Racistische mopjes kan me niet zoveel schelen, maar je weet best dat de helft van de mensen die in dit topic hebben gepost gewoon keihard racist zijn terwijl je waarschijnlijk nooit negers hebben gekend (behalve televisie en de gast die dat meisje waar ze verliefd op waren heeft versierd).quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:43 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
P.S. Ik ben geen racist, maar ik vind het leuk om tegen deze huisjes aan te schoppen. Ga ook even het volgende filmpje van Dave Chappelle bekijken.![]()
Euh, zoveel spaanse jongeren zijn er niet in de buurt hoor, en waarom perse daar op zoek naar gaan gewoon om mijn vader zn zin te geven?quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ken ik al.![]()
Maar TS:
Als je vader racist is en je wilt verder een goede band met hem houden, dan raad ik je aan om gewoon een Spaanse vriend te nemen als je ooit van plan bent om te trouwen.
In de tussen tijd gewoon stiekem afspreken/daten met negers/Italianen/Zuid-Amerikanen. Je bent pas 21 geloof ik, dus je bent toch niet op zoek naar de jongen die een deel van je familie gaat worden?
In ieder geval heb ik al wat ervaring met meisjes met racistische ouders en dat is iets wat ik en de meeste negers geen koppijn van willen krijgen.
Het woordje 'racist' is in waarde gedaald. Bij het minste of geringste ben je al een racist. Ik denk persoonlijk dat er nog weinig 'echte' racisten zijn, maar goed.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Racistische mopjes kan me niet zoveel schelen, maar je weet best dat de helft van de mensen die in dit topic hebben gepost gewoon keihard racist zijn terwijl je waarschijnlijk nooit negers hebben gekend (behalve televisie en de gast die dat meisje waar ze verliefd op waren heeft versierd).
Tuurlijk is het racistisch.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:53 schreef Monco10 het volgende:
Iemand direct een racist noemen als ie liever niet heeft dat zijn dochter met een donkere jongen thuiskomt, dat is wel heel kort door de bocht
Waarom? Het is toch zo.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:53 schreef Monco10 het volgende:
Iemand direct een racist noemen als ie liever niet heeft dat zijn dochter met een donkere jongen thuiskomt, dat is wel heel kort door de bocht
Nee, want je weet de reden niet van de vader.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tuurlijk is het racistisch.
Kijk, ik kan begrijpen als een vader die af en toe MTV heeft gezien en opsporingsverzocht kijkt zich een beetje zorgen gaat maken. Ik kan wel voorstellen dat hij die jongen wil leren kennen en een goed oog op zaken zal houden. Maar het is per definitie nog steeds racistisch.
Maar in dit geval wil de vader die jongen niet eens ontmoeten. Het feit dat hij een neger is betekent al dat TS de (ex) vriend niet thuis mocht brengen. Dat is niet racistisch?
Heeft dan toch wel iets met vooroordelen te maken omdat je een bepaalde beeld hebt van iemand met een donkere kleur en daardoor bang bent dat je dochter verkeerd wordt behandeld. Ik snap wel dat je wilt dat je dochter met een goede jongen thuiskomt maar als je dat baseert op iemands afkomst zou ik toch even bij jezelf nagaan of het wel eerlijk is om zo te denken. Voor hetzelfde geld komt je dochter met een donkere jongen thuis die gewoon goede bedoelingen met je dochter heeft. Lekker boeiend dan wat voor kleur of afkomst hij heeft.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:53 schreef Monco10 het volgende:
Die schrijver van die artikels is een mongool.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:57 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Het woordje 'racist' is in waarde gedaald. Bij het minste of geringste ben je al een racist. Ik denk persoonlijk dat er nog weinig 'echte' racisten zijn, maar goed.
Lees de volgende twee artikelen even door:
http://www.vrijspreker.nl(...)gen-discrimineren-i/
http://www.vrijspreker.nl(...)en-discrimineren-ii/
Racismequote:Op zondag 10 oktober 2010 15:45 schreef bushwackerish het volgende:
ik ben ronduit geschokt door het hoge gehalte racisten hiero.
Vergis ik me nou,. of was dat 10 jaar geleden anders?
Dat doet niks af aan die opmerking. Ik wilde je gewoon even op het hart drukken dat jij ook die gen bezit aangezien jouw overovergrootmoeder waarschijnlijk door een hitsing spanjaard is verkracht toen Spanje besloot deze rivierdelta als uitvalsbasis te gebruiken. Maar ook dat Spanje met kop en schouders boven het nederlandse nalatenschap uitsteekt mbt cultuur en beschaving. Het is dus nogal zwakzinnig om dit soort opmerkingen te posten...quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En op welke manier doet dat precies af aan mijn opmerking dat TS haar spaanse vader waarschijnlijk een moslim gen heeft..?
Maar dan is papa toch racistisch?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, want je weet de reden niet van de vader.
Hij zou zomaar op de cultuurverschillen kunnen doelen die voor problemen zouden kunnen gaan zorgen.
Ja, en? Zijn eigen keuze toch?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar dan is papa toch racistisch?
Ik weet het ook niet, TS. Als je vader niet bereidt is om te luisteren naar logica, dan weet ik het echt niet. Maar ik kan je wel zeggen dat het meer stress is dan dat het waar is. Ben je zeker dat je niet normaal met hem erover kan spreken?quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:55 schreef Lady_1989 het volgende:
[..]
Euh, zoveel spaanse jongeren zijn er niet in de buurt hoor, en waarom perse daar op zoek naar gaan gewoon om mijn vader zn zin te geven?
Ik hou niet van stiekem afspreken, en ook al ben ik 'pas' 21, ik hoef geen leuke scharrels of weet ik het te zoeken, ik wil gewoon leuke jongen om relatie mee te hebben.
Maar het lijkt me idd wel vervelend om tegen die jongen dan te zeggen hoe mijn vader is. Mijn ex vond het ook vervelend te horen maar kon het wel accepteren.
Zijn eigen keuze, maar ik vind het fout. En TS ook.quote:
Het lijkt mij sterk dat je beide stukken hebt doorgelezen én hebt begrepen. (Ook leuk dat je gelijk begint met schelden wanneer je iets leest/hoort wat niet in je straatje past. Dit is nog iets waar mensen een hekel aan hebben als het gaat om buitenlanders: 99% heeft een kort lontje.)quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die schrijver van die artikels is een mongool.
Ja.quote:Kijk, ik weet niet hoeveel echte racisten er zijn, maar ga je me nou echt proberen te overtuigen dat wat hier geschreven in dit topic niet belachelijk racistisch is?
Are you dense? Are you retarded or something?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, want je weet de reden niet van de vader.
Hij zou zomaar op de cultuurverschillen kunnen doelen die voor problemen zouden kunnen gaan zorgen.
Selffulfilling prophecy. Heel fout en een dooddoener voor de discussie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat je beide stukken hebt doorgelezen én hebt begrepen. (Ook leuk dat je gelijk begint met schelden wanneer je iets leest/hoort wat niet in je straatje past. Dit is nog iets waar mensen een hekel aan hebben bij buitenlanders: 99% heeft een kort lontje.)
[..]
Ja.
quote:Hoe denk je erover als je pa zegt dat je zusje absoluut niet met een kaaskop thuis hoeft te komen, gebeurt ook nogal eens.
En jij kan misschien beter normaal taalgebruik hanteren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Are you dense? Are you retarded or something?
Dus als die jongen een blanke Russische atheist was dan had die vader ook die jongen helemaal niet willen zien of spreken en ook niet met zijn dochter erover praten?![]()
Of wacht, Russen zijn ook bekend als uitstekende mannen tegenover vrouwen.
Weet je hoe vaak ik "rationele" discussies heb gehad met fok racisten en andere internethelden?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat je beide stukken hebt doorgelezen én hebt begrepen. (Ook leuk dat je gelijk begint met schelden wanneer je iets leest/hoort wat niet in je straatje past. Dit is nog iets waar mensen een hekel aan hebben als het gaat om buitenlanders: 99% heeft een kort lontje.)
[..]
Ja.
Vandaar de haakjes. Het was niet bedoeld als onderbouwde argumentatie, maar dat had u sowieso wel uit de zin kunnen opmaken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Selffulfilling prophecy. Heel fout en een dooddoener voor de discussie.
Nee, want hij discrimineert niet op basis van huidskleur, ras, afkomst of nationaliteit in dat geval.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar dan is papa toch racistisch?
Het gaat zo:
Neger > Cultuurverschillen
niet zo:
Cultuurverschillen > Neger
Alleen vreemd dat jij juist degene bent die ze wel direct verbindt. Je weet namelijk helemaal niks over de achtergrond van TS haar (ex)vriend, maar scheert wel alle 'buitenlanders' over 1 kam:quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat is sowieso iets wat hier in Nederland faliekant fout gaat: de discussie afkomst / cultuur / religie. Drie compleet verschillende onderwerpen, met slechts tendenzen om de drie te verbinden.
quote:Dan is het een compleet andere situatie, want een homo heeft geen andere cultuur, is niet vaker aggressief, niet vaker crimineel, wordt niet aan de deur geweigerd door de gemiddelde uitsmijter, heeft geen problemen met werk vinden en ga zo maar door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |