abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87223534
Hallo Swets. Wat is er op die tv nu ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:48:31 #152
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:50:25 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87223639
Ach kom die 'samenvatting' is natuurlijk wel HEEL erg in het straatje denken van links. Kom nou toch. Het is niet alsof Kok 1 & 2 en Balkenende I en IV waar behoorlijke linkse invloeden waren zo lekker gereorganiseerd hebben mbt huizenmarkt en aow.

En dan hebben we het over de laatste 10 jaar.
pi_87223991
huizenmarkt moeten ze wat mij betreft sowieso afblijven althans de hypotheekrente tenminste het totaal afschaffen , boven 5 ton afschaffen is prima :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87224016
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom
Ja hallo hier ben ik al we kenneeeeeeeee! 8-).
pi_87224149
Gelukkig het wor weer gezellig hier he :P dicsussies zijn okay
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:02:00 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87224186
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:57 schreef Joene het volgende:
huizenmarkt moeten ze wat mij betreft sowieso afblijven althans de hypotheekrente tenminste het totaal afschaffen , boven 5 ton afschaffen is prima :D
Bullshit. In de huizenmarkt zijn 3 dingen van belang

1. Bouwen, bouwen, bouwen (en dan geen woningen van 300K +)
2. HRA eraf
3. Huren liberaliseren.
pi_87224270
Ho ! Ik wil mn hypotheek rente aftrek graag houden swets ,dat voordeeltje levert me een kleine 4k per jaar op.
pi_87224328
ik weet dat het slecht is voor de huizenmarkt hoor ,maar ik denk wat dit aan gaat toch echt even aan mn eigen knip :D
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:07:20 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87224417
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Joene het volgende:
Ho ! Ik wil mn hypotheek rente aftrek graag houden swets ,dat voordeeltje levert me een kleine 4k per jaar op.
:D Ja maar ik mag 5% meer gaan betalen omdat ik 'scheef' huur. Onder het mom van doorstroming bevorderen. Wat dat betreft zijn zowel links als rechts gewoon een stel hypocrieten. Je kan de huizenmarkt NOOIT vlot trekken door slechts 1 stukje aan te pakken.
pi_87224496
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Ja maar ik mag 5% meer gaan betalen omdat ik 'scheef' huur. Onder het mom van doorstroming bevorderen. Wat dat betreft zijn zowel links als rechts gewoon een stel hypocrieten. Je kan de huizenmarkt NOOIT vlot trekken door slechts 1 stukje aan te pakken.
Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:13:29 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87224663
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:09 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.
Waarom zou dat niet? Het is in een niet gereguleerde markt simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Als het aanbod groot genoeg is, zal de prijs dalen.

En wat mij betreft mag HRA blijven, maar dan ook iedereen met zijn klauwen van de huren blijven.
pi_87224767
ik kan me niet voorstellen dat door de afschaf van dr hra huizen zoveel in marktwaarde dalen dat ik dan opeens een huis wat vroeger 4 ton was nu kan krijgen voor het bedrag van mn huidige hypotheek.

Bovendien stel het gebeurd , flikkerd mijn huis dus ook een ruime ton naar beneden in waarde ms , en dan hou ik een ton schuld over als ik verkoop ....

Hoe lost de staat dat dan op ? of is dat dan opeens mijn probleem ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:19:12 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87224892
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:16 schreef Joene het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat door de afschaf van dr hra huizen zoveel in marktwaarde dalen dat ik dan opeens een huis wat vroeger 4 ton was nu kan krijgen voor het bedrag van mn huidige hypotheek.

Bovendien stel het gebeurd , flikkerd mijn huis dus ook een ruime ton naar beneden in waarde ms , en dan hou ik een ton schuld over als ik verkoop ....

Hoe lost de staat dat dan op ? of is dat dan opeens mijn probleem ?
Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.
pi_87224983
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.
Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:22:13 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87225027
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:21 schreef Joene het volgende:

[..]

Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?
Maar dat huis van 4 ton is dan 2 ton goedkoper!
pi_87225088
Klopt maar ik ben op 1 of andere manier 100 duizend euro kwijt ? gaat zo een bank daar dan niet moeilijk over doen ? sorry hoor ms ben ik te stom om dit te begrijpen. Maar ik zie alleen dat ik 100k kwijt ben ?
pi_87225195
Dus hra eraf , jeroen zet huis te koop vangt ipv 2 ton , nog 75 duizend euro , hierna gaat jeroen op zoek en zegt tegen de bank hey ik heb een hip huis gevonden, ik heb nog 125 duizend euro schuld bij jullie en ik wil graag een huis kopen van 2 ton , en dan zit opeens aan 325 schuld of ik ben zo een mongool dat ik dit niet snap.
pi_87225253
Want als het zo is als ik zeg , verkoop ik natuurlijk nooit en doe ik lekker mn spaarhypotheekje natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:38:43 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87225881
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:26 schreef Joene het volgende:
Dus hra eraf , jeroen zet huis te koop vangt ipv 2 ton , nog 75 duizend euro , hierna gaat jeroen op zoek en zegt tegen de bank hey ik heb een hip huis gevonden, ik heb nog 125 duizend euro schuld bij jullie en ik wil graag een huis kopen van 2 ton , en dan zit opeens aan 325 schuld of ik ben zo een mongool dat ik dit niet snap.
huh?

Situatie nu. Huis 2 ton.hypotheek een ton. Nieuw huis 4 ton. Na herfinanciering hypotheek 3 ton.
Situatie straks Huis 1 ton, hypotheek een ton. Nieuw huis 2 ton. Na financiering hypotheek 2 ton.

Je hebt dus een ton verdiend.
pi_87226122
Nee nu is mn huis 2 ton daar heb ik het voor gekocjht , dus hypotheek van 2 ton , ik verkoop mn huidige huis voor 1 ton , dus hou 1 ton schuld , nieuwe huis van 4 kost nu maar 2 , dus moet 2 ton bijlenen en heb al ton schuld dus 3 ton schuld. Wat heb ik dan verdient ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:46:20 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87226287
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef Joene het volgende:
Nee nu is mn huis 2 ton daar heb ik het voor gekocjht , dus hypotheek van 2 ton , ik verkoop mn huidige huis voor 1 ton , dus hou 1 ton schuld , nieuwe huis van 4 kost nu maar 2 , dus moet 2 ton bijlenen en heb al ton schuld dus 3 ton schuld. Wat heb ik dan verdient ?
Je hebt geen overwaarde??

Maar goed je wint nog steeds die ton

Nu 2 ton verkopen voor 2 ton. Nieuw huis kopen van 4 ton dus 4 ton schuld.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:47:51 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87226371
En daarnaast, je vraagt "Hoe lost de staat dat op" Als je over 30 jaar een ton overwaarde hebt vraag je toch ook niet of je die mag over maken naar de staat?
pi_87226430
ik woon hier 3 jaar swets :) de afgelopen jaren is een huis eerder minder waard geworden dan meer :{

Dus wat mij betreft zou ik blijven zitten en dat zullen een hoop mensen doen ,dus ik zie die doorstroming nog niet zo.
pi_87226470
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast, je vraagt "Hoe lost de staat dat op" Als je over 30 jaar een ton overwaarde hebt vraag je toch ook niet of je die mag over maken naar de staat?
Nouja de staat wil dat ik verkoop zodat jij uit je huurwoning er kan wonen toch ? dat was de bedoeling .

wat mij betreft hoeft de staat niks op te lossen, maar dan ook niet klagen als er geen beweging komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')