abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:51:11 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87226542
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:48 schreef Joene het volgende:
ik woon hier 3 jaar swets :) de afgelopen jaren is een huis eerder minder waard geworden dan meer :{

Dus wat mij betreft zou ik blijven zitten en dat zullen een hoop mensen doen ,dus ik zie die doorstroming nog niet zo.
Je vergeet punt 1. Als er meer bijgebouwd wordt hoef jij niet te verhuizen :) Daarnaast zal je huis toch weer gewoon gaan stijgen in prijs en ben je over 30 jaar gewoon schuldenvrij.

Alleen betalen we dan wel wat het huis (dus grond met stenen en de arbeid om het te maken) waard is en NIET zoals nu "Wat een gek er voor geeft" om de eenvoudige reden dat het een kunstmatig schaars gehouden goed is, waarbij overheids subsidies mensen in staat stellen te betalen voor lucht.
pi_87226723
Klopt maar dat "bijbouwen" zie ik niet snel gebeuren ook niet zonder hra , want grond is schaars ? dan zouden z e de grond op een max prijs per m2 ofzo moeten maken wettelijk ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:54:53 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87226750
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:49 schreef Joene het volgende:

[..]

Nouja de staat wil dat ik verkoop zodat jij uit je huurwoning er kan wonen toch ? dat was de bedoeling .
Nee de staat wil dat starters een betaalbare woning kunnen krijgen. Ik hou nu zo'n betaalbare woning vast. Als ik moet doorstromen ga ik ongeveer 200% meer verwonen. Dat doet niemand die normaal kan nadenken.

De reden dat er zo'n verschil inzit heeft 2 oorzaken: De belachelijk hoge prijzen voor koopwoningen, kunstmatig hooggehouden door te weinig aanbod te creëren en overheids subsidie waarom mensen voor lucht kunnen betalen. En op de tweede plaats de belachelijk lage huren voor 'sociale huur'.

quote:
wat mij betreft hoeft de staat niks op te lossen, maar dan ook niet klagen als er geen beweging komt.
Dus je wil dat jouw toekomstige kinderen tot hun 30ste bij jouw moeten inwonen?
pi_87226831
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee de staat wil dat starters een betaalbare woning kunnen krijgen. Ik hou nu zo'n betaalbare woning vast. Als ik moet doorstromen ga ik ongeveer 200% meer verwonen. Dat doet niemand die normaal kan nadenken.

De reden dat er zo'n verschil inzit heeft 2 oorzaken: De belachelijk hoge prijzen voor koopwoningen, kunstmatig hooggehouden door te weinig aanbod te creëren en overheids subsidie waarom mensen voor lucht kunnen betalen. En op de tweede plaats de belachelijk lage huren voor 'sociale huur'.
[..]

Dus je wil dat jouw toekomstige kinderen tot hun 30ste bij jouw moeten inwonen?
Liever niet van dat wonen Swets. En ik weet uiteraard niet hoe het in de toekomst is , maar hier waar ik woon kan je met de huidige woning markt voor 2 tot 2,5 ton zeer riant wonen. En dat is eigenlijk voor elke randdebiel betaalbaar.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:58:06 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87226933
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef Joene het volgende:
Klopt maar dat "bijbouwen" zie ik niet snel gebeuren ook niet zonder hra , want grond is schaars ? dan zouden z e de grond op een max prijs per m2 ofzo moeten maken wettelijk ?
Grond is helemaal niet schaars. De staat zegt dat er bepaalde vierkante meters grond gebruikt mogen worden voor bebouwing. 2% meer dan nu en er kunnen genoeg woningen voor iedereen gebouwd worden.

Probleem is nu dat de staat mondjesmaat bouwgrond creëren. Grondspeculanten spelen daar op in door nu voor een habbekrats grond te kopen met een andere bestemming (landbouw, industrieterrein) in de hoop dat die de bestemming bouwgrond krijgt. En dan zit die speculant dus opeens op goud en is die grond zomaar 200, 300 of misschien wel 1000% meer waard.

Als de staat gewoon 2% grond vrijgeeft en dan natuurlijk wel op plekken waar mensen willen wonen EN speculatie verbied kom je al een heel eind.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:00:40 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227077
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Liever niet van dat wonen Swets. En ik weet uiteraard niet hoe het in de toekomst is , maar hier waar ik woon kan je met de huidige woning markt voor 2 tot 2,5 ton zeer riant wonen. En dat is eigenlijk voor elke randdebiel betaalbaar.
Is dat zo???
Ik krijg op bijna 2 keer modaal ongeveer 2 ton hypotheek maximaal als 1 verdiener. Dat betekent een huis van 180K, 190K. ex KK. Daar koop ik hier echt geen gelijkwaardige woning voor. Ik ga dus EN 3 keer meer verwonen EN wooncomfort inleveren!

Bijna 2 keer modaal he... Is dat wat we willen in dit land? Dat je met bijna 2 keer modaal niet een woning kan kopen waarin je een gezin met 3 kinderen volgens de maatstaven van deze tijd kan huisvesten??

Ik lieg: 2.5 ton.
pi_87227114
Najah schaars of schaars houden imo het zelfde het is niet beschikbaar en ondanks afschaf hra hoor je niemand over meer grond beschikbaar stellen.
pi_87227221
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is dat zo???
Ik krijg op bijna 2 keer modaal ongeveer 2 ton hypotheek maximaal als 1 verdiener. Dat betekent een huis van 180K, 190K. ex KK. Daar koop ik hier echt geen gelijkwaardige woning voor. Ik ga dus EN 3 keer meer verwonen EN wooncomfort inleveren!

Bijna 2 keer modaal he... Is dat wat we willen in dit land? Dat je met bijna 2 keer modaal niet een woning kan kopen waarin je een gezin met 3 kinderen volgens de maatstaven van deze tijd kan huisvesten??
NAjah wij zijn dan 2 verdiener , verdienen samen ongeveer 1,8 bijna 2 keer modaal. Konden 3,5 jaar terug 275 000 euro hypotheek krijgen , hebben 220 afgesloten en 206 opgenomen. Geen issue niks . Hypotheek is berekend op het feit dat meisje 3 dagen werkt ipv fulltime.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:03:55 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227266
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:01 schreef Joene het volgende:
Najah schaars of schaars houden imo het zelfde het is niet beschikbaar en ondanks afschaf hra hoor je niemand over meer grond beschikbaar stellen.
Nee, alleen HRA afschaffen en huurmarkt liberaliseren gaat 'm ook niet worden. Daarom zeg ik ook
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:

1. Bouwen, bouwen, bouwen (en dan geen woningen van 300K +)
2. HRA eraf
3. Huren liberaliseren.
pi_87227274
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is dat zo???

Ik lieg: 2.5 ton.
Je regio is ook duur he swets.

Ik koop hier echt voor 2 ton een leuk huis ! waar jij met je gezin kan wonen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:05:11 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227330
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:03 schreef Joene het volgende:

[..]

NAjah wij zijn dan 2 verdiener , verdienen samen ongeveer 1,8 bijna 2 keer modaal. Konden 3,5 jaar terug 275 000 euro hypotheek krijgen , hebben 220 afgesloten en 206 opgenomen. Geen issue niks . Hypotheek is berekend op het feit dat meisje 3 dagen werkt ipv fulltime.
Uhuh. De afgelopen 3 jaar is er wel wat veranderd in de wereld economie. Hypotheken krijgen is een tikkie moeilijker. Ik moet nog zien dat ik als diabetes 40'er met overgewicht UBERHAUPT een hypotheek krijg.
pi_87227358
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:05:49 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227359
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja, maar geen baan die 4100 betaald :)
pi_87227398
pi_87227465
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar geen baan die 4100 betaald :)
Als jij voor 3k gaat werken , en je vrouw werkt met 3 dagen in de week voor 1100 is het ook geregeld.

En dat is voor beide te regelen hier in de regio.
pi_87227492
Onderste linkje is een huis van 175k ,met 5 kamers.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:08:43 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227513
ik zou dit best willen hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)9971-leliestraat-23/

jammer dat het 2/3 oppervlakte van mijn huis heeft en ik zou moeten beginnen met de zolderverdieping ontginnen (vaste trap, dakkapel) om 4 slaapkamers te creëren. Dus tel er nog maar minimaal 25K bij.
pi_87227514
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik hier ook. Én 1,2% allochtoniers. :7.
pi_87227568
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
ik zou dit best willen hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)9971-leliestraat-23/

jammer dat het 2/3 oppervlakte van mijn huis heeft en ik zou moeten beginnen met de zolderverdieping ontginnen (vaste trap, dakkapel) om 4 slaapkamers te creëren. Dus tel er nog maar minimaal 25K bij.
Ja opzich mooi huis , en idd jammer van verbouwinsgkosten. Maar met 1 salaris 240k lenen is idd niet heel simpel.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:09:58 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87227576
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:07 schreef Joene het volgende:

[..]

Als jij voor 3k gaat werken , en je vrouw werkt met 3 dagen in de week voor 1100 is het ook geregeld.

En dat is voor beide te regelen hier in de regio.
Dus dan gaan we 50% meer werken om per maand 300% meer te betalen aan een woning EN moet ik een prima baan opzeggen en hopen dat mijn vrouw wat vind.

Waarom zou ik dat in godsnaam doen?
pi_87227588
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik hier ook. Én 1,2% allochtoniers. :7.
0,7 ik win . 8-)
pi_87227610
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:10 schreef Joene het volgende:

[..]

0,7 ik win . 8-)
Maar wel een shoarma tent én een pizzeria. Win-win J!
pi_87227635
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus dan gaan we 50% meer werken om per maand 300% meer te betalen aan een woning EN moet ik een prima baan opzeggen en hopen dat mijn vrouw wat vind.

Waarom zou ik dat in godsnaam doen?
300 procent meer betalen , ik weet nie twat jij verhuurd ?

Maar ik betaal netto 640 euro hypotheek swets ,op 2 ton :D
pi_87227645
Ik denk dus echt dat die 1,2% afkomstig is van die vent van de shoarma en z'n familie en de chinees :').
pi_87227686
Bij ons woont er 1 gezin uit Kenia ofzo van die hele zwarte .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')