abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87271456
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

oproepen tot geweld en oorlog heeft niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting.
Hij roept niet op tot geweld en oorlog.

En om iemand voor deze uitspraken levenslang op te sluiten...tja, volgens jouw God heeft alles toch ook een reden? Het heeft vast een oorzaak dat deze man zo gestoord is. Misschien kan je dat beter achterhalen en oplossen dan dat je iemand voor altijd de cel in gooit. :+ Lijkt me ook niet dat een persoon gelukkig is als ie zoveel haat in zich draagt.
pi_87271533
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij roept niet op tot geweld en oorlog.

hij zegt wel dat het dringend gewenst is dat er oorlog komt en dat er miljoenen mensen vermoord worden daarin...
dat is wel een verkapte oproep tot oorlog en geweld..
sick...
pi_87271536
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:43 schreef bartvanleeuwen het volgende:

[..]

De twee van Putten, Lucie de B, Ina Post enz enz zijn blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Al is het ook moeilijk je leven weer op te pakken na jarenlange gevangenisstraf.

En er zullen altijd mensen blijven denken dat je het toch gedaan hebt.
pi_87271565
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hij zegt wel dat het dringend gewenst is dat er oorlog komt en dat er miljoenen mensen vermoord worden daarin...
dat is wel een verkapte oproep tot oorlog en geweld..
sick...
Nee, hij roept dat hij wou dat er oorlog kwam.
Dat is niet een oproep voor andere mensen om maar een oorlog te starten.

Maar ja, dan nog. In principe moet je wel kunnen zeggen dat je graag een oorlog wil, maar de manier waarop hij het dan verwoord en de context is dan toch wel weer een stapje erger en mag van mij bestraft worden.

Niet met levenslange gevangenisstraf zoals Matthijs graag wil though.
pi_87272433
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hij roept dat hij wou dat er oorlog kwam.
Dat is niet een oproep voor andere mensen om maar een oorlog te starten.
Niet openlijk, niet direct..... wel verkapt..

quote:
Maar ja, dan nog. In principe moet je wel kunnen zeggen dat je graag een oorlog wil, maar de manier waarop hij het dan verwoord en de context is dan toch wel weer een stapje erger en mag van mij bestraft worden.
bedreigend is het wel.... maar dit kun je nog afdoen als dronkemansgelal of als incidentele haatoprisping
ik zou er geen justitie erbij halen, tenzij de man het in georganiseerd verband gaat herhalen.. dan heb je het over een politieke activist die verkapt tot geweld oproept...
als hij direct Halsema of Prem met de dood gaat bedreigen dan kunnen zij best wel aangifte doen..
pi_87272592
Dat sommigen dit proberen goed te praten...

Die man laat zich uit als een regelrechte gevaarlijke nazi.

In Amerika zou hij opgepakt worden voor "hate speech", denk ik.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_87272605
Is het HaagsPietje?
pi_87272614
Die man was zeker dik en zat in een scootmobiel.
-edit- Voor uitleg
[NWS FB] Laatste post is dom
Ik heb er schijt aan, de hele kankerzooi hier, al die linkse figuren. Hoofddoekje, allemaal uitroeien. Ik wou dat er oorlog kwam! Dan roei ik ze allemaal uit, al die kankerhoofdoeken, allemaal. Die allochtonen, die moeten ze allemaal afschieten.

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 07-10-2010 10:06:11 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87274549
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 05:22 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Dat sommigen dit proberen goed te praten...
Er is niemand hier die het oke vindt wat hij zegt hoor.

Enkel mensen die denken dat hij op basis van deze uitspraken niet vervolgd kan worden.
pi_87274974
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Serieus of niet, er is een grens. Als iemand op de radio praat over kankerhoofddoekjes en uitroeien dan overtreed je de wet en dien je opgepakt te worden.
Helemaal met deze eens. Pure haat. En dan maakt het mij dus niet uit of je het over allochtonen of autochtonen hebt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_87275018
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 05:42 schreef Flashwin het volgende:
Die man was zeker dik en zat in een scootmobiel.

Ik heb er schijt aan, de hele kankerzooi hier, al die linkse figuren. Hoofddoekje, allemaal uitroeien. Ik wou dat er oorlog kwam! Dan roei ik ze allemaal uit, al die kankerhoofdoeken, allemaal. Die allochtonen, die moeten ze allemaal afschieten.
Heb je nu een willekeurige foto gebruikt van een te dikke man? Geen reactie dus foto weggehaald.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 07-10-2010 10:07:11 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:49:48 #237
262650 kitao
prikplaatje
pi_87281397
ik krijg ook geen reactie op mijn vraag of de interviewer niet gedeeltelijk verantwoordelijk kan worden gehouden voor het uitzenden van deze 'hate speech' zoals eerder treffend werd omschreven.

als iemand een microfoon in je gezicht houdt wil dat dan zeggen dat iemand niet meer mag zeggen hoe hij/zij erover denkt ?
Dan moeten ze ook die vraag niet stellen want dan wordt het gewoon uitlokking.
Ja , er zijn mensen met veel haat , en ja er lopen gekken rond maar na dit voorbeeld lijkt het m.i. beter helemaal geen journalist meer te beantwoorden anders sta je voor je het weet voor de rechter.
megalomaniac
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:55:17 #238
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87281565
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik snap er de ballen van die twitterpagina's Al die @ in beeld terwijl het niet add/aan is of zoiets.
De hele posts/reacties van wie aan wie zit geen logica in.

Iemand @care dat eens uit te leggen?
Ik heb exact hetzelfde, en ik ben IT-er. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 12:55:46 #239
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87281572
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:48 schreef djenneke het volgende:
Wat een triestigheid
Aangifte doen is pas echt triest. Prem heeft volkomen gelijk dat hij dit niet doet.
Dat Wilders en/of Halseman dit in zo'n geval wél doen zegt meer iets over het relativeringsvermogen van sommige politici.
pi_87281700
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Aangifte doen is pas echt triest. Prem heeft volkomen gelijk dat hij dit niet doet.
Dat Wilders en/of Halseman dit in zo'n geval wél doen zegt meer iets over het relativeringsvermogen van sommige politici.
Aangifte doen is misschien wel verstandig. Dan staat het maar ergens officieel genoteerd, mocht deze persoon toch eens serieuzer worden in zijn idiotie.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 13:09:19 #241
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87281986
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Aangifte doen is misschien wel verstandig. Dan staat het maar ergens officieel genoteerd, mocht deze persoon toch eens serieuzer worden in zijn idiotie.
quote:
Reactie nav incident uitzending 6 oktober 20107 oktober 2010
Naar aanleiding van de scheldpartij van een Duindorper in onze uitzending van woensdag 6 oktober 2010:

Er is door een blanke man een zeer grove tirade afgestoken over allochtonen en linkse mensen. Prem heeft de tirade van de man niet opgevat als een bedreiging gericht op een specifiek persoon, maar als een tirade van een machteloze, kennelijk psychisch labiele persoon, die Prem, vanweg zijn donkere huidskleur en uitgesproken opvattingen, niet vindt horen in Duindorp. Prem ziet, mede gezien de persoon die de uitlatingen deed, geen reden om aangifte te doen. Voorzover hiermee de indruk wordt gewekt dat Prem of de redactie de tirade zou bagataliseren, is dat onterecht. De politiemannen ter plekke hebben ambtshalve procesverbaal opgemaakt en de politie Haaglanden heeft de zaak in onderzoek
Er is PB opgemaakt .
pi_87283631
quote:

[..]

Nou en.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:53:39 #243
3542 Gia
User under construction
pi_87285561
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is niemand hier die het oke vindt wat hij zegt hoor.

Enkel mensen die denken dat hij op basis van deze uitspraken niet vervolgd kan worden.
Ook dat denkt niemand. Alleen niet voor bedreiging.

Wel voor een heleboel andere zaken, zoals haatzaaien en aanzetten tot geweld.
pi_87285672
quote:

[..]

Heeft Halsema aangifte gedaan ?
Dat Wilders dat wel doet.... tjaaaaaaaaa die man is rigide... maar zijn aangifte-radicalisme is ergens te begrijpen omdat hij zelf serieus bedreigd werd..
Een heleboel politici worden steeds agressief benaderd, gestalkt of bedreigd.. verkapt of openlijk.
Er is altijd wel iemand die op een zeker punt knapt en snel aangifte doet.
pi_87296437
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heeft Halsema aangifte gedaan ?
Dat Wilders dat wel doet.... tjaaaaaaaaa die man is rigide... maar zijn aangifte-radicalisme is ergens te begrijpen omdat hij zelf serieus bedreigd werd..
Een heleboel politici worden steeds agressief benaderd, gestalkt of bedreigd.. verkapt of openlijk.
Er is altijd wel iemand die op een zeker punt knapt en snel aangifte doet.
Hij wordt serieus bedreigd omdat hij een angsthaas eerste klas is. Door toe te geven aan hun angst zullen angsthazen zich altijd bedreigd voelen, of ze dat nou zijn of niet.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:38:47 #246
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87296819
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Je denkt da serieus? :?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:39:26 #247
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87296849
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:29 schreef boyv het volgende:

[..]

Hij wordt serieus bedreigd omdat hij een angsthaas eerste klas is. Door toe te geven aan hun angst zullen angsthazen zich altijd bedreigd voelen, of ze dat nou zijn of niet.
Zo de echte gangster :')
pi_87296885
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn hier ook mensen die het niet als haatzaaien zien.
pi_87296935
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Nachtraaf het volgende:
Duindorp is begonnen als een kamp voor NSBers na de oorlog, na decennia inteelt zijn de NSBers nog dommer geworden.

Duindorp stond er al voor de oorlog, hoor.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_87299060
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg, kun je niet lezen: Het gaat om het bewijzen dat die man dat bedoelde voor de rechtbank. Het gaat er niet om dat IK denk dat die man de lap stof bedoelde, maar of je kunt bewijzen dat hij dat bedoelde.

Ik denk het niet.
Het is een metonymie.
Als in de relatie object-persoon.
Zoals 'Twee pakken lopen op straat.'
Hetzelfde als:
Hoofdoeken moet afgemaakt worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metonymie
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: