Ik weet het niet 100% zeker maar je hebt, glazvezel behang, hier is het behang 100% van gewoven glasvezel, je hebt dit in een paar rare motiefjes, blokjes, visgraat enz maar ook volledig vlak (dan lijkt je muur net gestucked) dit gaat vaak onder de noemer renovlies.
Glasvlies of vlies behang is de onderlaag van glasvlies, dis is heel fijn en de laag er boven is vaak van een wat zachter materiaal ala vinyl, dit is in vele motieven en designs te vinden en moet je vaak daarna nog overschilderen.
Ik lees ontzettend veel verschillende verhalen de ene website zegt fdat glasvlies prima over nieuwbouw muren heen kan, de ander zegt dat ze weer niet vlak genoeg zijn en dat je eerste moet laten stucken en of renovlies moet gebruiken.
Het is idd correct dat glasvezel heel moeilijk van de muur afkrijgt omdat het geen water door laat, je kan geloof ikw el met een apparaat er gaatjes in maken en dan gaan stomen, of als het erg goed gedaan is er gewoon overheen stucken.
nogmaals ik ben zelf ook nog bezig met het uitzoeken welk product we in ons nieuwbouw huis gaan gebruiken, maar dit heb ik tot op heden kunnen vinden als ik zaken fout heb dan hoor ik het graag van de ervarings deskunidgen