Het gordijn heet Merete en het is wit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef 92Merel het volgende:
ik heb trouwens geen flauw idee over welk gordijn je het hebt, maar als je bang bent dat je de vloer beschadigt met strijken, kan je beter de strijkplank gebruiken. Iets anders eronder leggen kan evt ook nog.
Staat er geen gebruiksaanwijzing bij?
ja en ducktape kan ook nogquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik had geen strijkijzer dus heb maar een nietmachine gebruikt
Glaskopspelden op zondagmorgen dat weet ik niet maar de gemiddelde stoffenwinkel, fournituren winkel heeft ze, misschien de hema ook wel.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:41 schreef AnneX het volgende:
Oh stel je voor dat die rode - blauwe - groene - gele plastic knopjes smelten !
heb je een uniek patroon van stippeltjes en een gepimpt Ikea gordijn.
Grapje !
En Ml. wat zijn dan glaskopspelden en waar haal je die op zondagmorgen?
Beetje jammer om te wassen, denk je niet ?quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:24 schreef NouMooiNiet het volgende:
Was je het gordijn wel even een keer uit voordat je de zoom erin doet?
Anders kan het zomaar gebeuren dat na een keer wassen je gordijn 10 cm te kort is!!!!
De wat? De prêt??quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beetje jammer om te wassen, denk je niet ?
Je bent de prêt kwijt en het nieuwe is eraf.
Overigens té lange gordijnen die dweilen over de grond zijn ook niet lelijk. ( en trendy)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* gooit ze er maar weer eens in.
Prêt, ik dacht dat het zo heet: een soort voorgestevenheid van de stof.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
De wat? De prêt??
Enne t zijn maar Ikea gordijnen, die krimpen nogal. Je zult ze toch een keer moeten wassen, vooral witte gordijnen. Zou jammer zijn als ze dan veel te kort uit de machine kwamen.
Dat bedoel ik dus!quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:52 schreef Zuigstengel het volgende:
Katoenen ikea gordijnen: eerst wassen voordat je op maat maakt!!!!!!!!!!! De mijne waren opeens 10-15 cm korter en ik heb ze moeten weggooien, want de zoom was niet breed genoeg om dat te compenseren.![]()
Gelukkig was ik mijn gordijnen niet zo vaak, dus ik heb toch een jaar van ze kunnen genieten voordat ik ze in de was gooide en nieuwe moest kopen.
Dat banmd is niet heel duur volgens mij en anders strijkvliezeline of gewoon textiellijm.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:45 schreef Lienekien het volgende:
Dat vaststrijken van een zoom met het band dat IKEA meelevert, is mij nog nooit goed gelukt. Die troep laat bij het minste geringste weer los. Helemaal als het een beetje zware gordijnen zijn.
Of een keer met de naaimachine erlangs. Dan blijft het zeker zitten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat banmd is niet heel duur volgens mij en anders strijkvliezeline of gewoon textiellijm.
niet doen, neem van die spelden met metalen kopje.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:38 schreef Ml-etje het volgende:
Neem anders glaskopspelden die kunnen het strijkijzer het beste verdragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |