abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87354348
In de loop van volgend jaar is ons nieuwbouwhuis klaar en nu zijn we ons aan het orienteren op de muren. Omzet we veel negatieve ervaringen hebben gehoor over het stucen van muren in een nieuwbouwhuis hebben we besloten dat we dat niet gaan doen. Nu is ons ook dus gevallen op de diverse redelijk strakke behangvormen. Zoals glasvliesbehang, vliesbehang of glasvezelbehang.

Glasvezelbehang valt eigenlijk al af omdat dat teveel structuur heeft.

Blijft over glasvliesbehang of vliesbehang.

Echter nu lees ik dat glasvliesbehang heel moeilijk van de muren af te halen is en vliesbehang wel weer heel makkelijk ervanaf te halen is. Alleen nu zijn we een beetje aan het kijken geweest in wat verschillende bouwmarkten. Alleen worden dezelfde termen eigenlijk overal en nergens gebruikt. Ik heb nog niet precies een beeld wat nou het verschil is tussen glasvliesbehang en vliesbehang. En omdat verschillende winkels allerlei termen door elkaar gebruiken word ik daar ook niet echt veel wijzer van.

Heeft iemand hier ervaring met deze soorten behang en weet iemand wat precies het verschil en de voor en nadelen van deze soorten behang zijn?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:36:13 #2
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_87354960
Handig topic aangezien wij ook in hetzelfde schuitje zitten.
Ik heb gelezen dat de muren ook gelijk geschilderd kunnen worden. Dat lijkt mij ook een strakke oplossing, maar ik heb er ook nog geen advies over ingewonnen aangezien ons a.s. huis nog een grasveldje is :)
That's the way the cookie crumbles
pi_87356345
tvp

wist trouwens niet dat er onderscheid was tussen glasvlies- en vliesbehang.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:36:41 #4
21210 Paladin82
In Black and White
pi_87364812
Ik weet het niet 100% zeker maar je hebt, glazvezel behang, hier is het behang 100% van gewoven glasvezel, je hebt dit in een paar rare motiefjes, blokjes, visgraat enz maar ook volledig vlak (dan lijkt je muur net gestucked) dit gaat vaak onder de noemer renovlies.

Glasvlies of vlies behang is de onderlaag van glasvlies, dis is heel fijn en de laag er boven is vaak van een wat zachter materiaal ala vinyl, dit is in vele motieven en designs te vinden en moet je vaak daarna nog overschilderen.

Ik lees ontzettend veel verschillende verhalen de ene website zegt fdat glasvlies prima over nieuwbouw muren heen kan, de ander zegt dat ze weer niet vlak genoeg zijn en dat je eerste moet laten stucken en of renovlies moet gebruiken.

Het is idd correct dat glasvezel heel moeilijk van de muur afkrijgt omdat het geen water door laat, je kan geloof ikw el met een apparaat er gaatjes in maken en dan gaan stomen, of als het erg goed gedaan is er gewoon overheen stucken.

nogmaals ik ben zelf ook nog bezig met het uitzoeken welk product we in ons nieuwbouw huis gaan gebruiken, maar dit heb ik tot op heden kunnen vinden als ik zaken fout heb dan hoor ik het graag van de ervarings deskunidgen :)
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_87368544
Wij hebben afgelopen donderdag de sleutel gekregen, ook van nieuwbouw. Wij nemen ook glasvliesbehang. De man die de oplevering deed vroeg aan ons wat we met de wanden van plan waren. We hebben toen het glasvlies aangegeven en hij zei dat dat de meest verstandige keuze is in een nieuwbouwwoning.
Wij nemen wel dat hele gladde en ze spuiten het dan over in iedere kleur die je maar wilt. Het geeft een heel strak resultaat. Maandag komen ze kijken vanuit het bedrijf om de precieze offerte te doen, spannend c_/
Succes met je keuze!
pi_87409225
Wij willen sowieso niet met een motiefje/blokje/visgraat.

Alleen twijfelen we nog tussen glasvlies of vliesbehang.

Nu las ik hier weer dat allerlei bedrijven de termen door elkaar gooien.

http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?t=12972

Het enige echte verschil tussen vlies en glasvlies is volgens mij hoe je het eraf kunt halen. Maar bij een bouwmarkt als de gamma of karwei word je nou ook niet echt wijzer van de hulp die je daar krijgt. Wat voor winkels hebben hier nou echt verstand van? Ik ben ook al bij de decorette geweest en daar kwamen ze vooral met allerlei kleuren en motieven aan zetten. Dus ook niet echt wat ik zoek. Dus nu eerst op zoek naar een goede speciaalzaak voor advies.
pi_87409284
@TS:

Misschien een echte behanger bij jou in de buurt zoeken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87410350
Ja idd, ben nu even aan het zoeken naar wat winkels. Heb al een behang/verfzaak op het oog. Daar zaterdag dus maar even langsgaan.
pi_87796979
Afgelopen zaterdag ben ik langsgegaan bij onze lokale verf/behang winkel. Maar daar kreeg ik te horen dat eigenlijk alles waar je overheen verft je er heel moeilijk af kunt halen. En er overheen verven vinden we belangrijker dan dat je het er makkelijk af kan halen.

Het gaat dus hoogstwaarschijnlijk voorgeschilderd glasvliesbehang worden. Wat we dan nog maar 1 of 2 keer hoeven te schilderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')