 3 4 5 6 | string source = "hallo"; char[] characters = source.ToCharArray(); characters[0] = Char.ToUpper(characters[0]); string result = new string(characters); |
1 | string result = source.Substring(0,1).ToUpper() + source.Substring(1); |
Is dat VB?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:13 schreef OEM het volgende:
[..]
String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.
[ code verwijderd ]
C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)quote:
Je deed in je lus sowieso al niets met je variabele i. En dat is dan weer de enige variabele die verandert. Als je die in de textbox had gezet (en die had gerefreshed) had je iedere seconde de textbox heel snel van waarde naar 0 zien tellen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?
Volgens mij ging dat in GWBasic nog wel
1 2 3 | For i = waarde To 0 Step -1 lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan Next |
1 2 3 | For i = waarde To 0 Step -1 lblWaarde.Text = i.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan Next |
1 2 3 4 5 | i = waarde while i >= 0 lblWaarde.Text = i.ToString i = i - 1 end while |
Mja, maar ik zoe de juiste VB syntaxquote:Op donderdag 9 december 2010 00:18 schreef OEM het volgende:
[..]
C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)
Iedereen haat hier vb hoorquote:Op donderdag 9 december 2010 15:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar ik zoe de juiste VB syntax
Omdat VB syntax naar mijn mening ook gewoon oerlelijk is, zeker als je uit de C/C++ hoek komt.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:54 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Iedereen haat hier vb hoor
Handig tooltje: http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/
Op mijn vorige werk werden de nieuwe websites in ASP.NET (VB) gemaakt.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:15 schreef Catch22- het volgende:
ik vind het een onoverzichtelijke taal. Ken ook niemand die daar echt serieus mee bezig is.
Maargoed; ieder zijn ding
Tja, inplaats van:quote:Op donderdag 9 december 2010 22:26 schreef Catch22- het volgende:
door het ontbreken van accolades, punt-komma's etc vind ik het bijzonder onduidelijk. Heb me er nooit in verdiept overigens, zie het alleen af en toe in de documentatie voorbij komen.
Herkenbaar. Half jaar lang met VB en C# gelijktijdig gewerkt. Hoeveel puntkomma's ik wel niet heb ingetikt en weer weggehaald heb. Als ik voor elke een stuiver had gekregen....quote:Op donderdag 9 december 2010 22:37 schreef Cryothic het volgende:
En dan is het verschil wel erg groot. En aangezien ik prive in C# werk levert dat wel eens wat extra backspaces op tijdens het programmeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |