Potje aan der billen tapenquote:Op maandag 11 oktober 2010 08:49 schreef amaranta het volgende:
Eva wil jij plassen?
nee, NEE< NEE NEEE
Ik: ja (en zet haar op de wc)
Eva: NEE NEE NEE NEE NEE en gaat van de wc
en dan zit ze op de bank 2 minuten later.... psssssssss
1. Die had ze nu toevallig geen aan. Blote bips.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:15 schreef Stormqueen het volgende:
vindt ze die natte onderbroek dan niet vies aan d'r bips?
terug aantrekken, wie niet horen wil moet maar voelenquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
1. Die had ze nu toevallig geen aan. Blote bips.
2. Als ze die aan heeft, trekt ze die gewoon uit, gooit hem in de wasbak ofzo en speelt verder
zo leer je ze wel eten. Wat, je eet niet? Okee, dan niet. En dan de volgende ochtend als ontbijt geven. Ze krijgen vanzelf honger genoeg... Vrijwel alle mensen die ik ken die geen moeilijke eters zijn, zijn op die manier afgerichtquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:40 schreef Inu het volgende:
Had het er dit weekend ook nog over, mn nichtje had een hapje mie gegeten en kreeg wel een grote bak vanillepudding als toetje. En nee, ik heb geen kinderen, dus geen recht van spreken, maar als je je bord niet leegeet krijg je toch geen toetje?
En toen kwam Job met een horrorverhaal over kinderen die dan hun toetje over het eten kregen en als ze het niet opaten het 's ochtends als ontbijt kregen
ja dat is een discussiepunt hier.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:40 schreef Inu het volgende:
Had het er dit weekend ook nog over, mn nichtje had een hapje mie gegeten en kreeg wel een grote bak vanillepudding als toetje. En nee, ik heb geen kinderen, dus geen recht van spreken, maar als je je bord niet leegeet krijg je toch geen toetje?
En toen kwam Job met een horrorverhaal over kinderen die dan hun toetje over het eten kregen en als ze het niet opaten het 's ochtends als ontbijt kregen
En dat doe je dus niet. WIl je niet eten? Prima, dan eet je niet. Maar ik maak niks anders klaar voor je. Je eet wat er is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
want waarom je bord leeg eten als je na een half uur dreinen toch wel iets lekkerders krijgt?
Ja, maar ze had dus 1 hap op en dan wordt ze ineens beloond met een groot bord vla... Met 1 hap is geen toetje toch gewoon eigen schuld dikke bult?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja dat is een discussiepunt hier.
Maar waarom moet je straffen met zoiets als een toetje?
Ik heb daar in cursus (ja cursus opvoeden) over geleerd dat eten niet gerelateerd moet worden aan straf.
Kleine kinderen hebben nou eenmaal soms lastige eetperiodes.
Ik ben dan ook geen voorstander van straffen met toetje. Andersom. Beloon ze voor wat ze wel eten.
'Wat goed van jou dat jij vandaag 3 hele happen hebt gegeten. Asljeblieft, hier is je toetje.'
Iets anders als ze helemaal niks eten natuurlijk.
Maar Rob straft dus wel met toetje, hoewel hij de laatste tijdj met mij meegaat.
En Eva maakt er heus geen misbruik van.
ik doelde ook niet op jouquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
En dat doe je dus niet. WIl je niet eten? Prima, dan eet je niet. Maar ik maak niks anders klaar voor je. Je eet wat er is.
Ik eet geen toetjesquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:52 schreef amaranta het volgende:
Doe je dat bij jezelf ook? Als je je bord niet op krijgt, dat je je zelf geen toetje gunt?
Je bepaalt voor jezelf ook hoeveel je opschept en hoeveel je daarvan op eet.
Krijg je dan ook straf als je je bord niet helemaal leeg eet?
jij ziet het verschil ook wel tussen 1 hap en een half bord toch? En als je na 1 hap al zo vol zit dat je niks meer kan eten past een toetje ook niet meerquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:52 schreef amaranta het volgende:
Doe je dat bij jezelf ook? Als je je bord niet op krijgt, dat je je zelf geen toetje gunt?
Je bepaalt voor jezelf ook hoeveel je opschept en hoeveel je daarvan op eet.
Krijg je dan ook straf als je je bord niet helemaal leeg eet?
Belonen. Wat goed dat je een hele hap op hebt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:51 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, maar ze had dus 1 hap op en dan wordt ze ineens beloond met een groot bord vla... Met 1 hap is geen toetje toch gewoon eigen schuld dikke bult?
Ik ben ook geen moeilijke eter en volgens mij was dat gewoon onze regel eigenlijk... maar ik ben nooit zo lastig geweest thuis
klein toetje denk ikquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:55 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik eet geen toetjes
Maar ik snap idd dat belonen beter werkt, maar hoe doe je het dan als ze maar 1 hap eet? Net zo lang laten zitten tot ze er 3 eet en dan pas toetje geven?
welk ras wil je? Britse kortharen doen ook 600 euro voor een kitten. Neem gewoon een redcat beestquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:54 schreef Inu het volgende:
We (als in; ik) willen graag een tweede kat, maar omdat Dot al volwassen is is een kitten toch het beste plan en nu zag ik heule gave mooie kittens die ook binnen konden (omdat we dus een appartement hebben), dus ik een mail gestuurd naar die cattery, vragen ze 750 euro! Ja, want het is een raskat en de moeder is zo goed
Een rasbeest gaat toch meestal voor een paar 100 euro weg? Onze rashond was niet eens zo duur
Ik vind 'jammer he, dat je geen tv mag kijken' eigenlijk gewoon gemeenquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Belonen. Wat goed dat je een hele hap op hebt.
En dan een klein beetje vla.
Belonen, belonen, belonen.
sturen (naar wat jij wilt)
steunen (jammer he, dat je geen tv mag kijken)
stimuleren( wat knap dat jij 3 happen hebt genomen)
maar die vreet wel een bak vla daarna? Ook niet toch?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
klein toetje denk ik
sowieso is de truuk om te weinig op te scheppen op hun bord.Dan vragen ze om meer en dan kun je ze daarmee belonen.
Ik ken iemand die echt niet eens meer een nugget op kan eten en dan al vol zit
Er zat een Britse korthaar in het asielquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
welk ras wil je? Britse kortharen doen ook 600 euro voor een kitten. Neem gewoon een redcat beest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |