abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:44:00 #301
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_87813909
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 22:35 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom waarheid een bij uitstek religieus concept zou zijn.
Omdat De Waarheid niet bestaat. Het is overtuigd zijn van je model van de werkelijkheid alsof het alles omvat. En we weten heel weinig. Ik hou mijn model open. Mijn model kan sommige zaken verklaren, sommige zaken tot onmogelijkheid verklaren, maar het is grotendeels onwetendheid en onzekerheid. Mensen die daar niet mee om kunnen gaan willen een complete waarheid en komen dan bij een geloof terecht.
quote:
Zoals al gezegd, waarheid is datgene wat “is” en het is voor iedereen, of hij nou religieus is of niet, toch van groot belang datgene wat “is” te kennen, en dan vooral datgene wat “is” op geestelijk vlak. Omdat die de kern van zijn wezen uitmaakt, en het hemd nader is dan de rok.

Zo is het bijvoorbeeld ofwel waar dat de mens zijn bewustzijn behoudt na de dood, ofwel dat is niet waar.
We weten het niet en ik zie niet hoe we daar op korte termijn achter kunnen komen behalve door dood te gaan. Ik ben tevreden met rustig afwachten tot het mijn tijd is. Dat is De Waarheid.
quote:
Dat hier meningsverschillen over bestaan doet er niets aan af dat een van die 2 dingen de waarheid is, en het lijkt me ook niet onbelangrijk die te kennen.
Nee, het is misschien waar of de werkelijkheid. Het is niet De Waarheid. Dat is een religieus concept voor mensen die niet met onzekerheden om kunnen gaan.

Verder? http://forum.fok.nl/topic/1548057
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')