Eerst zegt ze dat ze het egoistisch vindt van hem, vervolgens zegt dat dat niet perse betekent dat dat slecht is, vervolgens zegt ze weer dat het egoistisch is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:28 schreef Stormqueen het volgende:
Egoïsmemaar ik ben wel amaranta een beetje kwijt qua beredenering
Hoezo laf, defineer laf. Waarom laf? Wat is er dan laf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:31 schreef bleiblei het volgende:
En hierbij alvast excuses als mijn post hierboven als offensive wordt ervaren.
Dan hebben wij dus een andere interpretatie van egoïsme iddquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eerst zegt ze dat ze het egoistisch vindt van hem, vervolgens zegt dat dat niet perse betekent dat dat slecht is, vervolgens zegt ze weer dat het egoistisch is.
Als ik iemand een egoïst noem, dan bedoel ik in een zeer negTieve zin.
Ik zie egoïsme en 'goed' niet samen.
Ff een copy paste, al hoopte ik dat het uit mijn verhaal wel duidelijk was:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eerst zegt ze dat ze het egoistisch vindt van hem, vervolgens zegt dat dat niet perse betekent dat dat slecht is, vervolgens zegt ze weer dat het egoistisch is.
Als ik iemand een egoïst noem, dan bedoel ik in een zeer negTieve zin.
Ik zie egoïsme en 'goed' niet samen.
Ik zie de term technischquote:Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap. Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in technische zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Het is laf om voor de makkelijke uitweg te kiezen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoezo laf, defineer laf. Waarom laf? Wat is er dan laf.
Mooi omschreven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Inu het volgende:
[..]
Iemand die iets doet puur uit zelfbelang vind ik egoïstisch, hoe erg iemand ook in de knoop zit. Maar dat betekent niet dat ik het laf of zwak vind, want het is een hele heftige daad waar veel denkwerk en beslissingskracht voor nodig is.
Jij ging slapenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben het niet met je eens bb, ik vind het niet laf, maar ik begrijp je standpunt wel
Even kijken of ik je goed begrijpquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:02 schreef bleiblei het volgende:
Oh, ik wil trouwens wel ff melden dat ikzelf nog een trapje laffer ben.
Ik heb namelijk ooit in mijn pubertijd in een gigantische kutperiode (feb weet wel welke periode) dmv. briefje bekend gemaakt dat ik het niet meer zag zitten, maar mistte het lef om ook echt actie te ondernemen. Voordeel is dat ik nog leef (of naja, in mijn ogen is dat een voordeel
) maar ja... Het getuigd nu niet bepaald van een fatsoenlijke backbone. Wel jammeren, maar niet durven
. Dus begrijp mij goed, ik plaats mij niet boven mensen die die beslissing nemen. Als je actie onderneemt ben je minder laf dan ik. Maar wel laf
.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
WAAROM is dat altijd zo'n probleem?
In de meeste gevallen welquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:13 schreef febster het volgende:
[..]
Even kijken of ik je goed begrijp, stel je hebt een langdurige relatie, maar het gaat zo kut en je ziet allebei geen uitweg meer is het dan nog steeds laf om er mee te stoppen?
Waar was je dude!quote:
waar? wanneer? welke?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:12 schreef Inu het volgende:
Oh nee, er is een nieuwe Stargate serie... daar gaan mn vrije dagen...
ettertjequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:29 schreef FUFR het volgende:
Amsterdam
Door een grote storing in het netwerk van TNT worden er vandaag geen pakketten bezorgd.
quote:
da kannie dat zijn er teveel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Wat voor storing zou dat trouwens moeten zijn? Alle busjes een lekke band door haat acties?
die was niet free, wallace gaat dood op die end.quote:
hij was mentally free, begrijp dat dan!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:37 schreef FUFR het volgende:
[..]
die was niet free, wallace gaat dood op die end.
ik mis de blauwe bodypaintquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:39 schreef FUFR het volgende:
[ afbeelding ]
hij leek ook niet op Mel gibson
jah maar daar hedde dan niks aan!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hij was mentally free, begrijp dat dan!
was er toen uberhaupt al blauw?quote:
lelietjes van dalenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:43 schreef FUFR het volgende:
[..]
was er toen uberhaupt al blauw?
bosbessensap welicht...
smurfen..
quote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
vergeet-mij-nietjes! die bedoelde ik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |