Ja, ok...quote:Op donderdag 18 november 2010 10:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
Je hoeft natuurlijk geen instantie van je master te maken, die heb je al in je page: de Master property.
Dus dan alleen even casten naar de gebruikte class van de master:
(this.Master as SiteMaster).DoeIetsMetMenuControl();
1 | string QuestionTwo = rblQuestionTwo.SelectedItem…… ? |
RadioButtonList.SelectedItem is van het type ListItem. Dan heb je genoeg om zowel de Text als Value properties te pakken.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Hallo
[..]
Vanmiddag begon ik bijvoorbeeld voor bovenstaande met iets van
[ code verwijderd ]
om de waarde te pakken.
En een if then statement voor het valideren van de textbox van het eventueel geselecteerde listitem (verder niet uitgeschreven)…
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Public Class Form1 Private Sub btnJa_MouseHover(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnJa.MouseHover Dim breedte As Integer = Int(Rnd() * 250) Dim hoogte As Integer = Int(Rnd() * 250) Randomize() breedte = Int(Rnd() * 220) hoogte = Int(Rnd() * 250) btnJa.Location = New Point(breedte, hoogte) End Sub Private Sub btnNee_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNee.Click Dim x As Integer = 1 For x = 1 To 10 MsgBox("voor straf 10 keer klikken", , "MIJN BAAS IS EEN KLOOTZAK") Next End Sub Private Sub Button1_MouseHover(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.MouseHover, btnJa.MouseHover End Sub End Class |
Niet standaard met MsgBox of MessageBox.Show. Makkelijkste is zelf een eigen dialogschermpje te maken. Dan kun je alles met het window doen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Deze vond ik trouwens wel grappig, gewoon een formuliertje met twee knoppen JA en NEE. Net zelf gemaakt![]()
[ code verwijderd ]
Maar hoe krijg ik die messagebox nou op random plekken op het scherm te voorschijn?
1. .NET is geen progje maar een framework waar applicaties/websites mee gemaakt kunnen wordenquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:02 schreef rubje het volgende:
ff een serieus vraagje: Kan het kwaad als ik dit progje weghaal (.NET) of is het een vast onderdeel van je Windows OS?en zoja,wat is de schade als ik het toch verwijder?
wat zou je reden zijn om .NET te verwijderen? Uit zichzelf doet het niets.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:02 schreef rubje het volgende:
ff een serieus vraagje: Kan het kwaad als ik dit progje weghaal (.NET) of is het een vast onderdeel van je Windows OS?en zoja,wat is de schade als ik het toch verwijder?
Het is niet mogelijk om de positie van een standaard message box aan te geven. Je moet een eigen message box maken waarbij je de positie in kunt stellen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Deze vond ik trouwens wel grappig, gewoon een formuliertje met twee knoppen JA en NEE. Net zelf gemaakt![]()
[ code verwijderd ]
Maar hoe krijg ik die messagebox nou op random plekken op het scherm te voorschijn?
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Verder heb ik een vraagje aan jullie
Ik ben nog beginnende in programmeren en als ik soms een issue zoals boven tegenkom heb ik altijd moeite om de juiste regels ervoor te vinden. Hoe doen jullie dit? Wat is een juiste denkwijze voor c#?
Ik denk dat de juiste denkwijze vooral Analytisch is.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | public String GetCity(String Username){ //maak command object aan //roep juiste stored procedure aan //voer stored procedure uit //records gevonden? //ja: haal plaatsnaam op, en geef deze terug //nee: geef een lege string terug } |
Programmeren leer je door 't veel te doen, en zelf op 'ontdekking' uit te gaan. Ik heb wel een informaticaopleiding maar dingen als hoe ik sockets gebruik e.d. heb ik zelf uitgevogeld. Een van de balangrijkste dingen is dus dat je zelf dingen uit kan zoeken.quote:
En je hebt nog de design patterns: een strategie voor het oplossen van een specifiek probleem. Maar ik heb meer het idee dat je stoeit met bepaalde properties (SelectedItem ed) van standaardcontrols? Dat is een kwestie van opzoeken en aanleren. Als je er een tijdje mee werkt zie je vanzelf wel de logica waar bepaalde properties weer opduiken.quote:
Het is meer in het algemeen, als ik iets wil laten uitvoeren hoe ik dat op de beste manier kan opbouwen. .NET heeft naar mijn inzien ook een gigantische bibliotheek, en er staat zóveel op internet dat ik soms wel even loop te zoeken.quote:Op maandag 6 december 2010 12:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En je hebt nog de design patterns: een strategie voor het oplossen van een specifiek probleem. Maar ik heb meer het idee dat je stoeit met bepaalde properties (SelectedItem ed) van standaardcontrols? Dat is een kwestie van opzoeken en aanleren. Als je er een tijdje mee werkt zie je vanzelf wel de logica waar bepaalde properties weer opduiken.
Help functie?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Gelukkig HAD Visual Studio een hele goede help functie.
quote:Op woensdag 8 december 2010 09:06 schreef Cryothic het volgende:
Locale offline help is overbodig geworden tegenwoordig.
Nou nee, ik kom regelmatig bij klanten waar ze niet zomaar kunnen internetten. Dit zijn vaak HR bedrijven waar ze wat ouderwetse ideeen hebben wat betreft internettoegang.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:06 schreef Cryothic het volgende:
Locale offline help is overbodig geworden tegenwoordig.
Maar dan kan je toch die tig-dvd msdn library op je machine installeren?quote:Op woensdag 8 december 2010 11:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou nee, ik kom regelmatig bij klanten waar ze niet zomaar kunnen internetten. Dit zijn vaak HR bedrijven waar ze wat ouderwetse ideeen hebben wat betreft internettoegang.
Het is niet alleen het offline versus online verhaal hoor. Eerder kreeg je als je op een namespace op F1 drukte gewoon die namespace meteen in MSDN. Tegenwoordig werkt dat niet meer om een of andere reden. Beetje jammer, dan is google sneller.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:20 schreef Cryothic het volgende:
Maar dan kan je toch die tig-dvd msdn library op je machine installeren?
Dat zijn idd wel situaties dat een offline help handig is.
quote:Public Class Form1
Dim waarde As Integer
Private Sub txtAftellen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAftellen.Click
Timer1.Enabled = True
waarde = txtInvoer.Text ' hier vul ik de startwaarde in
End Sub
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next
End Sub
Private Sub btnSluiten_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSluiten.Click
Me.Close()
End Sub
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Timer1.Enabled = False
Timer1.Interval = 1000
End Sub
End Class
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |