FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Webshop en TNT
consumentdonderdag 7 oktober 2010 @ 17:07
Wie heeft me bedot ? Eén van beide, maar beide werken halsstarrig niet mee om het op te lossen.

Ik bestelde een tennisracket bij een webshop en betaalde met kredietkaart. Heb uitdrukkelijk laten weten dat er overdag nooit iemand thuis is, en dat ik bovendien met verlof vertrek.
Na mijn verlof, niks pakketje, geen briefje, niks.
De webshop liet weten dat het was opgestuurd, en het zou onderzoeken met TNT via tracking nummer. Maar nooit een reactie gekregen, ook niet het tracking nummer.
Toevallig zijn sindsdien ook alle advertenties op kapaza verdwenen ...

Volgende stap : zelf bij TNT proberen, dan kom je bij de klanten dienst terecht. Maar zonder tracking nummer willen ze niks bekijken. Wat een service !

Tot nog toe niet opgelost, maar ik geef niet af, ik doe mijn verhaal waar ik de kans zie.

Gelijkaardige ervaringen ? En opgelost gekregen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 07-10-2010 21:43:49 ]
gersdonderdag 7 oktober 2010 @ 17:16
Met tnt heb je niks te maken , de webshop moet je aanspreken. Zij zijn verantwoordelijk tot dat je het pakketje hebt ontvangen.
Wokkeldonderdag 7 oktober 2010 @ 17:23
Wat voor creditcard heb je gebruikt? Bij VISA kan je bijvoorbeeld je geld terugkrijgen als je iets hebt besteld via internet maar nooit hebt ontvangen.
einschteinvrijdag 8 oktober 2010 @ 11:00
Vraag het bij je webshop na. TNT heeft er niets mee te maken.

Als je pakketje niet is aangekomen, maar wel is verstuurd. Dan is de webshop diegene die je opnieuw een product moet sturen. TNT staat hier buiten.
Poepoogvrijdag 8 oktober 2010 @ 11:01
Wel handig trouwens om iets te bestellen als je er toch niet zal zijn en met "verlof" zou vertrekken.
Cyntiaavrijdag 8 oktober 2010 @ 11:43
:r Datzelfde heb ik met TNT. Er zijn nu 3 enveloppen niet bij mij aangekomen, weg inhoud. Waar ik dus wel voor betaald heb! En dan moet de afzender een onderzoek aanvragen.. Ben benieuwd of daar iets uit komt!
Five_Horizonsvrijdag 8 oktober 2010 @ 11:57
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:43 schreef Cyntiaa het volgende:
:r Datzelfde heb ik met TNT. Er zijn nu 3 enveloppen niet bij mij aangekomen, weg inhoud. Waar ik dus wel voor betaald heb! En dan moet de afzender een onderzoek aanvragen.. Ben benieuwd of daar iets uit komt!
Op één of andere manier hoor ik dat dus steeds vaker. Sinds een paar maanden lijkt het wel mis te gaan bij TNT....
Cyntiaavrijdag 8 oktober 2010 @ 11:59
En het meest vervelende is dus de financiële kwestie. Zo zonde van mijn geld! En het gebeurd gewoon 3 keer..
Morgen ga ik kijken wie de post bezorgd in onze straat, spreek ik diegene gewoon even aan ~O>
Rolfieovrijdag 8 oktober 2010 @ 12:00
quote:
Heb uitdrukkelijk laten weten dat er overdag nooit iemand thuis is, en dat ik bovendien met verlof vertrek.
Jij geeft dus een totaal onbekende informatie dat jij straks met verlof gaat, en dat er toch bijna niemand thuis is?
Voor de rest staan al je spullen nog wel in je huisje? :Y)

Maar TNT kan ook helemaal niets, immers jij ben niet de opdracht gever. Je moet gewoon bij de webshop zijn. Echter ik zie dat kapaza een 2de hands achtige maaktplaat is. En in belgie zit (kan nog al een verschil uitmaken voor welk recht je hebt). Was het een bedrijf waar je zaken mee deed, of gewoon een particulier? Met een bedrijf heb je nog wat rechten. Met een particilier........

Zeg in iedergeval maar :W tegen je centjes. Die ga je waarschijnlijk nooit meer terug zien.

Wel even aangifte doen bij onze jongens in het blauw.