abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:11:47 #1
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_87245215
Ik ben in september 2005 begonnen met mijn HBO.
Ik heb een jaar pauze genomen, dus ik zou eigenlijk afgestudeerd moeten zijn in september dit jaar.

Helaas is mijn eerste scriptie niet goedgekeurd en ik moet er nog wat aan veranderen. Ik ben nu dus nog steeds ingeschreven aan de hogeschool, tot dat ik klaar ben (waarschijnlijk januari)

Kan ik mijn OV studentenkaart nog gebruiken? Of 'staat daar niks meer op'?

Ik studeer namelijk nu dus iets langer dan 4 jaar... Na 4 jaar verloopt toch je studiefinanciering en OV kaart? Of werkt dat toch anders?
pi_87245498
Je studiefinanciering (basisbeurs) is wel op na vier jaar maar je kan daarna nog drie jaar lenen. Als je niet wilt lenen moet je het even omzetten in een 0 lening. Dan leen je 0 euro maar mag je wel je OV kaart houden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:25:06 #3
293072 spermanent
pi_87245723
Ik heb nog niets doorgegeven, maar kreeg deze maand wel nog studiefinanciering.
Dat is dus een lening? En dan is mijn OV dus nog geldig?
pi_87245861
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:25 schreef spermanent het volgende:
Als je deze maand nog studiefinanciering hebt gehad was je OV deze maand sowieso nog geldig. Je moet wel zelf aangeven dat je een 0-lening wilt anders kan het zelfs zo zijn dat je automatisch overgaat in lenen en dan stellen zij het leenbedrag vast (het bedrag dat je nu aan stufi krijgt). Maar daar krijg je dan wel een brief over.

Info:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)g_en_toch_reizen.asp
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:47:56 #5
293072 spermanent
pi_87246629
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Als je deze maand nog studiefinanciering hebt gehad was je OV deze maand sowieso nog geldig. Je moet wel zelf aangeven dat je een 0-lening wilt anders kan het zelfs zo zijn dat je automatisch overgaat in lenen en dan stellen zij het leenbedrag vast (het bedrag dat je nu aan stufi krijgt). Maar daar krijg je dan wel een brief over.

Info:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)g_en_toch_reizen.asp
Bedankt!

Maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Als je WEL leent, (dus geen 0-lening), is je OV dan ook nog geldig?
pi_87246757
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:47 schreef spermanent het volgende:
Maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Als je WEL leent, (dus geen 0-lening), is je OV dan ook nog geldig?
Ja, zolang je van je recht op studiefinanciering (= 4 jaar beurs en drie jaar lenen), heb je ook recht op het studentenreisproduct oftewel je OV
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:59:21 #7
293072 spermanent
pi_87247084
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:51 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja, zolang je van je recht op studiefinanciering (= 4 jaar beurs en drie jaar lenen), heb je ook recht op het studentenreisproduct oftewel je OV
Oke zeer bedankt!
pi_87529913
7 jaar OV dus in totaal. Maar voor die laatste drie jaar betaal je dan toch? Als in dat moet je later terugbetalen? Iets van 70 per (halve?) maand of zo?
pi_87530065
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:25 schreef spermanent het volgende:
Als je studiefinanciering omgezet is in een lening dan heb je daar als het goed is een brief over gehad (in augustus).
Zolang je nog op school zit en leent (of 0lening dus) hebt mag je je OV ook houden. (Max 7 jaar).
pi_87530260
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:02 schreef klier het volgende:
7 jaar OV dus in totaal. Maar voor die laatste drie jaar betaal je dan toch?
Nee alleen je studiefinanciering van die drie jaar moet je terugbetalen.
pi_87530390
Ja maar leen je die OV-kaart dan de laatste drie jaar of krijg je hem? Is niet echt duidelijk.
pi_87530435
Aha ok, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')