abonnement Unibet Coolblue
pi_91754312
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef DjinN het volgende:
Ik zit weer een beetje vast :@
"Break yarn, leaving a long end. Thread through stock stiches on needle, draw up tightly and fasten off"
ik weet niet of je hier al uit bent ondertussen (ik had hier even heel erg overheen gelezen...) maar je moet aan het eind van de laatste toer je draad afknippen, maar wel een lange draad overhouden. (dus niet dichtbij je breiwerk afknippen) je moet ook niet afkanten, maar gewoon de steken op je naald laten. dan ga je (makkelijk met een stopnaald) met de lange draad door de lusjes op de naald, dan haal je de naald eruit en kun je de draad strak aantrekken. dan kun je je draad wegwerken. zo hoef je niet af te kanten en worden alle lusjes meegenomen het laatste rondje in. ziet er vaak netjes uit :) ^O^ succes!

dat armpje begrijp ik ook niet heel goed, maar ik heb de rest van het patroon van het armpje ook nog niet gezien... daar kan ik je dus helaas niet bij helpen...
  zondag 23 januari 2011 @ 18:30:54 #177
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_91759762
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:22 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik weet niet of je hier al uit bent ondertussen (ik had hier even heel erg overheen gelezen...) maar je moet aan het eind van de laatste toer je draad afknippen, maar wel een lange draad overhouden. (dus niet dichtbij je breiwerk afknippen) je moet ook niet afkanten, maar gewoon de steken op je naald laten. dan ga je (makkelijk met een stopnaald) met de lange draad door de lusjes op de naald, dan haal je de naald eruit en kun je de draad strak aantrekken. dan kun je je draad wegwerken. zo hoef je niet af te kanten en worden alle lusjes meegenomen het laatste rondje in. ziet er vaak netjes uit :) ^O^ succes!

dat armpje begrijp ik ook niet heel goed, maar ik heb de rest van het patroon van het armpje ook nog niet gezien... daar kan ik je dus helaas niet bij helpen...
Ik heb even gegoogled naar het origineel van het PDF bestand en ik heb het stukje gevonden :)

ARMS (MAKE 2 PIECES)
Cast on 6 sts with Click for top edge and cont in st
st.
Next row Purl.
Inc row Inc into every st to end. [12 sts].
St st 13 rows.
Cast on 3 sts at beg of next 2 rows for thumb.
[18 sts]
Cast off 3 sts at beg of next 2 rows [12 sts].
St st 2 rows.


Het gaat dus om het dikgedrukte stukje. Ondertussen weet ik zo ongeveer hoe ik extra steken erbij moet zetten maar ik begrijp dus niet helemaal hoe ik op 18 steken kom :@
Bedankt voor je tip over het andere stukje. Daar ben ik gelukkig uitgekomen nu :)
(Zit trouwens nu even via de account van vriendjelief :@ O+ )
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
pi_91760460
^O^ graag gedaan. ik heb ook even gekeken naar het dikgedrukte stukje, en dan kom ik hierop uit:
cast on 3 sts at beg of next 2 rows for thumb.[18 sts] dan doe je er eerst 3 bij de eerste toer die je doet, en 3 bij de tweede toer doe je doet. dan komen er in 2 toeren dus 6 steken bij en kom je uit op 18 steken.
Cast off 3 sts at beg of next 2 rows [12 sts].hier kant je 3 steken af bij de eerste toer die je doet, en 3 bij de tweede toer die je doet. dan verminder je dus in 2 toeren met 6 steken en kom je weer uit bij 12 steken.
is dit nu wat duidelijker? :)
  zondag 23 januari 2011 @ 18:56:39 #179
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_91760831
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:48 schreef mijsje het volgende:
^O^ graag gedaan. ik heb ook even gekeken naar het dikgedrukte stukje, en dan kom ik hierop uit:
cast on 3 sts at beg of next 2 rows for thumb.[18 sts] dan doe je er eerst 3 bij de eerste toer die je doet, en 3 bij de tweede toer doe je doet. dan komen er in 2 toeren dus 6 steken bij en kom je uit op 18 steken.
Cast off 3 sts at beg of next 2 rows [12 sts].hier kant je 3 steken af bij de eerste toer die je doet, en 3 bij de tweede toer die je doet. dan verminder je dus in 2 toeren met 6 steken en kom je weer uit bij 12 steken.
is dit nu wat duidelijker? :)
Mja :) Het is zo wel duidelijker :) Maar als ik 3 extra steken heb gebreid en het rijtje af is (oftewel 1 toer) dan zit mijn draad toch aan de andere kant :? :{ Dan moet ik weer een toer doen om bij het duimpje (die 3 extra steken) uit te komen. Dat zou dan toch betekenen dat ik 4 toeren doe ipv 4 :{
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
  zondag 23 januari 2011 @ 19:07:35 #180
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_91761344
Och verdorie, nu zie ik het denk ik :o even proberen!
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
pi_91761469
ben benieuwd naar de foto's straks ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 19:28:40 #182
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_91762200
Hmm ik denk niet dat ik het goed heb gedaan nu :{ Nu heb ik aan weerskanten 3 extra steekjes :') Denk niet dat dat klopt _O- Ik moet wel het armpje dubbelvouwen straks waardoor die 3 steekjes weer bijelkaar komen maar ik denk niet dat dat is zoals in de beschrijving staat :P
Nouja even verder proberen dan! Ben nu toch met mijn oefenwol bezig dus fouten maken is niet zo erg nu :)
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
pi_91769949
-O- dat is vreemd... is het beter als je het aan het begin van de ene toer doet en aan het eind van de andere toer?
gelukkig is het met de oefenwol... :) meestal ben ik niet zo handig, en gooi gelijk de goeie wol in de strijd... :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:34:40 #184
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91853289
Oefenwol is een goed idee! Ik ben ook altijd te ongeduldig en doe niet aan proeflapjes. :D

Ik wacht met smart op mijn bestelde pennen 10 en 12. Ben met die paarse Katia toch gestopt. Het is een te groot verschil in pennen, dus ik wil hem maken zoals Katia adviseert. Misschien wel even een bolletje erbij halen want er gaat vast meer in zitten ook.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:03:05 #185
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91878091
Ik ben ook ongeduldig maar ben toch blij dat ik aan de proeflapjes ben gegaan voor mijn deken.
Hoewel mijn inschatting op basis van het proeflapje niet helemaal juist was, ik had teveel wol ingekocht.
Ik heb hiervan geleerd dat recht recht recht recht (ribbelsteek?) veel meer wol neemt dan tricotsteek, 1 recht 1 averecht. En gelukkig had ik niet meteen voor de hele deken wol gekocht maar voor 1/4 deel (1 kleurblok). Toen ik de andere 2 kleuren kocht had ik het wel precies geteld (4 blokken zijn identiek qua grootte en qua soort steken). Ik houd nu per kleur een restbolletje over.
pi_91879892
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:03 schreef caroline88 het volgende:
Ik ben ook ongeduldig maar ben toch blij dat ik aan de proeflapjes ben gegaan voor mijn deken.
Hoewel mijn inschatting op basis van het proeflapje niet helemaal juist was, ik had teveel wol ingekocht.
Ik heb hiervan geleerd dat recht recht recht recht (ribbelsteek?) veel meer wol neemt dan tricotsteek, 1 recht 1 averecht. En gelukkig had ik niet meteen voor de hele deken wol gekocht maar voor 1/4 deel (1 kleurblok). Toen ik de andere 2 kleuren kocht had ik het wel precies geteld (4 blokken zijn identiek qua grootte en qua soort steken). Ik houd nu per kleur een restbolletje over.
Bij het winkeltje waar ik mijn wol altijd haal kan ik wol terugbrengen als ik die teveel heb :) Dan mag ik gewoon een andere bol uitzoeken daarvoor in de plaats
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:37:39 #187
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91883755
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

Bij het winkeltje waar ik mijn wol altijd haal kan ik wol terugbrengen als ik die teveel heb :) Dan mag ik gewoon een andere bol uitzoeken daarvoor in de plaats
Ik ook hoor, gelukkig en zonder enige discussie of moeilijke gezichten. Dat restbolletje is makkelijk want ik heb ook nog een stukje draad nodig om de twee banen aan elkaar te zetten.
pi_91894320
Ik ben ook altijd te lui om proeflapjes te maken. Ik ben nu een deken aan het maken, maar die bestaat uit allemaal kleine lapjes in 3 kleuren. Ik heb gewoon eerst van 1 kleur een hele bol gebreid en toen wist ik hoeveel lapjes ik daaruit kon halen. Aan de hand daarvan heb ik bepaald hoeveel wol ik uiteindelijk nodig ging hebben en dat gekocht.
pi_91897296
Waaaah! Ik ben zo blij :D Heb mijn armpje van mijn Sackboy eindelijk af! O+ *O*
Hij moet alleen nog aan elkaar gemaakt worden, dus de duim (rechts) ziet er nog wat vreemd uit :P
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_91897648
Hoe zat het nou met het patroon van die duim? Heb je zo gelaten met de duim aan twee kanten of heb je het toch anders gedaan?
pi_91897779
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:47 schreef Eleofant het volgende:
Hoe zat het nou met het patroon van die duim? Heb je zo gelaten met de duim aan twee kanten of heb je het toch anders gedaan?
Nou, ik ben eens gaan Googlen. En toen kwam ik een blog van een breimeisje tegen, en daar liet ze stuk voor stuk (en met foto's) zien hoe je het armpje met de bijbehorende vingertjes moest maken :D Het bleek dus dat ik toch goed zat de allereerste keer dat ik em geprobeerd had te maken (en toen uit frustratie weer uitelkaar had gehaald, omdat ik dacht dat het niet klopte :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_91942753
Ik vind het jammer dat je tegenwoordig zo weinig ouderwets gebreide truien kunt kopen.
Is het een financieel iets of meer de tijdgeest?
pi_91943330
Door die alan dart zou ik echt willen dat ik kon breien
pi_91943392
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Door die alan dart zou ik echt willen dat ik kon breien
Hij is geweldig he O+ Maar hoezo denk je dat je niet kan breien??? Het is erg makkelijk hoor, je moet het alleen even doorkrijgen :) Ik zal eens even kijken waar de beginnersguide is die ik gebruikt heb
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_91943456
2 naalden enzo, heb ooit een halve sjaal gebreid maar op mn moeder manier en dat was makkelijker dan normaal breien ofzo.
Haken is makkelijker.
pi_91943548
Iemand ervaring met onderstaande? Werkt het goed en werkt het sneller? :P

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/punnikmolentje-19668.asp
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91943617
Ik heb em gevonden :) Ik kon alleen de normale htmllink niet meer vinden dus je zou even de urlnaam moeten aanpassen afentoe.

http://www.simplyknitting.co.uk/resources/simplyknitting/eg1.pdf Dit is pagina 1 van het hele pdf bestand. Hij gaat tot pagina 16 :) (de pdf link hebben ze namelijk per deel gedaan en niet alles op 1 pagina.)
Ik heb heel veel aan deze gids gehad en ik heb em ook echt uitgeprint. Hij is erg duidelijk en makkelijk voor beginners (waaronder ik ;) )
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:16:04 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91945595
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:12 schreef galtfactory het volgende:
Ik vind het jammer dat je tegenwoordig zo weinig ouderwets gebreide truien kunt kopen.
Is het een financieel iets of meer de tijdgeest?
Ik denk dat er te weinig vraag naar is. Of dat ze denken dat er te weinig vraag naar is.
Laatste wat ik ervan hoorde is alweer een tijdje terug. Dat ze in China voor een tientje gebreid worden en hier voor 300+ euro verkocht worden.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:01:02 #199
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_92040446
Yes! *O*
Ben net klaar met een Katia Rizos shawl voor nichtje en twee Katia Triana's voor mij en een vriendin. En toen was ik in mijn breiwinkeltje en hadden ze Katia Ondas binnen. O+
Woeiiii! Heb de paarse meegenomen. Wordt weer een shawl voor mezelf. :D



Breien gaat bij mij nog steeds een stuk sneller dan haken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 30 januari 2011 @ 09:50:19 #200
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_92068417
Mooie kleuren Sanne !

Even een vraagje, ik moet iets met een matrassteek aan elkaar naaien.
Heb wel iets van uitleg gevonden, maar ja, een filmpje is misschien duidelijker.
Heeft iemand voor mij een link naar een filmpje daarover?
b.v.d.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')