Bullshit. In de huizenmarkt zijn 3 dingen van belangquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:57 schreef Joene het volgende:
huizenmarkt moeten ze wat mij betreft sowieso afblijven althans de hypotheekrente tenminste het totaal afschaffen , boven 5 ton afschaffen is prima
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Joene het volgende:
Ho ! Ik wil mn hypotheek rente aftrek graag houden swets ,dat voordeeltje levert me een kleine 4k per jaar op.
Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja maar ik mag 5% meer gaan betalen omdat ik 'scheef' huur. Onder het mom van doorstroming bevorderen. Wat dat betreft zijn zowel links als rechts gewoon een stel hypocrieten. Je kan de huizenmarkt NOOIT vlot trekken door slechts 1 stukje aan te pakken.
Waarom zou dat niet? Het is in een niet gereguleerde markt simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Als het aanbod groot genoeg is, zal de prijs dalen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat bedoel ik iedereen die huurt zegt eraf want doorstromen. Iedereen die koophuis heeft wil in principe natuurlijk de hra , tenzij huizen die nu 4 ton zijn dan opeens 2 ton zijn ofzo maar dat zal niet.
Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:16 schreef Joene het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat door de afschaf van dr hra huizen zoveel in marktwaarde dalen dat ik dan opeens een huis wat vroeger 4 ton was nu kan krijgen voor het bedrag van mn huidige hypotheek.
Bovendien stel het gebeurd , flikkerd mijn huis dus ook een ruime ton naar beneden in waarde ms , en dan hou ik een ton schuld over als ik verkoop ....
Hoe lost de staat dat dan op ? of is dat dan opeens mijn probleem ?
Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je je huis verkoopt koop je toch een nieuw huis? Zolang je gewoon een nieuw huis koopt maakt het geen reet uit. Je betaald alleen minder OZB.
Maar dat huis van 4 ton is dan 2 ton goedkoper!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Als ik mijn huidige huis verkoop , en ik krijg daar een ruime ton minder voor dan dat ik er voor heb gegeven ? Lijkt het me niet echt ideaal ?
huh?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:26 schreef Joene het volgende:
Dus hra eraf , jeroen zet huis te koop vangt ipv 2 ton , nog 75 duizend euro , hierna gaat jeroen op zoek en zegt tegen de bank hey ik heb een hip huis gevonden, ik heb nog 125 duizend euro schuld bij jullie en ik wil graag een huis kopen van 2 ton , en dan zit opeens aan 325 schuld of ik ben zo een mongool dat ik dit niet snap.
Je hebt geen overwaarde??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef Joene het volgende:
Nee nu is mn huis 2 ton daar heb ik het voor gekocjht , dus hypotheek van 2 ton , ik verkoop mn huidige huis voor 1 ton , dus hou 1 ton schuld , nieuwe huis van 4 kost nu maar 2 , dus moet 2 ton bijlenen en heb al ton schuld dus 3 ton schuld. Wat heb ik dan verdient ?
Nouja de staat wil dat ik verkoop zodat jij uit je huurwoning er kan wonen toch ? dat was de bedoeling .quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast, je vraagt "Hoe lost de staat dat op" Als je over 30 jaar een ton overwaarde hebt vraag je toch ook niet of je die mag over maken naar de staat?
Je vergeet punt 1. Als er meer bijgebouwd wordt hoef jij niet te verhuizenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:48 schreef Joene het volgende:
ik woon hier 3 jaar swetsde afgelopen jaren is een huis eerder minder waard geworden dan meer
Dus wat mij betreft zou ik blijven zitten en dat zullen een hoop mensen doen ,dus ik zie die doorstroming nog niet zo.
Nee de staat wil dat starters een betaalbare woning kunnen krijgen. Ik hou nu zo'n betaalbare woning vast. Als ik moet doorstromen ga ik ongeveer 200% meer verwonen. Dat doet niemand die normaal kan nadenken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Nouja de staat wil dat ik verkoop zodat jij uit je huurwoning er kan wonen toch ? dat was de bedoeling .
Dus je wil dat jouw toekomstige kinderen tot hun 30ste bij jouw moeten inwonen?quote:wat mij betreft hoeft de staat niks op te lossen, maar dan ook niet klagen als er geen beweging komt.
Liever niet van dat wonen Swets. En ik weet uiteraard niet hoe het in de toekomst is , maar hier waar ik woon kan je met de huidige woning markt voor 2 tot 2,5 ton zeer riant wonen. En dat is eigenlijk voor elke randdebiel betaalbaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee de staat wil dat starters een betaalbare woning kunnen krijgen. Ik hou nu zo'n betaalbare woning vast. Als ik moet doorstromen ga ik ongeveer 200% meer verwonen. Dat doet niemand die normaal kan nadenken.
De reden dat er zo'n verschil inzit heeft 2 oorzaken: De belachelijk hoge prijzen voor koopwoningen, kunstmatig hooggehouden door te weinig aanbod te creëren en overheids subsidie waarom mensen voor lucht kunnen betalen. En op de tweede plaats de belachelijk lage huren voor 'sociale huur'.
[..]
Dus je wil dat jouw toekomstige kinderen tot hun 30ste bij jouw moeten inwonen?
Grond is helemaal niet schaars. De staat zegt dat er bepaalde vierkante meters grond gebruikt mogen worden voor bebouwing. 2% meer dan nu en er kunnen genoeg woningen voor iedereen gebouwd worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef Joene het volgende:
Klopt maar dat "bijbouwen" zie ik niet snel gebeuren ook niet zonder hra , want grond is schaars ? dan zouden z e de grond op een max prijs per m2 ofzo moeten maken wettelijk ?
Is dat zo???quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Liever niet van dat wonen Swets. En ik weet uiteraard niet hoe het in de toekomst is , maar hier waar ik woon kan je met de huidige woning markt voor 2 tot 2,5 ton zeer riant wonen. En dat is eigenlijk voor elke randdebiel betaalbaar.
NAjah wij zijn dan 2 verdiener , verdienen samen ongeveer 1,8 bijna 2 keer modaal. Konden 3,5 jaar terug 275 000 euro hypotheek krijgen , hebben 220 afgesloten en 206 opgenomen. Geen issue niks . Hypotheek is berekend op het feit dat meisje 3 dagen werkt ipv fulltime.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo???
Ik krijg op bijna 2 keer modaal ongeveer 2 ton hypotheek maximaal als 1 verdiener. Dat betekent een huis van 180K, 190K. ex KK. Daar koop ik hier echt geen gelijkwaardige woning voor. Ik ga dus EN 3 keer meer verwonen EN wooncomfort inleveren!
Bijna 2 keer modaal he... Is dat wat we willen in dit land? Dat je met bijna 2 keer modaal niet een woning kan kopen waarin je een gezin met 3 kinderen volgens de maatstaven van deze tijd kan huisvesten??
Nee, alleen HRA afschaffen en huurmarkt liberaliseren gaat 'm ook niet worden. Daarom zeg ik ookquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:01 schreef Joene het volgende:
Najah schaars of schaars houden imo het zelfde het is niet beschikbaar en ondanks afschaf hra hoor je niemand over meer grond beschikbaar stellen.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
1. Bouwen, bouwen, bouwen (en dan geen woningen van 300K +)
2. HRA eraf
3. Huren liberaliseren.
Je regio is ook duur he swets.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo???
Ik krijg op bijna 2 keer modaal ongeveer 2 ton hypotheek maximaal als 1 verdiener. Dat betekent een huis van 180K, 190K. ex KK. Daar koop ik hier echt geen gelijkwaardige woning voor. Ik ga dus EN 3 keer meer verwonen EN wooncomfort inleveren!
Bijna 2 keer modaal he... Is dat wat we willen in dit land? Dat je met bijna 2 keer modaal niet een woning kan kopen waarin je een gezin met 3 kinderen volgens de maatstaven van deze tijd kan huisvesten??
Ik lieg: 2.5 ton.
Uhuh. De afgelopen 3 jaar is er wel wat veranderd in de wereld economie. Hypotheken krijgen is een tikkie moeilijker. Ik moet nog zien dat ik als diabetes 40'er met overgewicht UBERHAUPT een hypotheek krijg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:03 schreef Joene het volgende:
[..]
NAjah wij zijn dan 2 verdiener , verdienen samen ongeveer 1,8 bijna 2 keer modaal. Konden 3,5 jaar terug 275 000 euro hypotheek krijgen , hebben 220 afgesloten en 206 opgenomen. Geen issue niks . Hypotheek is berekend op het feit dat meisje 3 dagen werkt ipv fulltime.
Ja, maar geen baan die 4100 betaaldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Je regio is ook duur he swets.
Ik koop hier echt voor 2 ton een leuk huis ! waar jij met je gezin kan wonen.
Als jij voor 3k gaat werken , en je vrouw werkt met 3 dagen in de week voor 1100 is het ook geregeld.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar geen baan die 4100 betaald
Ik hier ook. Én 1,2% allochtoniers.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Je regio is ook duur he swets.
Ik koop hier echt voor 2 ton een leuk huis ! waar jij met je gezin kan wonen.
Ja opzich mooi huis , en idd jammer van verbouwinsgkosten. Maar met 1 salaris 240k lenen is idd niet heel simpel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
ik zou dit best willen hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)9971-leliestraat-23/
jammer dat het 2/3 oppervlakte van mijn huis heeft en ik zou moeten beginnen met de zolderverdieping ontginnen (vaste trap, dakkapel) om 4 slaapkamers te creëren. Dus tel er nog maar minimaal 25K bij.
Dus dan gaan we 50% meer werken om per maand 300% meer te betalen aan een woning EN moet ik een prima baan opzeggen en hopen dat mijn vrouw wat vind.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:07 schreef Joene het volgende:
[..]
Als jij voor 3k gaat werken , en je vrouw werkt met 3 dagen in de week voor 1100 is het ook geregeld.
En dat is voor beide te regelen hier in de regio.
0,7 ik win .quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik hier ook. Én 1,2% allochtoniers..
300 procent meer betalen , ik weet nie twat jij verhuurd ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus dan gaan we 50% meer werken om per maand 300% meer te betalen aan een woning EN moet ik een prima baan opzeggen en hopen dat mijn vrouw wat vind.
Waarom zou ik dat in godsnaam doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |