quote:Hersonnissos it is.
Op zondag 02 juni 2002 14:42 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Naar welke plaats gaan jullie?
quote:Nahja, d'r zal daar toch wel ietsie meer te doen zijn dan zuipen, achter de wijven aanjagen en met Koossie Alberts meegalmen?
Op maandag 03 juni 2002 08:53 schreef dutchie het volgende:[..]
Hersonnissos it is.
Ik zal mijn ouders eens vragen wat voor uitstapjes ze gemaakt hebben. Weet in ieder geval dat ze een dagje heen en weer naar Santorini zijn geweest, het bekende vulkanische eiland ongeveer 3 uur varen ten noorden van Kreta. Verder zou ik het geboekte hotel een dag of 3 of 4 "links" laten liggen en met een gehuurde auto de west- en zuidkust gaan verkennen. Zeg maar de route Heraklion - Rethimnon - Georgioupolis - Chania - Kastelli - Falassarna - Elafonisi - Paleohora - terug naar Chania - Vamos - Chora Sfakia - Frangokastelli - Plakias (mijn favo-bestemming) - Preveli - Spili - Matala - en via Heraklion terug naar Hersonnissos (op http://www.interkriti.org kun je alle info over genoemde plaatsen en meer vinden!). Dit kost natuurlijk wel wat voor accommodatie (ik schat zo'n 20 a 25 euro per 2-persoonskamer per nacht) en autohuur, maar je ziet meer van het eiland dan de doorsnee-Hersonnissos-ganger!
- Lassithi-hoogvlakte met o.m. de grot van Psychro en antieke windmolentjes.
- het eiland Spinalonga, een voormalig fort en later lepra-kolonie, vlak voor de kust van Elouda en Agios Nikolaos.
- De ruďnes van Knossos, iets ten zuiden van Heraklion.
- De oostkust met het palmenstrand van Vai, Zakros met een strand, een Minoďsch paleis en een adembenemende kloof en Sitia, de meest oosters gelegen stad op Kreta.
- De zuidkust met onder meer het stadje Ierapetra.
Nog wat meer over Hersonnissos en omgeving: http://www.explorecrete.com/hersonissos-du.html
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 18:20 schreef F-Snake het volgende:
Ik ben net terug uit Kreta...
We zaten in Malia, in een appartement met een geweldig groot balkon (Parthenis Palace).
We hebben veel verschillende dingen gedaan:
- uiteraard op 't strand gelegen / in de zee gezwommen
- uit geweest in Malia (je kunt er echt goed uitgaan. Gezellige proppers, exotische cocktail-barretjes en erg veel engelse jongeren)
- Samaria-kloof bezocht (prachtige natuur. Moet je zeker doen als je naar Kreta gaat. Je moet alleen wel een redelijke conditie hebben)
- Gescheurd op een jetski (moet je ook echt doen. Ik had nooit gedacht dat 't zo snel zou gaan)Ik ga ook naar malia, wilde eerst ook naar parthenis palace maar mijn vriendje wilde liever hotel dus nu zitten we ergens anders in malia, maar wel al leuk om te horen dat het daar leuk is
- Tja... Kep nog zo veel meer gedaan... Maar ga nou maar gewoon naar Kreta toe. Je hebt er vast en zeker een mooie vakantie.
quote:Je vergeet Santorini
We zaten in Malia, in een appartement met een geweldig groot balkon (Parthenis Palace).
- uit geweest in Malia (je kunt er echt goed uitgaan. Gezellige proppers, exotische cocktail-barretjes en erg veel engelse jongeren)
- Samaria-kloof bezocht (prachtige natuur. Moet je zeker doen als je naar Kreta gaat. Je moet alleen wel een redelijke conditie hebben)
- Gescheurd op een jetski (moet je ook echt doen. Ik had nooit gedacht dat 't zo snel zou gaan)
- Tja... Kep nog zo veel meer gedaan... Maar ga nou maar gewoon naar Kreta toe. Je hebt er vast en zeker een mooie vakantie.
quote:En je vergeet knossos. Maar dat is trouwens niet echt geweldig. In ieder geval niet met excursie doen. Dat is ook simpel zelf te regelen. Gewoon in een bus naar heraklion stappen. Ik vond het paleis beetje tegenvallen. Overval hekken en gerepareerde stuf. Deed mij beetje nep aan, maar het geeft wel een goed beeld.
- Gescheurd op een jetski (moet je ook echt doen. Ik had nooit gedacht dat 't zo snel zou gaan)
En ja ik wil NU weer terug naar Kreta
quote:
Iedereen naar Kreta...
Ik mis het
quote:Voor diegenen die geinteresseerd zijn in een andere kant van Kreta hierbij een link naar een artikel in Athens News: Off the beaten track: Wild West, Cretan style
Op donderdag 30 mei 2002 22:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zo niet dan heeft Kreta nog vele verrassende andere kanten te bieden. Natuurschoon, afgelegen ongerepte strandjes, behalve de alom bekende Samaria-kloof nog enkele honderden andere kloven waar geen mens komt, bergen met eeuwige sneeuw, enzovoort...
quote:kom even op icq, ben zelf in Sissi geweest....
Op maandag 24 juni 2002 15:40 schreef GRUMBLER het volgende:
Kozzmic, ik ga zondag 30 juni a.s. naar het vissersplaatsje Sissi.
Kan daar maar weinig info over vinden, omdat het (nog) niet zo toeristisch is heb ik begrepen/was ook bewuste keus..
Aangezien jij hier strooit met linkies, kan jij mij wat info over dit plaatsje leveren?? bvd!!
quote:wil ik wel, maar lukt niet op m'n werk....
Op maandag 24 juni 2002 15:45 schreef David Letterman het volgende:[..]
kom even op icq, ben zelf in Sissi geweest....
vandaar rood bloempie....
quote:ok, heb alvast een verzoekje naar je toegstuurd voor autho....
Op maandag 24 juni 2002 15:49 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
wil ik wel, maar lukt niet op m'n werk....
vandaar rood bloempie....
on-topic: Sissi is echt heel tof, klein plaatsje, dichtbij Malia, dus voor meer info etc, icq maar even.....(als je thuis bent)....
quote:Ik heb begrepen dat het op 10km van Malia ligt.
Op maandag 24 juni 2002 15:51 schreef David Letterman het volgende:[..]
ok, heb alvast een verzoekje naar je toegstuurd voor autho....
on-topic: Sissi is echt heel tof, klein plaatsje, dichtbij Malia, dus voor meer info etc, icq maar even.....(als je thuis bent)....
quote:ja, het is echt een kippestukje vanaf Sissi, Malia is veel drukker, groter, Sissi is echt heel erg leuk...haventje, lekkere restaurantjes, etc, maar daar hebben we het wel over, anders wordt het zo slowchat...
Op maandag 24 juni 2002 15:58 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
Ik heb begrepen dat het op 10km van Malia ligt.
Spanx trouwens (bij voorbaat)!
geen dank, ik merk het wel....
quote:Ben er zelf nooit geweest, had er ook niet van gehoord, maar hier heb je een link naar Interkriti.org met informatie over Sissi: http://www.interkriti.org/visits/sisi.html
Op maandag 24 juni 2002 15:40 schreef GRUMBLER het volgende:
Kozzmic, ik ga zondag 30 juni a.s. naar het vissersplaatsje Sissi.
Kan daar maar weinig info over vinden, omdat het (nog) niet zo toeristisch is heb ik begrepen/was ook bewuste keus..
Aangezien jij hier strooit met linkies, kan jij mij wat info over dit plaatsje leveren?? bvd!!
Verder levert Google deze 1180 zoekresultaten op.
quote:spanx!
Op maandag 24 juni 2002 17:04 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ben er zelf nooit geweest, had er ook niet van gehoord, maar hier heb je een link naar Interkriti.org met informatie over Sissi: http://www.interkriti.org/visits/sisi.html
Verder levert Google deze 1180 zoekresultaten op.
had google uiteraard ook al gebruikt alleen niet op Crete + Sissi .....
Wij gaat er nog meer naar Cher. in de periode 12 Juli - 23 Juli!!!
Ik verheug me er iig goed op!!!!
quote:zolang je maar niet weer die mentale theo tegenkomen met zijn walgelijke gedrag. vorigend jaar op Mallorca was het zowat om de 3 dagen gigantisch knokken bij het Feestpaleis. Of moet ik zeggen scheetpaleis, die meur was niet uit te houden
Op zaterdag 29 juni 2002 10:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
Wij vetrekken over 2 weken naar Chersonisos!!
Ik heb gehoord dat Star Beach, helemaal het einde moest zijn!! Bars in het water, grote glijbanen, etc etc. Echt een hoog Door-het-lint gehalte!Wij gaat er nog meer naar Cher. in de periode 12 Juli - 23 Juli!!!
Ik verheug me er iig goed op!!!!
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |