Bullshit. In de huizenmarkt zijn 3 dingen van belangquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:57 schreef Joene het volgende:
huizenmarkt moeten ze wat mij betreft sowieso afblijven althans de hypotheekrente tenminste het totaal afschaffen , boven 5 ton afschaffen is prima
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Joene het volgende:
Ho ! Ik wil mn hypotheek rente aftrek graag houden swets ,dat voordeeltje levert me een kleine 4k per jaar op.
Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja maar ik mag 5% meer gaan betalen omdat ik 'scheef' huur. Onder het mom van doorstroming bevorderen. Wat dat betreft zijn zowel links als rechts gewoon een stel hypocrieten. Je kan de huizenmarkt NOOIT vlot trekken door slechts 1 stukje aan te pakken.
Waarom zou dat niet? Het is in een niet gereguleerde markt simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Als het aanbod groot genoeg is, zal de prijs dalen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.
Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:16 schreef Joene het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat door de afschaf van dr hra huizen zoveel in marktwaarde dalen dat ik dan opeens een huis wat vroeger 4 ton was nu kan krijgen voor het bedrag van mn huidige hypotheek.
Bovendien stel het gebeurd , flikkerd mijn huis dus ook een ruime ton naar beneden in waarde ms , en dan hou ik een ton schuld over als ik verkoop ....
Hoe lost de staat dat dan op ? of is dat dan opeens mijn probleem ?
Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.
Maar dat huis van 4 ton is dan 2 ton goedkoper!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?
huh?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:26 schreef Joene het volgende:
Dus hra eraf , jeroen zet huis te koop vangt ipv 2 ton , nog 75 duizend euro , hierna gaat jeroen op zoek en zegt tegen de bank hey ik heb een hip huis gevonden, ik heb nog 125 duizend euro schuld bij jullie en ik wil graag een huis kopen van 2 ton , en dan zit opeens aan 325 schuld of ik ben zo een mongool dat ik dit niet snap.
Je hebt geen overwaarde??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef Joene het volgende:
Nee nu is mn huis 2 ton daar heb ik het voor gekocjht , dus hypotheek van 2 ton , ik verkoop mn huidige huis voor 1 ton , dus hou 1 ton schuld , nieuwe huis van 4 kost nu maar 2 , dus moet 2 ton bijlenen en heb al ton schuld dus 3 ton schuld. Wat heb ik dan verdient ?
Nouja de staat wil dat ik verkoop zodat jij uit je huurwoning er kan wonen toch ? dat was de bedoeling .quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast, je vraagt "Hoe lost de staat dat op" Als je over 30 jaar een ton overwaarde hebt vraag je toch ook niet of je die mag over maken naar de staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |