Renderen is dat je na het monteren de computer aan het werk zet om er een film van te maken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:05 schreef liesje1979 het volgende:
Geen idee, met een camera van het werk, het gekke is dat ik hem met mediaplayer wel gewoon fullscreen kan kijken.
Wat is renderen?
-edit- nee in mediaplayer heeft hij ook zo'n rare brede rand nu.
Ik ken Windows Moviemaker niet, maar ongetwijfeld ergens nadat je op 'export' oid geklikt hebt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Het lijkt inderdaad een breedbeeld met een hele dikke zwarte rand eromheen.
Waar kan ik de settings van mijn export vinden? Ik ben zwaar computernoob en was al zo trots dat het gelukt was, nou niet dus.
720x576 is niet 4:3, dus de pixels zijn ook bij PAL 4:3 niet 'square'.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:17 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ken Windows Moviemaker niet, maar ongetwijfeld ergens nadat je op 'export' oid geklikt hebt.
Dan moet je het juiste systeem (PAL) kiezen en het juiste formaat (720 x 576 - square pixel) kiezen voor 4:3 verhouding en (720 x 576 - non square pixel) voor breedbeeld.
Als je in HD gefilmd hebt moet je weer andere settings kiezen.
Dat hele coderen is dus fout gegaan met verkeerde instellingen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:33 schreef liesje1979 het volgende:
Ok, dit is wat ik gedaan heb.
Ik heb 2 weken gefilmd met een Sony Handycam 1920x1080 i HD recorder.
Deze filmpjes heb ik opgeslagen op mijn computer en met moviemaker geopend.
Toen heb ik er in zitten knippen en hoofdstukken en wat muziek toegevoegd.
Daarna wilde ik hem op cd branden, maar toen duurde "iets" een hele nacht voordat het klaar was. Maar niet gelijk gebrand, wel gekeken op mediaplayer en daar leek hij prima.
Gister weer willen branden, toen moest hij coderen ofzo, duurde weer eeuwen en nu net eindelijk gebrand en erg geschrokken!
Ik heb geen idee wel bestandstype het is e.d
Haal er (heel snel) iemand bij die er verstand van heeft, hulp zoeken via FOK wordt echt niks zo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:33 schreef liesje1979 het volgende:
Ok, dit is wat ik gedaan heb.
Ik heb 2 weken gefilmd met een Sony Handycam 1920x1080 i HD recorder.
Deze filmpjes heb ik opgeslagen op mijn computer en met moviemaker geopend.
Toen heb ik er in zitten knippen en hoofdstukken en wat muziek toegevoegd.
Daarna wilde ik hem op cd branden, maar toen duurde "iets" een hele nacht voordat het klaar was. Maar niet gelijk gebrand, wel gekeken op mediaplayer en daar leek hij prima.
Gister weer willen branden, toen moest hij coderen ofzo, duurde weer eeuwen en nu net eindelijk gebrand en erg geschrokken!
Ik heb geen idee wel bestandstype het is e.d
klinkt bemoedigdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Haal er (heel snel) iemand bij die er verstand van heeft, hulp zoeken via FOK wordt echt niks zo.
Als ik zo iemand nu voorhanden had zou ik het niet op Fok! vragenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Haal er (heel snel) iemand bij die er verstand van heeft, hulp zoeken via FOK wordt echt niks zo.
HD gaat ook niet op een cd passen zonder een aantal ingewikkelde handelingen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:37 schreef liesje1979 het volgende:
Maar ik heb niets moeten selecteren ofzo, heb gewoon geklikt op cd branden volgens mij.
De "rauwe" filmpjes, onberwerkt hebben niet zo'n rand zie ik nu, dus ik heb toch echt iets fout gedaan, maar volgens mij geen goede versie opgeslagen.
Dat gaat zo nachtwerk worden!
Maar dat is raar want andere groepen is het wel gelukt met dezelfde camera, ook moviemaker.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:44 schreef APK het volgende:
[..]
HD gaat ook niet op een cd passen zonder een aantal ingewikkelde handelingen.
Ja, dat maakt wel wat uit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:47 schreef liesje1979 het volgende:
Oh en ik heb DVDs, misschien maakt dat uit, qua grote van het bestand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |