abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4327614
Ik moet een behoorlijk eind naar mn stereo toren maar hoelang is nou de maximale lengte, zonder al te veel kwaliteits verlies natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer zondag 26 mei 2002 @ 01:02:34 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4327621
ongeveer? 2x de helft....
pi_4327641
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:02 schreef Kreator het volgende:
ongeveer? 2x de helft....
lekker vaag antwoord weer..
  Official ESF Kreviewer zondag 26 mei 2002 @ 01:08:37 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4327680
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:05 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

lekker vaag antwoord weer..

Je zou ook de stroom van je computer van het online zijn met wachten op het antwoord kunnen uitsparen, door het gewoon ff te proberen....
pi_4327697
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je zou ook de stroom van je computer van het online zijn met wachten op het antwoord kunnen uitsparen, door het gewoon ff te proberen....

hahahahahahahahahahaha..................
Kan ook maar ik heb die shit nog niet gekocht. Dus voordat ik het koop wil ik weten of het wel nut heeft snap je...
  Official ESF Kreviewer zondag 26 mei 2002 @ 01:12:46 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4327726
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:10 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

hahahahahahahahahahaha..................
Kan ook maar ik heb die shit nog niet gekocht. Dus voordat ik het koop wil ik weten of het wel nut heeft snap je...

Ik snap je wel. Hoeveel meter moet het ongeveer worden dan> ik heb hier 12 meter liggen en dat werkt perfect...
pi_4327755
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:02 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik moet een behoorlijk eind naar mn stereo toren maar hoelang is nou de maximale lengte, zonder al te veel kwaliteits verlies natuurlijk.
Gewone kabel is niet al te duur en dus het proberen waard ik denk wel dat je er tevreden mee zult zijn..... Maar Als je kiest voor coax heb je de beste afscherming, minder last van "opgepikte straling", alleen heeft de kabel wel weer een capaciteit, dus krijg je een filterende werking. En is de kabel veel duurder en dikker.
pi_4328040
Audiogegevens moeten niet veel problemen opleveren. Heb hier 10m tulpverbinding liggen naar m'n stereotoren en het geluid is mooi.
pi_4328133
dat spul kan behoorlijk lang zijn, aangezien het "maar" twee draden zijn, die gescheiden worden door dik plastic.

bedoel het zou absurt zijn dat je minder stroom krijgt, naarmate je verder van de centrale woont ....

bij printer kabels ed, is data verlies mogelijk omdat het 25 draadjes zijn, met enkel minder dan een milliemeter plastic erom heen en dat allemaal bij elkaar gebonden. Ook is LPT ook simpel weg "slecht". bedoel, datatransfer van een LPT kabel is volgens mij minder dan een paar kb/s seconde

Als mijn baas denkt dat hij mij veel betaalt, doe ik alsof ik veel werk
pi_4328224
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:49 schreef DryIce het volgende:
dat spul kan behoorlijk lang zijn, aangezien het "maar" twee draden zijn, die gescheiden worden door dik plastic.

bedoel het zou absurt zijn dat je minder stroom krijgt, naarmate je verder van de centrale woont ....

bij printer kabels ed, is data verlies mogelijk omdat het 25 draadjes zijn, met enkel minder dan een milliemeter plastic erom heen en dat allemaal bij elkaar gebonden. Ook is LPT ook simpel weg "slecht". bedoel, datatransfer van een LPT kabel is volgens mij minder dan een paar kb/s seconde

Gevalletje van klepel gehoort maar weet nie waar de bel hangt
  zondag 26 mei 2002 @ 02:07:22 #11
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_4328342
Tientallen meters is geen probleem, zeker niet als je goed afgeschermde kabel gebruikt..
pi_4328885
professioneel gezien maximaal 6 meter.
Ga maar eens naar de betere audio zaak en vraag de langste goede ongebalanceerde kabel. precies 6 meter.

maar voor compu -> stereo kun je wel langer doen. mits je de kabel niet langs speakers, tl-lampen etc laat lopen.

zondag 26 mei 2002 @ 09:57:32 #13
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_4329903
Ik heb een kabel van 10 meter lopen. En vind het geluid goed.

Maar ik ben ook geen audiofiel.

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  zondag 26 mei 2002 @ 10:01:28 #14
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4329923
quote:
Op zondag 26 mei 2002 02:51 schreef 2ndReality het volgende:
professioneel gezien maximaal 6 meter.
Ga maar eens naar de betere audio zaak en vraag de langste goede ongebalanceerde kabel. precies 6 meter.

maar voor compu -> stereo kun je wel langer doen. mits je de kabel niet langs speakers, tl-lampen etc laat lopen.

Hoe lang kan je een gebalanceerde lijn maken dan?
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_4330540
Hey bedankt voor de reacties, hier heb ik iets aan.
pi_4331118
quote:
Op zondag 26 mei 2002 10:01 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Hoe lang kan je een gebalanceerde lijn maken dan?

een goede gebalanceerde kabel kan honderden meters zijn omdat de balans draad de storingen voorkomt.
maar meestal wordt dit alleen gebruikt voor pro's, zoals met concerten etc. maar ook voor studio opnames bijvoorbeeld.
een geluidskaart met gebalanceerde in- en uitgangen kost al snel meer dan 750 euro.
Dat soort kaarten kun je bij de betere muziekwinkel kopen waar ook gitaren, keyboards etc te koop zijn.

ik had zelf namelijk het probleem om een kabel van mijn mengpaneel naar de computer te laten lopen, om zo eigen mixen op te kunnen nemen. Ik had ongeveer 10 meter ongebalanceerd en als je dan met koptelefoon luistert in stille gedeelten van de mix, dan zit daar een irritante storing in.

maar goed ik had niet zoveel geld over voor zo'n gebalanceerde kaart etc. dus ik zet nu de computer dichterbij als ik iets wil opnemen wat van goede kwaliteit moet zijn

zondag 26 mei 2002 @ 21:45:19 #17
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_4336754
quote:
Op zondag 26 mei 2002 02:51 schreef 2ndReality het volgende:
Vraag eens hoe lang de langste ongebalanceerde Hosa multikabel is, das 7 meter.
Als ik ff in een catalogus ga zoeken kan ik waarschijnlijk ook nog wel 15 meter ongebalanceerd multikabel vinden.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_4342043
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:49 schreef DryIce het volgende:
Ook is LPT ook simpel weg "slecht". bedoel, datatransfer van een LPT kabel is volgens mij minder dan een paar kb/s seconde
Wat is dit voor onzin. Ooit van een laplink kabel gehoord?! Dat gaat echt sneller als een paar kb's hoor.
pi_4346340
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:29 schreef sop het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin. Ooit van een laplink kabel gehoord?! Dat gaat echt sneller als een paar kb's hoor.

Maar goed, het ging hier over een audio kabel dacht ik...
Zelf weet ik het niet, maar ben wel benieuwd!
Iemand al iets gevonden?
Kick at the darkness until it bleeds light
  maandag 27 mei 2002 @ 16:29:08 #20
26042 Geluidsgoeroe
Audio only...
pi_4346572
Voor een tulp (cinch) kabel is de officiële maximaal aangeraadde lengte 10 meter.

Dat wil overigens niet zeggen dat het perse niet goed gaat als je een langere kabel hebt liggen.
Het kan door instraling op je kabel ook zo zijn dat je met een kabeltje van anderhalve meter al problemen hebt.

Als je veel verder dan 10 meter wilt gaan is het raadzaam
om je signaal gebalanceerd door de kabel heen te sturen.
Dan is de kans het kleinst dat je storing op je kabel krijgt.

Uitleg gebalanceerd/ongebalanceerd

Op zoek naar oude radiofragmenten? http://geluidsgoeroe.com!
Op zoek naar buitenaards leven? http://unimatrixmeibok.com :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')