abonnement Unibet Coolblue
pi_88373561
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:

Succes ;) Al denk ik wel dat een intern gebaat is bij een laid back figuur zoals jezelf en niet zo'n persoontje die in een vrij strak keurslijf zit en zo zijn werk ook aanpakt. Misschien een idee als je de toko ooit een keer zelf gaat runnen! :P
Ik zal eraan denken >:)

Hoewel ik tegen die tijd waarschijnlijk ook een dikke, vette, vervelende hork ben met teveel geld en te weinig manieren :7

Maar serieus, ik begrijp je punt. Daarom vind ik het bijvoorbeeld ook leuk dat ik net een nieuwe collega heb, weer iemand waar je een beetje mee aan de slag kunt. En ik vind het leuk als anderen daarom hun baan weer leuk vinden. Alleen jammer dat ze dan erg slim blijken te zijn en meteen weer een stukje van je "zonnetje" inpikken :D
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88373589
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:44 schreef Ambitious het volgende:

[..]

Haha, ik vergeet soms het perspectief van de mensen die ernaar kijken, heel anders dan dat van een student die graag wil binnenkomen ;) Dit is neem ik aan ook wat je bedoelt met dat je wat geluk moet hebben?
Ja, en dat de algemene cijfers tellen. Niemand die jouw 8 van Maatschappijleer gaat afwegen tegen een 9 voor wiskunde ofzo. Iederee kijkt gewoon naar profiel en gemiddelde, klaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88376105
Ben benieuwd wat ze tegen die tijd van mijn profiel gaan vinden. Heb een E&M met natuurkunde als extra vak, buiten het rooster. Altijd goed om wat extra's te doen, blijkt maar weer.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88376334
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:36 schreef Drive-r het volgende:
Er zit niemand als je cijfers te analiseren natuurlijk, je vliegt er vlug doorheen als je 50 applicaties hebt liggen en je net 80 uur gewerkt hebt...
Ik ken daar in nog een goed verhaal van een vriend van me die ook continu genegeerd werd door al die grote IB's. Hij was het zo zat dat hij continu om 7.30 traders en HR ging bellen via hun desk, hij kreeg de nummers van een vriend bij BB. Sommige reacties waren like: 'Teh fuck?.. tu-tu-tu..'

Maar bij 3 IB's hebben ze zijn CV naar voren gehaald en bij 2 heeft hij een interview gekregen. Bij 2 gaf de trader zelfs aan dat hij zijn CV naar z'n email adres kon sturen en hij er even naar kon kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88379098
Ik lees net een artikel van Jim Rogers waarin hij kritiek heeft op Ben Bernanke. Voor de rest wil hij alle studenten die carrière plannen voor Wall Street of Londen een tip mee geven "schrap dit plan en ga mijnbouw of landbouw studeren."

Link naar het artikel:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/44/1105_1015_Rogers_Bernanke_snapt_niets_van_economie.xml
pi_88383015
Ik zou het niet alleen voor het geld doen. Het is ook altijd al een hobby geweest. Ben o.a. gaan traden vanaf 13 met de beursbattle op belegger.nl, gewoon omdat ik het interessant vond, en leuk uiteraard. Dat is altijd een van de belangrijkste factoren. Dat er op dit moment in die sector veel geld valt te verdienen is natuurlijk mooi meegenomen, al kan dit natuurlijk veranderen. Ik zie mezelf niet snel als project leider o.i.d. werken. Gewoon weg niks voor mij, en ik denk dat dit voor veel mensen die op Wall Street werken/willen werken geldt, anders houd je de uren niet vol, lijkt me.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88383887
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:21 schreef draaier89 het volgende:
Ik zou het niet alleen voor het geld doen. Het is ook altijd al een hobby geweest. Ben o.a. gaan traden vanaf 13 met de beursbattle op belegger.nl, gewoon omdat ik het interessant vond, en leuk uiteraard. Dat is altijd een van de belangrijkste factoren. Dat er op dit moment in die sector veel geld valt te verdienen is natuurlijk mooi meegenomen, al kan dit natuurlijk veranderen. Ik zie mezelf niet snel als project leider o.i.d. werken. Gewoon weg niks voor mij, en ik denk dat dit voor veel mensen die op Wall Street werken/willen werken geldt, anders houd je de uren niet vol, lijkt me.
Ik heb het al wel eens vaker gezegd. Als ik wist wat ik nu weet een jaar of 5 geleden was ik voor een andere studie gegaan en een andere carrière. Ergens in het buitenland werken, en geleidelijk al het geld wat ik verdien op de beurs gooien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88384553
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het al wel eens vaker gezegd. Als ik wist wat ik nu weet een jaar of 5 geleden was ik voor een andere studie gegaan en een andere carrière. Ergens in het buitenland werken, en geleidelijk al het geld wat ik verdien op de beurs gooien.
Waarom? Staat 'het wereldje' je niet aan of is het te lastig om erin te komen o.i.d.?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88385300
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:48 schreef draaier89 het volgende:

[..]
Waarom? Staat 'het wereldje' je niet aan of is het te lastig om erin te komen o.i.d.?
Geen van beiden. Ik had alleen een stuk rustiger en relaxter kunnen leven als ik voor een andere studie had gekozen. Wat betreft de centen had er weinig verschil in gezeten. Het is meer dat een drukke week erg snel voorbij gaat. En dat is soms wel jammer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:07:08 #285
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_88403262
Wel grappig dat de nadruk ligt op VWO.
Ik bedoel, ik deed geen reet op het VWO, omdat het simpelweg te makkelijk was.
Dat is wel te zien aan mijn cijferlijst. Wiskunde, Economie en Aardrijskunde een 6.
Maar ja, Bachelor 'met genoegen' afgerond en mijn master 'cum laude'.
Dus wat zeggen die VWO cijfers dan nog over mij?
Moest wel lachen om mijn wiskundecijfer aangezien ik nu econometrie doe en ik het toch goed kan volgen.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_88403514
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:07 schreef Japie_Tepel het volgende:
Wel grappig dat de nadruk ligt op VWO.
Ik bedoel, ik deed geen reet op het VWO, omdat het simpelweg te makkelijk was.
Dat is wel te zien aan mijn cijferlijst. Wiskunde, Economie en Aardrijskunde een 6.
Maar ja, Bachelor 'met genoegen' afgerond en mijn master 'cum laude'.
Dus wat zeggen die VWO cijfers dan nog over mij?
Moest wel lachen om mijn wiskundecijfer aangezien ik nu econometrie doe en ik het toch goed kan volgen.
Omdat het wat zegt over je instelling. Hoe moeten ze je anders beoordelen?

We hadden hier een Engelse bankier over de vloer vanmiddag dus we hadden het wat over beleggen e.d. Op gegeven moment vertelde hij me dat hij wel een stage plek voor me kon regelen tegen de tijd dat ik die nodig heb, altijd leuk om te horen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88403585
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:07 schreef Japie_Tepel het volgende:
Wel grappig dat de nadruk ligt op VWO.
Ik bedoel, ik deed geen reet op het VWO, omdat het simpelweg te makkelijk was.
Dat is wel te zien aan mijn cijferlijst. Wiskunde, Economie en Aardrijskunde een 6.
Maar ja, Bachelor 'met genoegen' afgerond en mijn master 'cum laude'.
Dus wat zeggen die VWO cijfers dan nog over mij?
Moest wel lachen om mijn wiskundecijfer aangezien ik nu econometrie doe en ik het toch goed kan volgen.
Dat verhaal heeft iedereen altijd, en ik zie deel van je punt ook wel. Echter, iemand die echt bij de top 1% hoort, moet het ook zonder moeite wel kunnen en dan nog een goed cijfer halen. En dat zijn de mensen die ze zoeken. Je moet je natuurlijk afvragen wat voor instelling je hebt als het "te makkelijk" is en je daarom een 6 haalt? Ik bedoel, iedereen met een echt grote wiskunde knobbel kan een 8 halen zonder moeite in mijn ervaring.

Neem het vooral niet persoonlijk op, ik praat hier in algemene termen. Iedereen heeft zijn redenen, maar over het geheel kijken mensen er zo naar. Ik zoek 1) een persoon die zo slim is dat hij zonder moeite hoog scoort of 2) een persoon die slim en ambitieus is en door hard werken hoog scoort.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88403621
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen van beiden. Ik had alleen een stuk rustiger en relaxter kunnen leven als ik voor een andere studie had gekozen. Wat betreft de centen had er weinig verschil in gezeten. Het is meer dat een drukke week erg snel voorbij gaat. En dat is soms wel jammer.
Maar waar heb je destijds dan voor gekozen, voor een richting die later een goed salaris op zou leveren? Ik begrijp je punt wel, maar ik heb nooit zo het gevoel gehad dat je richting al vast ligt. Jij kan morgen een andere kant op, da's een kwestie van een nieuwe richting kiezen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88403819
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:07 schreef Japie_Tepel het volgende:
Wel grappig dat de nadruk ligt op VWO.
Ik bedoel, ik deed geen reet op het VWO, omdat het simpelweg te makkelijk was.
Dat is wel te zien aan mijn cijferlijst. Wiskunde, Economie en Aardrijskunde een 6.
Maar ja, Bachelor 'met genoegen' afgerond en mijn master 'cum laude'.
Dus wat zeggen die VWO cijfers dan nog over mij?
Moest wel lachen om mijn wiskundecijfer aangezien ik nu econometrie doe en ik het toch goed kan volgen.
Doe je nu de econometrie master? Heb veel mensen van jouw jaar gesproken, zitten veel aardige gasten bij. :) Verder is probeer ik nu ook voor cum laude te gaan, bachelor ook 'with pleasure' gehaald, maar dat stelt natuurlijk niet veel voor.
pi_88405221
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar waar heb je destijds dan voor gekozen, voor een richting die later een goed salaris op zou leveren? Ik begrijp je punt wel, maar ik heb nooit zo het gevoel gehad dat je richting al vast ligt. Jij kan morgen een andere kant op, da's een kwestie van een nieuwe richting kiezen?
Zonder het al te persoonlijk laten worden. Ik wou met name weg om familie omstandigheden, hetgeen wat me lastig zat tijdens de middelbare school tijd. Dat kon ik mezelf niet nog een keer laten overkomen. Ik moest gewoon weg uit Nederland. Combinatie van mn economie leraar die er op hamerde dat ik iets moest doen met economie & wiskunde omdat ik vooral bezig was met beleggen en de school psycholoog en leraren die het gevoel hadden dat ik hier te veel geremd werd. En ik sprak vrij vloeiend engels, dus dan lag de keus al snel op Londen.

Random 5 universiteiten ingevuld zonder te kijken naar ranking of wat dan ook. Bij 4 een conditional offer waaronder Cass Business School/City Uni. Bij puur toeval daar voor gegaan, niet veel later mail dat ze vol zaten. En toen voor die 'andere Uni' gegaan wat ik natuurlijk achteraf niet had moeten doen. (de 2 andere waren beter). Verder ook geen onderzoek gedaan destijds naar de inhoud van de studie. Ik was allang blij dat ik uit Nederland vertrok. Eerste weken direct op de finance profs. afgestapt. Toen kwam ik er al snel achter dat ik verkeerd zat met mijn economics. En switchen van deze uni naar een betere kon wel maar dan moest ik het 1e jaar weer over doen. Ik heb al vertraging, daar had ik dus geen trek in.

Als ik slechts kleine veranderingen had gemaakt in mijn keuzes de afgelopen jaren was het solliciteren voor een internship of een baan zo veel gemakkelijker geweest. Of zelfs universiteiten of sponsors recruiteren voor de trading competitie die we nu runnen. Je wordt soms gewoon niet serieus genomen alleen al omdat je van die uni afkomt terwijl ik zeker weet dat wij gemiddeld een betere performance qua portfolio hebben. Salaris en toekomstplannen waren dus niet de reden om naar Londen te verhuizen. Je kent zelf de 'magie' van de financiele wereld ook wel. Het mag dan werk zijn, het is ook leuk. Je wordt er ingezogen, dat heb ik dus met belegggen en op die manier denk je even niet aan alle persoonlijke rotzooi om je heen :Y) En zo'n beetje alles wat ik de afgelopen jaren heb geleerd over beleggen was door zelfstudie en niet door toedoen van de universiteit of van die beleggings seminars die er dagelijks in Londen worden gehouden (! :') )

En ik kan hier dus ook niet zo maar stoppen met de opleiding. Dan hoef ik denk ik niet terug te komen naar Nederland. Oh, ze (familie) hadden er van te voren allemaal geen vertrouwen in dat ik ook maar 1 jaar zou volhouden in Londen.( :')) En dat ik nu wel goede cijfers haal wordt er helemaal scheef gekeken naar mijn middelbare school periode. Nu wel en toen niet? Wat ben je ook een sukkel. En ja, ik wil graag vooruit kijken, maar je wordt er gewoon vaak aan herinnerd. Van RBS een mail gekregen dat alles goed en wel was voor een interview, maar ze alleen nog even een bevestiging wilden van mijn middelbare school die de omstandigheden van toen moet bevestigen

Niet om het nu allemaal erg zielig over te laten komen. Het schoppen tegen 'de gevestigde orde' hoort er nu eenmaal bij als je niet aan gemiddelde plaatje voldoet. En als ik nu zou stoppen zou dat alleen nog maar meer voelen als failure.

Pluspunt is wel dat ik dit jaar in een zeer sterke 3e jaars groep zit bij mijn uni. Vriend van me heeft een conditional offer gekregen van Cambridge om daar z'n master te gaan doen. W00t! ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:21:52 #291
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88405543
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Dat verhaal heeft iedereen altijd, en ik zie deel van je punt ook wel. Echter, iemand die echt bij de top 1% hoort, moet het ook zonder moeite wel kunnen en dan nog een goed cijfer halen. En dat zijn de mensen die ze zoeken.
Wat ik wel jammer vind is dat ze in het buitenland de 'simpelheid' van het Nederlandse profiel kiezen niet begrijpen.
Ik had (en zou achteraf) gemakkelijk N&T / N&G (Beta) richting kunnen doen.
Maar mij werd verteld van: 'Waarom zou je? Als je toch zeker weet dat je later 'iets in de economie' wilt doen?'.
Hoppa E&M met Wiskunde A en alle zinloze kutvakken die bij dat profiel horen.
pi_88406044
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:21 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat ik wel jammer vind is dat ze in het buitenland de 'simpelheid' van het Nederlandse profiel kiezen niet begrijpen.
Ik had (en zou achteraf) gemakkelijk N&T / N&G (Beta) richting kunnen doen.
Maar mij werd verteld van: 'Waarom zou je? Als je toch zeker weet dat je later 'iets in de economie' wilt doen?'.
Hoppa E&M met Wiskunde A en alle zinloze kutvakken die bij dat profiel horen.
Wie vertelde je dat? Je mentor die CKV gaf zeker? :|W
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:40:10 #293
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88406210
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wie vertelde je dat? Je mentor die CKV gaf zeker? :|W
Ja zoiets .. :') De studiebegeleider die er verstand van zou moeten hebben.. Maar ik denk dat het op vele scholen zo gaat. Wil je in de zorg? » NG. Wil je iets met techniek? » NT Wil je iets in de economie? » EM
pi_88406393
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:40 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ja zoiets .. :') De studiebegeleider die er verstand van zou moeten hebben.. Maar ik denk dat het op vele scholen zo gaat. Wil je in de zorg? » NG. Wil je iets met techniek? » NT Wil je iets in de economie? » EM
Maar net hoe je het treft. En je had natuurlijk ook wat meer uit jezelf kunnen proberen te halen door Wiskunde B te doen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88406473
Dat dus. Genoeg mensen die zichzelf liever niet vervelen en dus het moeilijkste profiel kiezen, ongeacht hun studiekeuze. In Delft zitten ook genoeg mensen die helemaal geen ir willen worden, maar die zichzelf gewoon denken te vervelen met een economische studie en liever iets zwaarders doen. Het is een instelling, eentje die goed aansluit bij wat ze zoeken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88406509
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Wat ik bedoelde is ook niet om nu te switchen, maar eerder om na je studie gewoon te kijken waar je heen wilt en daar achteraan te gaan. Als je naar het buitenland wilt, zijn daar nog eindeloos veel opties voor, je hoeft niet in finance in Londen te blijven natuurlijk. Wat dat betreft heb je nog geen opties verloren volgens mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88406519
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:21 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat ik wel jammer vind is dat ze in het buitenland de 'simpelheid' van het Nederlandse profiel kiezen niet begrijpen.
Ik had (en zou achteraf) gemakkelijk N&T / N&G (Beta) richting kunnen doen.
Maar mij werd verteld van: 'Waarom zou je? Als je toch zeker weet dat je later 'iets in de economie' wilt doen?'.
Hoppa E&M met Wiskunde A en alle zinloze kutvakken die bij dat profiel horen.
Dat is trouwens wel echt een probleem in het huidige middelbare onderwijs. Alle adviseurs die op middelbare scholen rondlopen pushen je richting een E&M profiel als je economische interesses hebt, daarbij totaal niet rekening houden met (a) de mate waarin dat profiel daadwerkelijk goed voorbereidt op een economische studie (totaal niet namelijk) en (b) je talenten (zo stond ik in jaar 1-3 van VWO altijd gemiddeld een 9 of 10 voor wiskunde en de natuurvakken maar ging ik op aanraden van de adviseur E&M doen). Eindigde met het hoogste cijfer van de school voor zowel wiskunde a1,2 als economie1,2 en met rotcijfers voor geschiedenis etc. Ik houd mezelf altijd graag verantwoordelijk voor mijn beslissingen, maar op die leeftijd overzie je dat gewoon niet. En als je dan ouders hebt die nooit verder dan de mavo zijn gekomen (in mijn geval, verder toffe ouders hoor ;) ) wordt een dergelijke foute keuze ook echt niet rechtgezet door je familie.
Maar goed, dat draai je natuurlijk niet meer terug en dat interesseert me ook niet zo aangezien het met hard werken echt wel recht te zetten valt. Daar kan je jezelf wél op afrekenen. ;)

Niet om een betoog te houden voor het aannemen van EM'ers overigens, Drive-r is al duidelijk genoeg geweest waarom er een bias richting NT is en ik zou zelf op precies dezelfde wijze selecteren. Wel is dit een probleem van het onderwijs wat best eens aangepakt mag worden. Rector van onze faculteit economie heeft hierover ook een open brief naar de minister van onderwijs gestuurd, dus dat is al een goed begin.
pi_88406713
Zie het dit bericht voor statistieken over de prestaties van alpha- en beta-scholieren op de studie economie. Wat een verschil. :P
pi_88406911
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Begrijpelijk. Wat ik bedoelde is ook niet om nu te switchen, maar eerder om na je studie gewoon te kijken waar je heen wilt en daar achteraan te gaan. Als je naar het buitenland wilt, zijn daar nog eindeloos veel opties voor, je hoeft niet in finance in Londen te blijven natuurlijk. Wat dat betreft heb je nog geen opties verloren volgens mij.
Dat ga ik dan ook doen als ik geen baan of stage weet te vinden :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88406956
Je kunt ook weer naar Grunn beetje schapenhoeden ofzo. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')