Op wunderground.com kan je wel in het verleden weerdata opzoeken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:16 schreef Liquidist het volgende:
Hallo,
Weet iemand hoe het zit met de sneeuwdikte in Frankrijk etc. medio december? Zit een beetje te kijken voor een skivakantie maar vraag me af of er mensen zijn die hier wat over kunnen zeggen. Op vele sites vind ik alleen maar sneeuwberichten voor de komende paar dagen, maar niks over bijvoorbeeld de afgelopen paar jaar.
Iemand ervaringen met wintersport in Frankrijk in december? Het gaat om 17-24 dec. ong.
quote:Dit kan ik bevestigen. In 2002 ben ik in Les munieres geweest maar wij gingen toch wel elke avond met de bus naar Val Thorens voor een leuke apres ski.Op dinsdag 19 oktober 2010 16:59 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
Vlak bij val thorens kun je ook kiezen voor Les munieres. Vaak goedkoper maar oersaai qua uitgaan en apres ski.
Hehe, is dat niet dat marktpleintje in Val Tho?quote:Op maandag 25 oktober 2010 08:34 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
20 cm gevallen vanacht en nog steeds aan het sneeuwen!
Ik blijf inderdaad de hele winter (tot 4 mei)
Ik ga scheppen!!
[ afbeelding ]
Welke kroeg, wellicht kom ik even langs in de krokusvakantiequote:Op maandag 25 oktober 2010 08:43 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
nee run een kroeg hier. Ben er nu om te klussen enzo...
Op de website van zo'n beetje elk skigebied/dorp staat wel actuele informatie:quote:Op woensdag 10 november 2010 20:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Welke kroeg, wellicht kom ik even langs in de krokusvakantie
en hoeveel cm ligt er nu?
Ik ben heel jaloers.quote:Op maandag 25 oktober 2010 08:34 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
20 cm gevallen vanacht en nog steeds aan het sneeuwen!
Ik blijf inderdaad de hele winter (tot 4 mei)
Ik ga scheppen!!
[ afbeelding ]
Ik nog niet, maar als hij nu komt met "er is uiteindelijk 50cm gevallen" dan denk ik wel "fuck!"quote:
Ik vertrouw die metingen ook nooit zo, vandaar de vraag aan iemand die er op dit moment zitquote:Op donderdag 11 november 2010 13:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op de website van zo'n beetje elk skigebied/dorp staat wel actuele informatie:
http://www.valthorens.com/winter-nl/val-thorens/live.55.html
Hoewel je sneeuwhoogten wel altijd met een korreltje zou moet nemen. Die 80cm waar ze het over hebben is niet op de piste gemeten.
Die metingen worden ergens op een berg gemaakt op een bepaalde hoogte. Ze houden vaak geen rekening met bijvoorbeeld de hang of dat er zon komt op de plek waar de meting gedaan wordt. Een vriend van mij doet dat soort metingen wel eens in Oostenrijk. Ik ben wel eens bij zo'n meting geweest en hij zegt ook dat hij het op een plek doet die toevallig even uit komt. Als er weinig sneeuw ligt pakken ze sneller een stukje wat een beetje uit de zon blijft aangezien daar meestal meer sneeuw ligt. Maar als daar net de wind op heeft gestaan en de sneeuw een beetje is weggewaaid pakken ze een ander stuk.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vertrouw die metingen ook nooit zo, vandaar de vraag aan iemand die er op dit moment zit
Ach voor Val Thorens is de 2300 meter het dal, dus ik kan me voorstellen dat je er nu al prima kunt skien.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die metingen worden ergens op een berg gemaakt op een bepaalde hoogte. Ze houden vaak geen rekening met bijvoorbeeld de hang of dat er zon komt op de plek waar de meting gedaan wordt. Een vriend van mij doet dat soort metingen wel eens in Oostenrijk. Ik ben wel eens bij zo'n meting geweest en hij zegt ook dat hij het op een plek doet die toevallig even uit komt. Als er weinig sneeuw ligt pakken ze sneller een stukje wat een beetje uit de zon blijft aangezien daar meestal meer sneeuw ligt. Maar als daar net de wind op heeft gestaan en de sneeuw een beetje is weggewaaid pakken ze een ander stuk.
Toch is het een indicatie en is het niet complete bs wat er staat. Als er 80cm staat zal er best goed te skiën/boarden zijn op de piste. 20cm is minder een zekerheidje, maar dan hebben we nog altijd sneeuwkanonnen en pistebullies die voor sneeuw op de juiste plekken zorgen
20cm is 20cm, of het nou op 2000m is of -2000quote:Op donderdag 11 november 2010 21:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach voor Val Thorens is de 2300 meter het dal, dus ik kan me voorstellen dat je er nu al prima kunt skien.
Wat ik bedoel is. Op de top ligt 80 cm, en aangezien er in het dal 20 cm ligt incl. sneeuwkanonnen zou je nu al prima in Val Thorens kunnen skiënquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
20cm is 20cm, of het nou op 2000m is of -2000
Een sneeuwkanon wil niet zeggen dat hij ook aan kan. Dat is (wederom) helemaal afhankelijk van de temperatuur en ook een beetje van de vochtigheidsgraad. Maar dat laatste heeft meer te maken met wat voor soort sneeuw je eruit krijgt. Dus de logica ontgaat me een beetje.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is. Op de top ligt 80 cm, en aangezien er in het dal 20 cm ligt incl. sneeuwkanonnen zou je nu al prima in Val Thorens kunnen skiën
Ik ga al over een weekjequote:Op woensdag 17 november 2010 15:19 schreef Japppo het volgende:
Gister weekje valtho geboekt 11-18 dec.
Ik betaal niets, in ruil voor een beetje les geven en voor reisleider spelen.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:05 schreef Liquidist het volgende:
Waar hebben jullie geboekt? En wat zijn jullie kwijt als ik vragen mag?
Wij wilden rond de 17e gaan,
Husk. 160E pp (auto). En komt nog 50E bij voor uitbreiding skipas (volledige gebied, 7 dagen).quote:Op donderdag 18 november 2010 10:05 schreef Liquidist het volgende:
Waar hebben jullie geboekt? En wat zijn jullie kwijt als ik vragen mag?
Wij wilden rond de 17e gaan,
En dat is ook niet meer dan logisch....quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:01 schreef Liquidist het volgende:
is ook duurder met kerst. wij gaan wel de week voor kerst dus dat scheelt nog met de week tussen kerst en nieuwjar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |