abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:14:51 #1
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_87403390

Bij deze een centraal topic voor alles Microsoft .NET. Voor C++ is er een ander topic. Als je vragen hebt beschrijf je probleem dan wel goed. We willen graag van je weten wát er niet lukt en wélke foutmelding je precies krijgt. Dummies zijn trouwens meer dan welkom, slimmies helemaal. :)

Deel 1
pi_87419912
Ik ben sinds een jaar intensief met Silverlight bezig (niet echt pure .NET). Je komt echt veel interessante "problemen" tegen. Zoals WCF proxy klassen en Data Services Linq functionaliteit die niet geheel geïmplementeerd zijn. Het is al met al een hele uitdaging om een robuste RIA applicatie in Silverlight te maken. Maar het is wel mooi speelgoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door IDisposable op 11-10-2010 16:17:56 ]
Jeffster! _O_
pi_88173700
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2010 15:22 schreef IDisposable het volgende:
Ik ben sinds een jaar intensief met Silverlight bezig (niet echt pure .NET). Je komt echt veel interessante "problemen" tegen. Zoals WCF proxy klassen en Data Services Linq functionaliteit die niet geheel geïmplementeerd zijn. Het is al met al een hele uitdaging om een robuste RIA applicatie in Silverlight te maken. Maar het is wel mooi speelgoed.
Wat is silverlight nou precies? Een ontwikkelingsplatform, net als XNA ofzo?
Lijkt me ook wel lache :).
Finally, someone let me out of my cage
pi_88173752
even een kleine c# vraag.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
using System;

class Program
{
    static void Main()
    {
        Func<int, int> func1 = x => x + 1;
        Console.WriteLine(func1.Invoke(1));
    }
}
>
1Error    1    The type or namespace name 'Func' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Wat doe ik verkeerd?
pi_88174251
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:57 schreef minibeer het volgende:
[ code verwijderd ]

>
[ code verwijderd ]

Wat doe ik verkeerd?
Heb je wel een klasse Func in je namespace?
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:31:02 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88174820
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:57 schreef minibeer het volgende:
[ code verwijderd ]

>
[ code verwijderd ]

Wat doe ik verkeerd?
Controleer je Target Framework in je project properties. Moet minimaal Framework 3.5 zijn.
pi_88179708
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:31 schreef OEM het volgende:

[..]

Controleer je Target Framework in je project properties. Moet minimaal Framework 3.5 zijn.
Dat was het. Bedankt :)!
  maandag 1 november 2010 @ 08:42:49 #8
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88199515
Misschien dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen?

Ik draai Visual Web Developer 2010, en die doet raar.
Wat doet ie dan, vraag je je af?

Hij pas m'n toetsenbord instellingen aan.
Normaal als ik een " wil hebben, doe ik shift, en dan de quote knop. Klaar. 99% kans dat dat zo werkt bij iedereen in dit hok. (die mensen die die knop gebruiken voor de trema's programmeren over t algemeen niet volgens mij :))

Maar na een tijdje besluit VWD2010 dat het nodig is dat ik na die quote knop, ook nog een spatie indruk. En dat werkt natuurlijk gewoon k*t.

Het gaat echt specifiek om VWD. In welke andere applicatie dan ook kan ik m'n " nog gewoon typen. Sterker nog. Ik had gistere 2 VWD's open staan, en toen de ene er mee ophield kon ik de " nog wel normaal typen in de andere.

Ik dacht eerst dat t kwam omdat ik wat rond zat te klikken in andere schermen, of een rare sneltoets had geraakt ofzo. Maar gistere typte ik een string-waarde in m'n code.
Dus die " ging normaal, ik type de waarde, en om diezelfde string af te sluiten, had ik opeens die spatie weer nodig.

Weet iemand hoe dit kan? Wat hier de oorzaak van is? Want dit is geen werken zo :(
NIEUW: Foto's!
pi_88200056
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 08:42 schreef Cryothic het volgende:
Misschien dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen?

Ik draai Visual Web Developer 2010, en die doet raar.
Wat doet ie dan, vraag je je af?

Hij pas m'n toetsenbord instellingen aan.
Normaal als ik een " wil hebben, doe ik shift, en dan de quote knop. Klaar. 99% kans dat dat zo werkt bij iedereen in dit hok. (die mensen die die knop gebruiken voor de trema's programmeren over t algemeen niet volgens mij :))

Maar na een tijdje besluit VWD2010 dat het nodig is dat ik na die quote knop, ook nog een spatie indruk. En dat werkt natuurlijk gewoon k*t.

Het gaat echt specifiek om VWD. In welke andere applicatie dan ook kan ik m'n " nog gewoon typen. Sterker nog. Ik had gistere 2 VWD's open staan, en toen de ene er mee ophield kon ik de " nog wel normaal typen in de andere.

Ik dacht eerst dat t kwam omdat ik wat rond zat te klikken in andere schermen, of een rare sneltoets had geraakt ofzo. Maar gistere typte ik een string-waarde in m'n code.
Dus die " ging normaal, ik type de waarde, en om diezelfde string af te sluiten, had ik opeens die spatie weer nodig.

Weet iemand hoe dit kan? Wat hier de oorzaak van is? Want dit is geen werken zo :(
Dit heb ik eigenlijk altijd (ook in visual studio), maar ik vind het ook wel irritant. Ik doe er altijd twee achter elkaar en dan typ ik er iets tussen.

[ Bericht 0% gewijzigd door minibeer op 01-11-2010 09:32:17 ]
pi_88200431
-edit:foutje-
  maandag 1 november 2010 @ 09:45:40 #11
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88200747
@Cryothic
Weet je zeker dat je niet meerdere toetsnbord layouts in windows hebt staan. Als je die met een sneltoets (Alt-Shift oid) verandert is die verandering wel voor alleen die ene applicatie.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 1 november 2010 @ 11:05:47 #12
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88202847
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2010 09:45 schreef TallMan het volgende:
@Cryothic
Weet je zeker dat je niet meerdere toetsnbord layouts in windows hebt staan. Als je die met een sneltoets (Alt-Shift oid) verandert is die verandering wel voor alleen die ene applicatie.
Het zou kunnen dat m'n NL indeling er nog tussen staat.
En zoals ik zei, ik dacht eerst dat het idd door rondklikken of een sneltoets kwam.
Maar gistere was het heel duidelijk, en de string was m'n nickname zelfs.
zonder hoofdletters of wat dan ook.
Dus "cryothic", waarbij vanaf de tweede quote dus de ellende begon.

Maar die sneltoets werkt toch windows-breed? Toch niet voor de actieve applicatie op dat moment?
Ik zal vanavond iig eens kijken of er nog een tweede taal staat, en zo ja, die verwijderen.

Trouwens, over talen...
m'n .net framework is in het nederlands... dat levert ook lastige foutmeldinge op in VWD :D
Moet ik t steeds vertalen om t te snappen. :')
  maandag 1 november 2010 @ 11:37:20 #13
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88203770
Mijn Left Alt-Left Shift die ik gebruik tussen Engels, Nederlands en Deens die werkt per applicatie. Dus ik kan in Chrome Deense karakters typen terwijl mijn Visual Studio Engels draait en Word Nederlands.

En ja, dat kan inderdaad erg verwarrend zijn, maar soms ook weer erg handig om wat trema's of deense tekens (in mijn geval) te krijgen.

En wat betreft foutmeldingen, daarom gebruik ik alles in het Engels, geen anderstalige windows/office/VS. Op werk heb ik het ongenoegen om met een Deense Office te werken. In excel =hvis(;;) ipv =if(,,) kan verwarrend werken.
  maandag 1 november 2010 @ 11:54:41 #14
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88204236
Ik heb een NL windows.
De rest zou engels moeten zijn, maar goed... we zullen zien.
Zal vanavond eerst die taal-instellingen eens even bekijken.

edit:
hm, die sneltoets (dacht altijd dat ie veel ingewikkelder was :) ) is wel handig.
Mocht VWD alsnog zelf besluiten raar te doen, kan ik hem daar mee misschien wel weer snel terug switchen. Dank u :)
pi_88206999
een kelin vraagje, weet iemand of je bij het vompileren met visual studio 2008 (c#) kan zorgen dat het programma ook op andere computers kan draaien? Of zou dat al standaard zo moeten zijn? Ik had namelijk een programma voor iemand gemaakt, maar de enige manier waarop hij dat op zijn computer kon gebruiken, was door eerst visual studio op zijn computer te downloaden en vervolgens op zijn computer te compileren... beetje omslachtig natuurlijk :P
  maandag 1 november 2010 @ 13:26:52 #16
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88207295
Waarschijnlijk het .NET framework dat mee-geinstalleerd moet worden?
Al zou je denken dat die inmiddels ook wel standaard in alle windows'en te vinden is.
  maandag 1 november 2010 @ 16:27:01 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88213297
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:17 schreef minibeer het volgende:
een kelin vraagje, weet iemand of je bij het vompileren met visual studio 2008 (c#) kan zorgen dat het programma ook op andere computers kan draaien? Of zou dat al standaard zo moeten zijn? Ik had namelijk een programma voor iemand gemaakt, maar de enige manier waarop hij dat op zijn computer kon gebruiken, was door eerst visual studio op zijn computer te downloaden en vervolgens op zijn computer te compileren... beetje omslachtig natuurlijk :P
http://www.microsoft.com/(...)d32a6&displaylang=en

De runtimes zijn niet standaard meegeleverd met Windows. 3.5 is pas meegeleverd bij Windows Server 2008 en Windows 7 (vista weet ik niet)
pi_88221638
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:27 schreef OEM het volgende:

[..]

http://www.microsoft.com/(...)d32a6&displaylang=en

De runtimes zijn niet standaard meegeleverd met Windows. 3.5 is pas meegeleverd bij Windows Server 2008 en Windows 7 (vista weet ik niet)
dus met die zou die het wel moeten doen? en nu hij visual studio heeft zal hij ze sowieso wel hebben denk ik. In ieder geval bedankt :)
pi_88240413
Er zit in VS ook een "publish" optie: een soort minisetup die ook meteen het goede framework download. Voor een snelle implementatie op een andere computer vond ik dat altijd wel handig.

Publish vindt je als tabblad in je project-properties.
hula
pi_88253905
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
Er zit in VS ook een "publish" optie: een soort minisetup die ook meteen het goede framework download. Voor een snelle implementatie op een andere computer vond ik dat altijd wel handig.

Publish vindt je als tabblad in je project-properties.
oh, ik dacht dat ie dan het programma ook installeerde en dat vond ik niet zo handig voor een programma dat iemand 1x moest gebruiken....
maar wel handig inderdaad
  zondag 14 november 2010 @ 21:41:59 #21
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88716466
Zo, ik ben eens met cookies bezig, maar snap er geen zak van.

Als men op de login knop klikt, en de login is correct, doe ik dit:
1
2
3
4
5
if (CookieCheck.Checked) {
    Response.Cookies["UserInfo"]["username"] = UsernameField.Text;
    Response.Cookies["UserInfo"]["lastactivity"] = DateTime.Now.ToString();
    Response.Cookies["UserInfo"].Expires = DateTime.Now.AddDays(30);
}

En als ik dan in de watch kijk, zie ik ook dat de Expire datum uit komt op 14-12-2010

Echter, als ik later terug kom op de pagina, en ik zet een breakpoint bij het uitlezen van de cookie, dan is
1Request.Cookies["UserInfo"].Expires
opeens 01-01-0001 geworden.

Maar hij leest de cookie wel uit, ondanks dat de tijd verlopen is (want 1-1-1 ligt natuurlijk een beetje in het verleden).

Klopt dit? Kan je gewoon niet de expire-date uitlezen van een cookie?
Of gaat hier iets fout?
  zondag 14 november 2010 @ 21:57:39 #22
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88717408
bron
quote:
Changing a Cookie's Expiration Date

The browser is responsible for managing cookies, and the cookie's expiration time and date help the browser manage its store of cookies. Therefore, although you can read the name and value of a cookie, you cannot read the cookie's expiration date and time. When the browser sends cookie information to the server, the browser does not include the expiration information. (The cookie's Expires property always returns a date-time value of zero.) If you are concerned about the expiration date of a cookie, you must reset it, which is covered in the "Modifying and Deleting Cookies" section.
  maandag 15 november 2010 @ 11:00:51 #23
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88731131
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:57 schreef TallMan het volgende:
bron

[..]
Apart, aangezien ze .Expires ook uit laten lezen. Maar goed, dank je wel.
Heb die pagina wel gezien, en gebruikt als referentie, maar net die alinea gemist denk ik.
pi_88751097
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:55 schreef minibeer het volgende:

[..]

Wat is silverlight nou precies? Een ontwikkelingsplatform, net als XNA ofzo?
Lijkt me ook wel lache :).
Dat zou je wel kunnen zeggen.

Het is in feite een tegenhanger van Flash, maar dan robuuster en stabieler. Silverlight is een subset van .NET. Je hebt ook niet de ware kracht van .NET tot je beschikking. Je moet het zien als een .NET applicatie die altijd in een soort sandbox zit. Dat kan soms wel frustrerend zijn, omdat veel dingen gewoon omslachtig zijn of soms niet eens mogelijk. Je moet door veel meer hoepels springen om tot een resultaat te komen dan met een volwaardige .NET applicatie. Maar voor het ontwikkelen van RIA's (Rich Internet Applications) is Silverlight toch wel ideaal.
Je hebt niet het gekloot van ASP.NET postbacks/page life cycles en traag/incompatible script geneuzel. Alles is gewoon lekker managed en in C#. Maar je kan altijd terugvallen op bestaande web technieken.

.NET > WPF > Silverlight

[ Bericht 22% gewijzigd door IDisposable op 15-11-2010 20:00:45 ]
Jeffster! _O_
  donderdag 18 november 2010 @ 09:34:00 #25
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88853013
Wat is nou de beste manier om in een pagina, een usercontrol op de masterpage aan te spreken?
Ik wil namelijk een Menu-Usercontrol. En die moet een active-state aan een link kunnen toewijzen, afhankelijk van de huidige pagina natuurlijk.

Nu heb ik op m'n Masterpage een public method staan die een public method op de usercontrol aanroept.

In de pagina zelf maak ik dan een instantie aan van de Masterpage, en roep die publieke functie op de masterpage aan.

Ik had gistere avond alleen geen tijd meer om te testen, maar ik vrees dat dit enorm in de knoop gaat lopen met de PageCycle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')